Οι συνεχείς μειώσεις τιμών έφεραν πτώση της κερδοφορίας στην Tesla

Οι συνεχείς μειώσεις τιμών έφεραν πτώση της κερδοφορίας στην Tesla

Το πρώτο τρίμηνο εμφάνισε τα χαμηλότερα μεικτά περιθώρια κερδών διετίας

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O λυσσώδης πόλεμος τιμών που έχει εξαπολύσει για τα ηλεκτρικά του αμάξια ο Ελον Μασκ, ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, ανησυχεί τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η γαλλική Renault, η οποία θεωρεί ότι οι δικές της προσπάθειες ηλεκτροκίνησης και ανάκαμψης εσόδων θα πληγούν. Ειδικότερα, ο μεγιστάνας δήλωσε πως η εκστρατεία του, που ξεκίνησε στα τέλη του 2022, επιταχύνεται, προσθέτοντας πως η προτεραιότητά του πλέον είναι η τόνωση των πωλήσεων και όχι των κερδών, όταν η οικονομία δείχνει εξασθένηση. Εν τω μεταξύ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πάλι σύμφωνα με δηλώσεις του Ελον Μασκ, εντός του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρώσει πλήρως την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Από τις αρχές του 2023 και εντεύθεν η Tesla, υπό την ασφυκτική πίεση των κινεζικών ανταγωνιστριών της, έχει μειώσει τις τιμές στα μοντέλα της έξι φορές στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας για να τονώσει τη ζήτηση και να αποτρέψει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Ως αποτέλεσμα, το πρώτο τρίμηνο εμφάνισε τα χαμηλότερα μεικτά περιθώρια κερδών διετίας, αποκλίνοντας από τις εκτιμήσεις της αγοράς. Αυτό προκάλεσε κάμψη της μετοχής της Tesla άνω του 6% στις χθεσινές συναλλαγές προ της ενάρξεως της συνεδρίασης στις ΗΠΑ και κατά 7% στη Γερμανία, ενώ, επηρεαζόμενη από την πτώση, απώλειες 7,9% είχε και η μετοχή της Renault.

«Είναι καλύτερο να μετατοπίσουμε έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων σε χαμηλότερο περιθώριο κερδών και να δρέψουμε τα οφέλη από αυτό στο μέλλον, ενόσω τελειοποιούμε την αυτονομία», είπε ο Μασκ, μιλώντας σε αναλυτές στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης στα μέσα της εβδομάδας. Διευκρίνισε, ακόμα, ότι παρόλο που η οικονομία εξακολουθεί να γεννά αβεβαιότητα, οι παραγγελίες που έλαβε η Tesla ξεπέρασαν την παραγωγή. Ο Ελον Μασκ, ο οποίος είχε πει νωρίτερα ότι θα ήθελε να επιτύχει πωλήσεις 2 εκατομμυρίων οχημάτων φέτος, αρνήθηκε να το επιβεβαιώσει εκ νέου την Τετάρτη, αλλά στάθηκε στον επίσημο στόχο της εταιρείας για 1,8 εκατομμύριο πωλήσεις.

Επιμένει στην πολιτική τόνωσης των πωλήσεων και όχι των κερδών ο Ελον Μασκ.

«Τα ανησυχητικά στοιχεία για τις πωλήσεις της Tesla στην Κίνα δείχνουν ότι η ζήτηση για τα οχήματά της επιβραδύνεται περισσότερο από το αναμενόμενο, εξαιτίας του οξυμένου ανταγωνισμού από τις τοπικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Τζέσι Κόεν, ανώτερος αναλυτής στο Investing.com. Η Tesla υπογράμμισε ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως το περιθώριο των λειτουργικών της κερδών θα παραμείνει το υψηλότερο μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Το συνολικό μεικτό περιθώριο 19,3%, πάντως, αποδείχθηκε χαμηλότερο από τις προσδοκίες της αγοράς για 22,4%, σύμφωνα με 14 αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Refinitiv.

Από την πλευρά της η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία της Renault ξεκαθαρίζει πως δεν έχει πρόθεση να μειώσει δραστικά τις τιμές στα ηλεκτρικά της οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Megane E-Tech, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, και να ακολουθήσει την αντίπαλο των ΗΠΑ Tesla σε αυτήν την πορεία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας, Φαμπρίς Καμπολίβ, είχε τονίσει προ ημερών ότι ναι μεν θα επανεξετάσει τις τιμές των αυτοκινήτων της σε όλο τον κόσμο, χαρακτηρίζοντας όμως τις μειώσεις της Tesla ως προειδοποίηση και πρόκληση για ολόκληρο τον κλάδο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή