ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ράλι στην ηλεκτροκίνηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση προκειμένου να δείξουν εμπράκτως την περιβαλλοντική τους συνείδηση, αλλά προπαντός για να αποφύγουν τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ράλι στην ηλεκτροκίνηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση προκειμένου να δείξουν εμπράκτως την περιβαλλοντική τους συνείδηση, αλλά προπαντός για να αποφύγουν τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ανεβάσει τον πήχυ ψηλότερα από τις προσταγές της Κομισιόν στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους. Τουλάχιστον 10 από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοίνωσαν ότι τα επόμενα χρόνια θα παρουσιάσουν στην αγορά μόνον ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η Volvo, για παράδειγμα, θα παράγει μόνον ηλεκτροκίνητα από το 2030 και μετά.

Το ίδιο θα κάνει και η Ford στις ευρωπαϊκές αγορές. Η General Motors σχεδιάζει να παράγει μόνον ηλεκτροκίνητα από το 2035 και μετά, ενώ η εμβληματική Volkswagen στοχεύει μέχρι το 2030 να είναι μόνον ηλεκτροκίνητα το 70% της παραγωγής της και το 50% της παραγωγής της στην Κίνα. Το ίδιο και για τον όμιλο Stellantis, που σχεδιάζει να είναι ηλεκτροκίνητα το 70% της παραγωγής του στην  Ευρώπη μέσα στα επόμενα χρόνια.

Τα επόμενα χρόνια θα παρουσιάσουν στην αγορά μόνον ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Τον περασμένο χρόνο, περίπου 370 καινούργια ηλεκτροκίνητα μοντέλα αυτοκινήτων εντάχθηκαν στην παραγωγή, καταγράφοντας αύξηση κατά 40% σε σύγκριση με το 2019.

Αυτή τη στιγμή υπάρχει ήδη μεγάλη ποικιλία ηλεκτροκίνητων μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχουν δώσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα λεγόμενα οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV), αφού σε αυτά έχει αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση και συνεχώς κατακτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Εξάλλου, αυξάνεται σταθερά με την πάροδο του χρόνου η μέση αυτονομία οδήγησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2020, η μέση αυτονομία για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν περίπου 350 χιλιόμετρα, από 200 χιλιόμετρα που ήταν το 2015, και σύμφωνα με προβλέψεις αυτή αναμένεται να ανέβει πολύ σύντομα. Από την άλλη, η μέση ηλεκτρική αυτονομία των υβριδικών μοντέλων παρέμεινε σχετικά σταθερή, περίπου 50 χιλιόμετρα τα τελευταία χρόνια.

Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα, καθώς ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός βρίσκεται κοντά σε αυτά τα χιλιόμετρα. Και το αντισταθμίζουν με το γεγονός ότι αν αναγκαστούν να μεγαλώσουν την αυτονομία θα χρειαστεί μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, άρα περισσότερο βάρος και μεγαλύτερο κόστος για την αγορά του.