Ford: Επτά νέα ηλεκτρικά μοντέλα σχεδιάζει για την Ευρώπη

Ford: Επτά νέα ηλεκτρικά μοντέλα σχεδιάζει για την Ευρώπη

Και εργοστάσιο μπαταριών στην Αγκυρα σε συνεργασία με την τουρκική Koc

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ford ετοιμάζει επτά ηλεκτρικά μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά έως το 2024, ενώ παράλληλα σε συνεργασία με την τουρκική συνεταίρο της Koc Holding θα κατασκευάσει ένα από τα διεθνώς μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών, τα οποία θα χρησιμοποιούνται στα νέα «πράσινα» οχήματά της. Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε χθες η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να διπλασιάσει σε 2 δισ. δολάρια τις προγραμματισμένες επενδύσεις της στο βασικό ευρωπαϊκό εργοστάσιό της στην Κολωνία, ώστε να μπορεί να κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα αμάξια, ενώ θα υπάρξει και πρόβλεψη για γραμμή παραγωγής μπαταριών το 2024. Οι κινήσεις της Ford εντάσσονται στον παγκόσμιο σχεδιασμό της να επιτύχει πωλήσεις άνω των 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων με ορίζοντα το 2026. «Δεν πρόκειται για μεταβολή στη στρατηγική μας, αλλά για μια επιτάχυνσή της», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε χθες ο Στιούαρτ Ρόλεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Ford Ευρώπης, απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους. «Από τα δύο ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας σήμερα στην Ευρώπη, το 2024 θα έχουμε πλέον να παρουσιάσουμε εννέα».

Μέχρι το 2026 στοχεύει να πουλήσει πάνω από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Λίγες ημέρες πριν η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε κι άλλα βήματα για να επισπεύσει τη μετάβασή της στη νέα εποχή, συστήνοντας μια μονάδα αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία Ford Model e και μια άλλη με αυτοκίνητα που θα φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης ονόματι Ford Blue. Επιπροσθέτως, ο κολοσσός προχώρησε έτι περαιτέρω το όραμά του να διαθέτει μόνο επιβατικά οχήματα με μπαταρίες στη Γηραιά Ηπειρο, ανακοινώνοντας πως ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί έως το 2030. Αναφορικά με τα ελαφρού τύπου αυτοκίνητά της επαγγελματικής χρήσης, τώρα η Ford Ευρώπης υπολογίζει πως θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό έως το 2035. Δύο από τα νέα «πράσινα» οχήματα θα κατασκευάζονται στην Κολωνία στη συναφή πλατφόρμα της Volkswagen, με την οποία συνεργάζεται από το 2019 γι’ αυτόν τον σκοπό.

Σχετικά με τον στόχο του για τα περιθώρια κέρδους, ο αμερικανικός όμιλος επανέλαβε το 6% προ φόρων και τόκων έως το 2023 στην Ευρώπη, με κύριο μοχλό τις πωλήσεις των φορτηγών της. Αναφορικά τώρα με τη συνεταίρο της Koc Holding στην Τουρκία, η τελευταία θα ενώσει τις δυνάμεις της με τη Ford ούτως ώστε να κατασκευάσουν από κοινού ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια μπαταριών για οχήματα στον κόσμο έως το 2025. Η Κoc Holding, ο ισχυρότερος όμιλος πολυσχιδών δραστηριοτήτων της γειτονικής χώρας, υπέγραψε αρχική συμφωνία για να συμμετάσχει σε κοινοπραξία μεταξύ της Ford και της νοτιοκορεατικής SK Innovation για την παραγωγή μπαταριών. Θα πρόκειται για το πρώτο του είδους του εργοστάσιο στην Τουρκία, το οποίο θα ανεγερθεί στην Αγκυρα. Βασικό κίνητρο σχετικά με την επίσπευση του σχεδιασμού της Ford για τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι το γεγονός πως η ζήτηση για τα πρώτα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι έντονη. Τέλος, αν και αμφότερες οι συνεργαζόμενες εταιρείες Ford και Κoc Holding δεν έδωσαν στοιχεία αναφορικά με το ύψος των επενδύσεων στο εργοστάσιο της Αγκυρας, είναι γνωστό πως προβλέπεται να κατασκευάζει μπαταρίες με παραγωγική ικανότητα 30-45 γιγαβατωρών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή