Η γνωστή σοκολάτα Toblerone δεν είναι πια αρκετά ελβετική

Η γνωστή σοκολάτα Toblerone δεν είναι πια αρκετά ελβετική

Η πολυεθνική Mondelez μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στην Μπρατισλάβα

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ταυτότητα ενός προϊόντος και η ενίοτε «εθνική πτυχή» της δημιουργεί προβλήματα σε μια πολύ γνωστή σοκολατοποιία. Η Toblerone δεν είναι πια αρκετά ελβετική για να μπορεί να χρησιμοποιεί το πιο πολυφωτογραφημένο βουνό της Ελβετίας στις συσκευασίες της. Η αμερικανική εταιρεία Mondelez, στην οποία ανήκει το εμπορικό σήμα της σοκολάτας Toblerone, αναγκάζεται να αλλάξει τη συσκευασία, έπειτα από την απόφασή της να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας, Μπρατισλάβα, από φέτος, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το moneyreview.gr. Με την αλλαγή αυτή, η Toblerone έρχεται και παραβιάζει τους αυστηρότατους κανόνες της προώθησης και διαφήμισης, που αφορούν την έννοια της «ελβετικότητας». Στο εξής, λοιπόν, οι συσκευασίες της Toblerone δεν θα δείχνουν το Μάτερχορν, αλλά το σχέδιο μιας βουνοκορφής. «Ο ανασχεδιασμός της συσκευασίας εγκαινιάζει ένα εκσυγχρονισμένο και βελτιωμένο λογότυπο με βουνό, το οποίο ευθυγραμμίζεται με τη γεωμετρική και τριγωνική αισθητική του προϊόντος», είπε εκπρόσωπος της Mondelez στην ελβετική εφημερίδα Aargauer Zeitung, όπως γράφει η Washington Post. Πάνω στο κουτί με το χαρακτηριστικό τριγωνικό σχήμα θα αναγράφεται η φράση «ιδρύθηκε στην Ελβετία» αντί για «(προϊόν) της Ελβετίας». Αξίζει να αναφερθεί πως, βάσει της νομοθεσίας περί «ελβετικότητας», η οποία ισχύει στη χώρα από το 2017, οι επιχειρήσεις πρέπει να αποδείξουν ότι τα προϊόντα τους είναι αρκετά «ελβετικά» για να κερδίσουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν την ταμπέλα «Swiss», η οποία έχει συνδεθεί με προϊόντα υψηλού κύρους, όπως τα ελβετικά ρολόγια.

Οι συσκευασίες της Toblerone δεν θα δείχνουν το ελβετικό βουνό Μάτερχορν, αλλά το σχέδιο μιας βουνοκορφής.

Ελβετοί αξιωματούχοι επικαλέστηκαν τότε έρευνες, που δείχνουν ότι ο συσχετισμός με την Ελβετία μπορεί να αυξήσει έως και κατά 20% την τιμή ενός προϊόντος ή και ακόμη περισσότερο, εάν πρόκειται για είδη πολυτελείας. Στο πλαίσιο αυτό, είχε διαπιστωθεί ότι η ταμπέλα «Swiss» είναι περιζήτητη, αλλά η κατάχρησή της, τόσο στην Ελβετία όσο και στο εξωτερικό, είχε ως αποτέλεσμα να τρωθεί η αξιοπιστία της. Με βάση τους κανόνες που θεσπίστηκαν, τα προϊόντα τροφίμων πρέπει να παράγονται από ελβετικές πρώτες ύλες σε ποσοστό τουλάχιστον 80% για να θεωρούνται «ελβετικά». Στα γαλακτοκομικά προϊόντα και στο γάλα, απαιτείται το 100% της ελβετικής πρώτης ύλης (το κακάο εξαιρείται, καθώς θεωρείται φυσικό υλικό, το οποίο δεν μπορεί να παραχθεί τοπικά). Οι κανόνες αυτοί σημαίνουν ότι η Toblerone δεν μπορεί πια να συνδέει το όνομά της με το πιο γνωστό από τα ελβετικά βουνά. Στον ιστότοπο της εταιρείας αναφέρεται ότι το περίφημο τριγωνικό σχήμα της σοκολάτας, που χρησιμοποιείται εδώ και πάνω από έναν αιώνα, είναι εμπνευσμένο από το σχήμα του Μάτερχνορν, που υπήρξε η ιδιαίτερη πατρίδα του σοκολατοποιού που βάφτισε και το γλύκισμα, Θέοντος Τόμπερ.

Η Toblerone, που είναι φτιαγμένη από ελβετικό γάλα με μέλι και νουγκά αμυγδάλου (σαν μαντολάτο), άρχισε να πωλείται το 1908 στη Βέρνη, ενώ το Μάτερχνορν απεικονίζεται στη συσκευασία της από το 1970. Το 2016, η Toblerone προκάλεσε σάλο, όταν άλλαξε τον σχεδιασμό της σοκολάτας της, μεγαλώνοντας τα κενά ανάμεσα στα τριγωνικά κομμάτια, σε μία προσπάθεια να ρίξει το κόστος. Επειτα από έντονες επικρίσεις, η εταιρεία επέστρεψε στο αρχικό σχήμα δύο χρόνια αργότερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή