Η Κίνα πατάει γκάζι στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Κίνα πατάει γκάζι στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στα 10 εκατ. θα φθάσουν οι πωλήσεις το 2023, μόλις 5 εκατ. σε ΗΠΑ και Ευρώπη

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ακμάζουσα βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας προβλέπεται να εδραιώσει περαιτέρω την παγκόσμια κυριαρχία της φέτος, παρακάμπτοντας τις προσπάθειες των ΗΠΑ και της Ευρώπης να καλύψουν τη διαφορά. Συν τοις άλλοις, λειτουργεί ως απειλή για ξένους ομίλους, που εξαρτώνται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Financial Times. Οι Κινέζοι καταναλωτές θα αγοράσουν περίπου 8 έως 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα το 2023, έναντι του ρεκόρ πωλήσεων 6,5 εκατομμυρίων οχημάτων πέρυσι και 3,5 εκατομμυρίων το 2021, σύμφωνα με τις προβλέψεις κλάδου και αναλυτών. Εάν αυτό αντιπαραβληθεί με τις δυτικές αγορές Ευρώπης και ΗΠΑ θα διαπιστώσουμε τι συμβαίνει, μιας και στην πρώτη αναμένονται πωλήσεις σχεδόν τριών εκατομμυρίων αμαξιών και δύο εκατομμυρίων στη δεύτερη. «Η Κίνα αναμένεται να έχει τις μεγαλύτερες συνολικές πωλήσεις με αύξηση 35% από έτος σε έτος το 2023, έπειτα από δύο χρόνια εξαιρετικά γρήγορης ανάπτυξης. Για να το θέσουμε σε προοπτική, επτά στα 10 ηλεκτρικά οχήματα πωλούνται τώρα στην Κίνα», δήλωσε ο Νιλ Μπέβεριτζ, αναλυτής της Bernstein στο Χονγκ Κονγκ. Κυρίως κερδισμένη από αυτό, που χαρακτηρίζεται νέα χρυσή εποχή για την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, λένε οι αναλυτές, είναι μια ομάδα ταχέως αναπτυσσόμενων τοπικών εταιρειών, που ξεπερνάει τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Συγκεκριμένα η BYD, αντίπαλος της Tesla, που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ και θεωρείται ευρέως το πιο λαμπρό αστέρι στην ηλεκτροκίνηση της Κίνας, αναμένει ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα φθάσουν τα 3 εκατομμύρια μονάδες φέτος έπειτα από πωλήσεις άνω του 1,85 εκατ. πέρυσι, σύμφωνα με συζήτηση της διοίκησης της BYD με την τράπεζα Citi. Οι αναλυτές της είπαν ότι η εκτίμηση ήταν «συντηρητική».

Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην εγχώρια κατηγορία των ηλεκτρικών αμαξιών αυξήθηκε από 78% το 2021 σε 81% πέρυσι.

Η Κίνα παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές, συνεισφέροντας στα κέρδη πολλών διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών, αφήνοντάς τες ιδιαίτερα εκτεθειμένες εάν δεν κατορθώσουν να καλύψουν το έδαφος έναντι των εγχώριων ομίλων – άλλωστε η αγορά στρέφεται τάχιστα προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, ομάδες όπως οι BYD, XPeng, Li Auto και Nio ευνοούνται πλέον όλο και περισσότερο από τους Κινέζους καταναλωτές. Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην εγχώρια κατηγορία των ηλεκτρικών αμαξιών αυξήθηκε από το εντυπωσιακό 78% το 2021 σε 81% πέρυσι. Αυτό συγκρίνεται με τους ξένους ομίλους που απολάμβαναν μερίδιο αγοράς 70% πριν από περίπου 10 χρόνια, οπότε και δεν είχε παρατηρηθεί η μαζική άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων και μόλις οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα είχαν υπερσκελίσει εκείνες των ΗΠΑ. Ο ρυθμός ανάπτυξης σημαίνει ότι η Κίνα βρίσκεται στα πρόθυρα του να φθάσει τα μισά από τα πωλούμενα αυτοκίνητά της να είναι ηλεκτρικά έως τα τέλη του 2025, καθιστώντας την πρώτη μεγάλη οικονομία που το κάνει, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Bernstein. Η BYD ανέφερε στη Citi ότι ο στόχος ορόσημο της κυβέρνησης για το 40% έως το 2030 ίσως επιτευχθεί φέτος.

Αυτό θα ήταν επίσης πολύ πιο μπροστά από την Ευρώπη, την επόμενη πιο προηγμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπου το μερίδιο αγοράς για αυτοκίνητα με μπαταρία αυξάνεται αργά. Περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων στην περιοχή ήταν πλήρως ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά υβριδικά, τα οποία στην Κίνα καταχωρίζονται ως ηλεκτρικά «οχήματα νέας ενέργειας», το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Στις ΗΠΑ υπάρχει υστέρηση, διότι το 12% είναι ηλεκτρικά, αλλά θα υπάρξει αύξηση λόγω των τεράστιων επιδοτήσεων του προέδρου Μπάιντεν. Ο Ρέιμοντ Τσανγκ, ειδικός στα αυτοκίνητα στην Κίνα της εταιρείας συμβούλων Bain, είπε ότι οι κινεζικές εταιρείες εξακολουθούν να παράγουν καλύτερα και πιο ανταγωνιστικά αυτοκίνητα, αξιοποιώντας τους κλάδους μπαταριών και τους πόρους εν γένει. Η εφημερίδα Jing Daily, η οποία παρακολουθεί την κινεζική αγορά πολυτελών προϊόντων, σημειώνει ότι παρότι το Tesla του Ελον Μασκ μείωσε τις τιμές στην Κίνα και το Μοdel 3 έφθασε τα 33.515 δολάρια, το ανταγωνιστικό Seal sedan της BYD εξακολουθεί να είναι φθηνότερο στα 31.000 δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή