Σημαντική αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης κρασιού

Σημαντική αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης κρασιού

Κατά την αμπελοοινική περίοδο 2021-22 σε σχέση με την περίοδο 2020-21, ενισχύθηκε κατά 41,3%

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση 41,3% σημείωσε η εγχώρια κατανάλωση κρασιού την αμπελοοινική περίοδο 2021-22 σε σχέση με την περίοδο 2020-21, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της περιόδου 2013-14. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει, μεταξύ άλλων, η κλαδική μελέτη για την οινοποιία, που εκπόνησε η εταιρεία «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.».

Σημειώνεται ότι η πανδημία είχε επηρεάσει αρνητικά το «κανάλι» HORECA (εστίαση, ξενοδοχεία, catering) και είχε οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων οίνου και σε μέτρα απόσυρσής τους. Από την άλλη, τα πολύμηνα lockdowns είχαν ως συνέπεια τη σημαντική αύξηση της αγοράς κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι. Η μείωση των αποθεμάτων το 2021-22 και η ομαλοποίηση της αγοράς σηματοδότησε την αύξηση της κατανάλωσης οίνων στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επισημαίνεται ότι ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής (ΜΕΡΜ) της εγχώριας κατανάλωσης οίνου τη χρονική περίοδο 2013/14-2021/22 διαμορφώθηκε οριακά αρνητικός (-0,7%).

Η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου. Σε παγκόσμιο επίπεδο η κατανάλωση κρασιού παρουσίασε, σύμφωνα με την International Organization of Vine and Wine – OIV, μικρή αύξηση (0,9%) το 2021 σε σχέση με το 2020, η οποία οφείλεται στην άρση των περιορισμών, στην επαναλειτουργία του «καναλιού» HΟRECA και την επανεκκίνηση των κοινωνικών συγκεντρώσεων και εορτασμών.

Από τη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα. Συγκεκριμένα, το 2021 διαμορφώθηκε σε 16,51% ενώ το 2012 ήταν 8,63%.

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με την αύξηση του κόστους πωλήσεων το 2021 είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των λειτουργικών κερδών και κατ’ επέκταση την εμφάνιση καθαρών κερδών την ίδια περίοδο. Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι 7 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου κύκλου εργασιών το 2021, ξεπερνούν τον μέσο όρο του μεικτού κέρδους (%) του συνόλου των εξεταζομένων επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ 6 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις ξεπερνούν τον μέσο όρο του EBITDA (%) του συνόλου των εξεταζομένων επιχειρήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα το 2022 κατείχε το 26% των κρασιών Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ) στην Ε.Ε., κατέχοντας τη δεύτερη θέση, και το 3% των κρασιών Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT