Αττική Οδός: Τέσσερα σχήματα διεκδικούν την παραχώρησή της

Αττική Οδός: Τέσσερα σχήματα διεκδικούν την παραχώρησή της

Οι παράμετροι που θα επηρεάσουν τις προσφορές και τα σημεία-κλειδιά της νέας σύμβασης. Την Παρασκευή η εκδήλωση ενδιαφέροντος

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις τελευταίες ζυμώσεις πραγματοποιούν αυτό το διάστημα οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστικοί όμιλοι στο πλαίσιο της διεκδίκησης του μεγαλύτερου έργου παραχώρησης που δημοπρατείται στη χώρα, της σύμβασης παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό σε κοινοπραξία με το εξειδικευμένο επενδυτικό fund First Sentier, που ήταν μεταξύ εκείνων που υπέβαλαν δεσμευτική οικονομική προσφορά για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ. Πρόκειται για ένα fund με προέλευση από την Αυστραλία, το οποίο διαθέτει ενεργητικό της τάξεως των 166 δισ. ευρώ και εξειδικεύεται στον τομέα των υποδομών. Η επιλογή εταίρου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν μία από τις τελευταίες «εκκρεμότητες» μέχρι την υποβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καθώς τα υπόλοιπα σχήματα έχουν λίγο έως πολύ διαμορφωθεί, με μόνο «αστερίσκο» το σχήμα με το οποίο θα συμμετάσχει η Intrakat.

Οι παράμετροι που θα επηρεάσουν τις προσφορές και τα σημεία-κλειδιά της νέας σύμβασης.

Εκτός από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Sentier, στην «αφετηρία» του διαγωνισμού, την προσεχή Παρασκευή, αναμένεται να βρεθούν τουλάχιστον τρία ακόμα σχήματα. Συγκεκριμένα, οι νυν μέτοχοι της εταιρείας εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού, δηλαδή η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» του ομίλου Ελλάκτωρ και ο όμιλος Αβαξ, προβλέπεται να συμμετάσχουν σε κοινό σχήμα που θα πλαισιωθεί από τον γαλλικό επενδυτικό όμιλο Ardian, που επίσης συμμετείχε στη διαδικασία διεκδίκησης του ΔΕΔΔΗΕ. Αντιστοίχως, ο όμιλος Μυτιληναίου αναμένεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό σε συνεργασία με τον γαλλικό κατασκευαστικό όμιλο Vinci, με τον οποίο είχε συμπράξει και στον αντίστοιχο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό. Στον διαγωνισμό θα συμμετάσχει και ο όμιλος Κοπελούζου, ο οποίος έχει συμπράξει με τον αυστραλιανό επενδυτικό όμιλο Macquarie, που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό για τον ΔΕΔΔΗΕ. Πιθανή θεωρούν στην αγορά τη συμμετοχή και της Intrakat στο συγκεκριμένο σχήμα, χωρίς να αποκλείεται βέβαια να υπάρξουν ανατροπές μέχρι την τελική προθεσμία υποβολής των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική διαδικασία ήταν προγραμματισμένη για τις 20 Απριλίου, αλλά αποφασίστηκε να δοθεί μια μικρή παράταση μέχρι την πρώτη Παρασκευή του Μαΐου.

Πηγές που παρακολουθούν τον συγκεκριμένο διαγωνισμό από κοντά επισημαίνουν στην «Κ» πως μια πρώτη εκτίμηση για την ισχύ και την προετοιμασία των σχημάτων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον θα προκύψει από το ποια εξ αυτών συνεργάζονται ήδη με traffic consultants, δηλαδή ειδικούς διαχείρισης κυκλοφορίας και συγκοινωνιολόγους. Οσον αφορά το δυνητικό τίμημα που μπορεί να προσελκύσει η παραχώρηση της Αττικής Οδού, κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως θα κυμανθεί μεταξύ 2 και 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατούν και κατά την υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, η οποία τοποθετείται στις αρχές του επόμενου έτους. Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως η Αττική Οδός που θα αναλάβει ο νέος παραχωρησιούχος «δεν είναι η Αττική Οδός που γνωρίζουμε, αφού τα επόμενα χρόνια θα ολοκληρωθούν οι τρεις προεκτάσεις της, οι οποίες είτε έχουν ήδη δημοπρατηθεί, όπως της Κύμης, είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα, όπως αυτές προς Λαύριο και από την Περιφερειακή Υμηττού προς το Ελληνικό». Μια παράμετρος που μπορεί να επηρεάσει το τίμημα είναι και κατά πόσον η χώρα θα έχει επιτύχει κατά τη στιγμή των προσφορών πιστοληπτική αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας, καθώς αυτό θα διαμορφώσει τα κόστη και τις αποδόσεις των επενδυτών. Οσον αφορά τη σύμβαση παραχώρησης, αυτή έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο παραμένουν ακόμα πολλά σημαντικά να προσδιοριστούν: μεταξύ άλλων, το κατά πόσον θα υπάρχει δικαίωμα αύξησης των διοδίων, υπό ποιους όρους, σε τι εύρος και ποια χρονική στιγμή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή