Επένδυση 5,6 δισ. δολ. από Toyota για μπαταρίες αυτοκινήτων

Επένδυση 5,6 δισ. δολ. από Toyota για μπαταρίες αυτοκινήτων

Η παραγωγή σε Ιαπωνία και Ηνωμένες Πολιτείες θα έχει ξεκινήσει έως το 2026

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ιαπωνική Toyota ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επενδύσει έως και 730 δισ. γιεν (5,6 δισ. δολ.) για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για «καθαρότερες» μεταφορές εκτινάσσεται παγκοσμίως. Η παραγωγή μπαταριών αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ 2024 και 2026, ανέφερε σε δήλωση την Τετάρτη η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. «Αυτή η επένδυση έχει στόχο να δώσει τη δυνατότητα στην Toyota να ανταποκρίνεται με ευελιξία στις ανάγκες των διαφόρων πελατών της σε όλες τις χώρες και τις περιοχές, προσφέροντας πολλαπλούς κινητήρες και παρέχοντας όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές», δήλωσε η εταιρεία. Σύμφωνα με το Bloomberg, αν και η Toyota βλέπει τα υβριδικά και τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μέρος ενός πράσινου μέλλοντος, έχει επισπεύσει την προσπάθειά της να κάνει ηλεκτρικά τα περισσότερα αυτοκίνητα της γκάμας της τους τελευταίους μήνες. Τον Δεκέμβριο δεσμεύτηκε ότι θα είναι έτοιμη να πουλάει μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη έως το 2035, ευθυγραμμιζόμενη με τα μέτρα της πράσινης συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης που προτάθηκαν νωρίτερα το 2021.

Στόχος της Toyota είναι να πουλάει μόνο αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων στην Ευρώπη έως το 2035.

Με τη νέα επένδυση η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει τη συνολική παραγωγική της ικανότητα μπαταριών στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ έως και 40 GWh. Στην Ιαπωνία, περίπου 400 δισεκατομμύρια γιεν (2,86 δισ. δολ.) θα επενδυθούν στο εργοστάσιο Himeji της Prime Planet Energy & Solutions Co και σε εργοστάσια και ακίνητα της Toyota, ενώ στις ΗΠΑ 325 δισεκατομμύρια γιεν (2,3 δισ. δολ.) θα διατεθούν σε εργοστάσιο στη Βόρεια Καρολίνα. «Η Toyota πιστεύει ότι υπάρχουν περισσότερες από μία επιλογές για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα», δήλωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία την Τετάρτη. «Πιστεύει επίσης ότι τα μέσα για τη μείωση των εκπομπών CO2 όσο το δυνατόν περισσότερο και όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με τη χώρα και την περιοχή». Οπως αναφέρει το Reuters, ορισμένοι επενδυτές που εστιάζουν σε πράσινες ενέργειες καθώς και περιβαλλοντικές οργανώσεις επισήμαναν πως η εταιρεία θα πρέπει να επιταχύνει την εισαγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον στόλο της.

H Toyota προστίθεται στον κατάλογο των αυτοκινητοβιομηχανιών που στρέφονται όλο και περισσότερο στην παραγωγή μπαταριών τα οποία τοποθετούνται στα ηλεκτρικά οχήματα. Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda Motor Co θα κατασκευάσει στις ΗΠΑ νέα εργοστασιακή μονάδα παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, με το οικονομικό ύψος της επένδυσης να φτάνει στα 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Η κατασκευή της εργοστασιακής μονάδας θα γίνει σε συνεργασία με την κορεατική εταιρεία παραγωγής μπαταριών LG Energy Solution. Η μεταξύ τους συνεργασία έρχεται σε μια στιγμή που οι παραγωγοί μπαταριών αναζητούν τρόπους για να επιτύχουν την αύξηση της παραγωγής τους στις ΗΠΑ. Σημειώνεται πως η στροφή των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση και την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να εκτοξεύσει τη ζήτηση μπαταριών. Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, η τοποθεσία της νέας εργοστασιακής μονάδας δεν έχει ακόμη αποφασιστεί. Σύμφωνα, πάντως, με δύο πηγές που έχουν λάβει σχετική ενημέρωση, έχουν ήδη επιβεβαιωθεί αναφορές ότι η Honda εξετάζει σοβαρά το Οχάιο, όπου βρίσκεται η κεντρική μονάδα παραγωγής της εταιρείας στις ΗΠΑ.

Στόχος των δύο εταιρειών είναι να επιτύχουν μια ετήσια παραγωγική ικανότητα περίπου 40 γιγαβατωρών, με τις μπαταρίες να διατίθενται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της Honda στη Βόρεια Αμερική για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Honda και της Acura.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή