Μικρές αποζημιώσεις για διακοπές ρεύματος εισηγείται ο ΔΕΔΔΗΕ

Μικρές αποζημιώσεις για διακοπές ρεύματος εισηγείται ο ΔΕΔΔΗΕ

Λόγω ευάλωτου δικτύου, καθώς μόνο το 11% είναι υπογειοποιημένο

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χαμηλά όρια αποζημιώσεων για τους καταναλωτές που μένουν χωρίς ρεύμα για πολλές ώρες λόγω βλάβης του δικτύου προτείνει ο ΔΕΔΔΗΕ στη σχετική εισήγησή του προς τη ΡΑΕ. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ο ΔΕΔΔΗΕ στην επιχειρηματολογία του για το ύψος των αποζημιώσεων επικαλείται την ευάλωτη κατάσταση του δικτύου, δεδομένου ότι μόνο το 11% των 240 χλμ. που διαχειρίζεται ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υπογειοποιημένο, αλλά και την υστέρηση που παρουσιάζει το ελληνικό δίκτυο στη δυνατότητα τηλεμέτρησης σε πραγματικό χρόνο, ελλείψει έξυπνων μετρητών, ζητήματα που είναι αποκλειστικά υπό την ευθύνη του Διαχειριστή και διαχρονικά των διοικήσεών του. Οι δύο αυτοί παράγοντες, σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, επηρεάζουν την ταχύτητα αποκατάστασης των βλαβών και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στον υπολογισμό των αποζημιώσεων καταναλωτών μέσης και χαμηλής τάσης.

Σε μια προσπάθεια να εναρμονιστεί και η Ελλάδα με τα ισχύοντα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι αφορά την αποζημίωση καταναλωτών από διακοπές ηλεκτροδότησης, η ΡΑΕ θέτει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και την Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023 δύο προτάσεις, η μία του ΔΕΔΔΗΕ και η δεύτερη επιστημονικής ομάδας έργου από το ΑΠΘ, ύστερα από ανάθεση του Ρυθμιστή.

Το μέγιστο ποσό που θα δικαιούται ένας καταναλωτής, σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 2.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, σχήματα αποζημιώσεων καταναλωτών σε κανονικές καιρικές συνθήκες εφαρμόζονται σε 15 ευρωπαϊκές χώρες, εκ των οποίων 9 καλύπτουν την οικονομική ζημία των καταναλωτών και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ αφορά μόνο στην περίπτωση εκτεταμένων διακοπών ηλεκτροδότησης λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών και προτείνει αποζημίωση για καταναλωτές που μένουν χωρίς ρεύμα για περισσότερες από 72 ώρες, με ποσό πολλαπλάσιο των χρεώσεων χρήσης δικτύου που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα της διακοπής. Το μέγιστο ποσό που θα δικαιούται ένας καταναλωτής, σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 2.000 ευρώ. Προτείνει επίσης η αποζημίωση να αναπροσαρμόζεται ετησίως αυξητικά με κριτήριο τον βαθμό αυτοματοποίησης του δικτύου και τον ρυθμό εγκατάστασης έξυπνων μετρητών, έργα που προβλέπεται να ολοκληρωθούν σταδιακά με ορίζοντα το 2030. Μάλιστα προτείνεται η πρώτη αναπροσαρμογή να γίνει στο τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ομάδας έργου του ΑΠΘ, στην τριετία 2019-2021 οι μη προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος στη μέση τάση υπερβαίνουν τις 11,3 ώρες, ενώ στη χαμηλή τάση φθάνουν τις 7 ώρες. Παραθέτοντας στοιχεία για τις αποζημιώσεις άλλων χωρών, που αναφέρονται σε ένα εύρος 8-12 ωρών, προτείνεται αποζημίωση για τους καταναλωτές στη χαμηλή τάση όταν η διακοπή υπερβαίνει τις 8 ώρες και σε καταναλωτές μέσης τάσης όταν υπερβαίνει τις 12 ώρες. Για τις προγραμματισμένες, μάλιστα, διακοπές προτείνεται προηγούμενη ενημέρωση από τον ΔΕΔΔΗΕ σε διάστημα 48 ωρών για τη χαμηλή τάση και 5 ημερών για τη μέση τάση, και στην περίπτωση που οι χρόνοι δεν τηρούνται, η διακοπή να εκλαμβάνεται ως μη προγραμματισμένη.

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή ανωτέρας βίας και εφόσον επηρεάζουν πάνω από το 5% των χρηστών του διασυνδεδεμένου δικτύου και πάνω από το 20% του μη διασυνδεδεμένου (νησιά), δεν προτείνεται άμεση καταβολή αποζημίωσης, παρά μόνον στην περίπτωση που ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα αποκαταστήσει τη βλάβη μέσα σε 5 ημέρες από τη λήξη του συμβάντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT