Νέα δάνεια 5,5 δισ. την τριετία 2022-2024 από τη Eurobank

Νέα δάνεια 5,5 δισ. την τριετία 2022-2024 από τη Eurobank

Γρήγορη, προσωποποιημένη και ασφαλή εξυπηρέτηση υπόσχεται η τράπεζα

5' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισχυρό αποτύπωμα στην ανάπτυξη της χώρας με νέες εκταμιεύσεις ύψους 5,5 δισ. ευρώ την προσεχή τριετία, ενίσχυση της συμβουλευτικής τραπεζικής προς όφελος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και καθιέρωση ενός ανθρωποκεντρικού τραπεζικού μοντέλου, είναι οι άξονες του επιχειρησιακού σχεδιασμού που εφαρμόζει η Eurobank για τα επόμενα χρόνια.

Το Phygital μοντέλο –όπως ονομάζεται– βασίζεται στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και του ανθρώπινου παράγοντα για απλή, γρήγορη, προσωποποιημένη και ασφαλή εξυπηρέτηση, συνδυάζεται με το re-branding της τράπεζας, την αναμόρφωση των καταστημάτων και στοχεύει στη δημιουργία συγκριτικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την τράπεζα.

Το 50% των νέων εκταμιεύσεων θα κατευθυνθεί σε επιχειρήσεις που θα εντάσσουν στον σχεδιασμό τους ισχυρά κριτήρια ESG.

Κατά την παρουσίαση του επιχειρησιακού σχεδιασμού Eurobank 2030, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Eurobank Γιώργος Ζανιάς εκτίμησε ότι η χώρα μας «εισέρχεται σε μια νέα περίοδο ταχείας ανάπτυξης με τη δύναμη πυρός που εξασφαλίζουν οι σημαντικοί διαθέσιμοι ευρωπαϊκοί πόροι, οι μεγάλες ευκαιρίες στην αγορά μετά την πολυετή κρίση, η σταδιακή αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας και το ισχυρό πλέγμα μεταρρυθμίσεων των τελευταίων χρόνων». Βασικές προϋποθέσεις για την εμπέδωση της αναπτυξιακής πορείας της χώρας, όπως υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Φωκίων Καραβίας, είναι η διατήρηση σταθερών ρυθμών ανάπτυξης 3,5%-4% τα προσεχή χρόνια, η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου και η κάλυψη του επενδυτικού κενού των 100 δισ. ευρώ που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κρίσης. Οπως δήλωσε ο κ. Καραβίας, η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, που εκτιμάται στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023, «θα επισφραγίσει την ανάκτηση της εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας και θα ανατροφοδοτήσει τον ενάρετο κύκλο της ανάπτυξης».

Η Eurobank, διαβεβαίωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής Corporate & Investment Banking, Κωνσταντίνος Βασιλείου, «δεσμεύεται για νέες εκταμιεύσεις άνω των 5,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία, το 50% των οποίων θα κατευθυνθεί σε επιχειρήσεις που θα εντάσσουν στον σχεδιασμό τους ισχυρά κριτήρια ESG (περιβάλλον, κοινωνία, εταιρική διακυβέρνηση)». Συνολικά οι επενδύσεις που σχεδιάζονται, αξιοποιώντας τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, που σύμφωνα με τον κ. Βασιλείου αποτελεί «ιστορική ευκαιρία», εκτιμώνται στα 32 δισ. ευρώ και θα κατανεμηθούν κατά 4 δισ. στον τουρισμό, 10 δισ. στη ναυτιλία, 6 δισ. στην ενέργεια, 5 δισ. στις υποδομές, 3 δισ. στο real estate και 4 δισ. στη βιομηχανία και τη μεταποίηση.

Εκτός από τις μεγάλες επιχειρήσεις η τράπεζα επικεντρώνεται και στη στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων, ώστε να ενισχύσουν τη ρευστότητα και την ανταγωνιστικότητά τους, αξιοποιώντας στο μέγιστο τα ευρωπαϊκά και ελληνικά προγράμματα. Στη βάση αυτή προωθεί επιχειρηματικά δάνεια με σταθερό επιτόκιο, προκειμένου όπως εξήγησε ο γενικός διευθυντής retail banking, Ιάκωβος Γιαννακλής, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τον κύκλο των χαμηλών  επιτοκίων που διανύουμε. Οπως σημείωσε, «η Eurobank από το 2020 έχει χορηγήσει ήδη 14.000 δάνεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις με τζίρο έως 5 εκατ. ευρώ, έχοντας εγκρίνει το 82% των αιτημάτων που υποβλήθηκε μέσα στο 2021». Η διοίκηση της τράπεζας εκτιμάει ότι το σύνολο των επιχειρήσεων που έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό ανέρχεται περίπου στις 100.000 και επιδιώκει τη διεύρυνση της χρηματοδοτικής βάσης μέσα από την ενίσχυση των συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους πελάτες της, τη δημιουργία συνεργασιών –όπως π.χ. μέσω λογιστικών γραφείων– και την παροχή ανταγωνιστικών προϊόντων, όπως τα fast loans. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η προηγούμενη 10ετής οικονομική κρίση έχει αφήσει πίσω της 200.000 περίπου επιχειρήσεις που δεν πληρούν τα τραπεζικά κριτήρια δανεισμού και οι βασικοί λόγοι απόρριψης των αιτημάτων για δανεισμό είναι οι προηγούμενες ζημιογόνες χρήσεις, ο υπερδανεισμός που έχουν και τα αρνητικά οικονομικά στοιχεία στον «Τειρεσία».

Τεχνολογική αναβάθμιση με ανθρωποκεντρικό πάντα πρόσωπο

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της τράπεζας βασίζεται στον ανασχεδιασμό όλων των λειτουργιών, στη βάση της τεχνολογικής αναβάθμισης με ανθρωποκεντρικό πρόσωπο. Πρόκειται για το μοντέλο Phygital, δηλαδή της προσωπικής επαφής (physical) με τον πελάτη με χρήση των ψηφιακών (digital) δυνατοτήτων που προωθεί η Eurobank. Οπως υπογράμμισε ο κ. Καραβίας, «το μοντέλο που επιλέξαμε και υλοποιούμε ήδη, είναι τεχνολογικά υποβοηθούμενο αλλά ανθρωποκεντρικό», ξεκαθαρίζοντας ότι η Eurobank «δεν θα γίνει μια ψηφιακή τράπεζα». «Δεν πιστεύουμε στην υποκατάσταση των ανθρώπων μας από ένα chatbox» διευκρίνισε, εξηγώντας ότι «αγκαλιάζουμε την τεχνολογία, επενδύουμε σε αυτήν και εντάσσουμε στη δουλειά μας τις ευκολίες της». Οπως υπογράμμισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Group Chief Operating Officer και Διεθνών Δραστηριοτήτων, Σταύρος Ιωάννου, «με το ποσοστό των συναλλαγών μέσω ψηφιακών καναλιών να υπερβαίνει πλέον το 90% και επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ ανά τριετία, σταθερή επιδίωξη είναι η καθιέρωση της τράπεζας ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη». 

Αναλύοντας τις δυνατότητες που έχει αναπτύξει η Eurobank, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής Group Transformation, Digital & Retail Banking, Ανδρέας Αθανασόπουλος, ανέφερε μεταξύ άλλων την έγκριση καταναλωτικού δανείου με ηλεκτρονική αίτηση, που αξιοποιεί το 65% των πελατών αυτής της κατηγορίας, την εφαρμογή Eurobank Smart POS, που μετατρέπει το κινητό της επιχείρησης σε POS, διευκολύνοντας τις συναλλαγές εντός των φυσικών καταστημάτων, αλλά και εκτός αυτών. Οπως εξήγησε, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις τράπεζες είναι «η ισορροπία μεταξύ φυσικής εξυπηρέτησης και ψηφιακής διεκπεραίωσης και στόχος της Eurobank είναι η πλήρης αυτοματοποίηση των διαδικασιών, με ανθρωποκεντρική όμως προσέγγιση». 

Τη λογική αυτή επιδιώκει να αναδείξει μέσα από τον ανασχεδιασμό των καταστημάτων της, που προσφέρουν προσωποποιημένη, απευθείας επαφή του πελάτη με στελέχη της τράπεζας, αλλά με πλήρη κατάργηση της γραφειοκρατίας. Κάνοντας χρήση του v-Banking  ένας επαγγελματίας μπορεί όχι μόνο να κάνει αίτηση για δάνειο, αλλά ακόμη και να «καταθέσει» επιταγές, να λάβει συμβουλευτικές υπηρεσίες και να πραγματοποιήσει όλες τις συναλλαγές που μέχρι σήμερα απαιτούσαν φυσική παρουσία. Εκτός από την εφαρμογή Eurobank Smart POS, χαρακτηριστικό παράδειγμα των ψηφιακών δυνατοτήτων αποτελεί η υπηρεσία Payment Initiation, που επιτρέπει στους πελάτες χρήστες του e-Βanking να αποστείλουν χρηματικά εμβάσματα χρεώνοντας λογαριασμούς που τηρούν και σε άλλες συστημικές τράπεζες στην Ελλάδα, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν ή να χρησιμοποιήσουν κωδικούς e-Banking άλλης τράπεζας, ενώ από τις αρχές του 2022 η τράπεζα θα θέσει σε εφαρμογή το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτρονικό Marketplace, που θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ενημερώνονται για όλα τα διαθέσιμα προγράμματα –π.χ. του ΕΣΠΑ ή του Ταμείου Ανάκαμψης– και να διαπιστώνουν εάν είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση. 

Μέχρι σήμερα η Eurobank έχει αναπτύξει δύο νέα σύγχρονα τραπεζικά καταστήματα συμβουλευτικής τραπεζικής σε Βουκουρεστίου και Κοραή, και σύντομα θα προσθέσει άλλα δύο. «Θέλουμε οι επιχειρήσεις να μεγαλώσουν», υπογράμμισε ο κ. Αθανασόπουλος, επισημαίνοντας ότι «το λειτουργικό μοντέλο που αναπτύσσει η τράπεζα στοχεύει στο να ακούει τις ανάγκες των πελατών της». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή