Ο ΕΦΚΑ ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του

Ο ΕΦΚΑ ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του

Το μοντέλο της task force που επιτάχυνε την έκδοση των συντάξεων θα εφαρμοστεί στον φορέα κοινωνικής ασφάλισης

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα χέρια της διοίκησης του ΕΦΚΑ αναμένεται να περάσει τις αμέσως επόμενες ημέρες το σύνολο της τεχνογνωσίας, των νέων τεχνολογιών, των σύγχρονων μεθόδων μάνατζμεντ, αλλά και διαχείρισης προβλημάτων και εταιρικής κουλτούρας που εφαρμόστηκαν τα τελευταία δυόμισι χρόνια, με στόχο την έκδοση των εκκρεμών συντάξεων από την ομάδα έργου του ΕΦΚΑ. Πρόκειται για την ομάδα που ανέλαβε κι έφερε σε πολύ μεγάλο βαθμό εις πέρας το δύσκολο έργο της εκκαθάρισης του στοκ των εκκρεμών συντάξεων, μιας σύμπραξης του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που στην αρχή μπορεί να προκάλεσε αντιδράσεις, πλέον όμως αποτελεί, εκ του αποτελέσματος, μια από τις πλέον επιτυχημένες επιλογές του μέχρι πρότινος υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη.

Στόχος είναι τα επόμενα τρία χρόνια ο νέος αυτός μηχανισμός έκδοσης συντάξεων, όπως σχεδιάστηκε, δοκιμάστηκε, διορθώθηκε και υλοποιήθηκε από την ομάδα έργου, να εφαρμοστεί εξ ολοκλήρου από τον ΕΦΚΑ. Το μοντέλο αυτό βέβαια είναι υβριδικό, καθώς ήδη παράλληλα σχεδιάζεται και υλοποιείται η μετάβαση στην επόμενη μέρα, αυτή που θα φέρει τον ΕΦΚΑ στη νέα ψηφιακή εποχή, με τη δημιουργία του δικού του σύγχρονου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος. Οι πρώτοι διαγωνισμοί βρίσκονται σε εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι προς το τέλος του 2026 το υβριδικό μοντέλο θα βγει από την «πρίζα» και θα τεθεί σε λειτουργία ένα νέο σύστημα, σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από την αρχή, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη την εμπειρία των τελευταίων ετών.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και η ψηφιοποίηση του χάρτινου αρχείου του ΕΦΚΑ και η δημιουργία ενιαίου και ψηφιακού ασφαλιστικού βιογραφικού, με στόχο την επιτάχυνση απονομής συντάξεων σε όσους πλησιάζουν στην ηλικία συνταξιοδότησης και πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις, αλλά και ο αυτοματισμός και η ψηφιοποίηση των συναλλαγών ασφαλισμένων και εργοδοτών, η διαλειτουργικότητα με άλλες κρατικές υπηρεσίες, η απλοποίηση, καθώς και η μείωση του συνολικού κόστους λειτουργίας του ενιαίου φορέα.

Οπως εξηγούν μιλώντας στην «Κ» ο επικεφαλής project manager Μιχάλης Κεφαλογιάννης, ο υποδιοικητής του ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης, αλλά και στελέχη της ομάδας έργου από την PricewaterhouseCoopers (PwC), μέσα από μια πολύπονη, πολύμηνη και δύσκολη διαδικασία, όπου πολλές φορές κυριαρχούσε η απογοήτευση, ποτέ όμως η ηττοπάθεια, ο ΕΦΚΑ κατάφερε να περιορίσει δραστικά τις εκκρεμείς συντάξεις, που ήταν και το ζητούμενο. Δημιουργήθηκε όμως και ένας νέος μηχανισμός, που λειτουργεί με κανόνες, οι οποίοι δοκιμάστηκαν, διορθώθηκαν και τελικά εφαρμόστηκαν στο σύνολο του φορέα. Η διαδικασία προέβλεπε τρεις ξεχωριστούς άξονες.

Ο πρώτος αφορά τους πύργους ελέγχου. Πρόκειται για το «τεχνικό κομμάτι» της διαδικασίας, το σύνολο δηλαδή της τεχνολογικής υποδομής που χρειάζεται για να στηθεί ένας πύργος ελέγχου, το οποίο ανέλαβε κατά κύριο λόγο η ομάδα της ιδιωτικής εταιρείας PwC.

Ο δεύτερος άξονας αφορά την υποστήριξη της διαδικασίας, μέσα από συνεχείς ενημερώσεις, για το πώς λειτουργούσαν τα εργαλεία του πρώτου άξονα στην πράξη. Υπήρξε συνεχής ενημέρωση από όλα τα περιφερειακά τμήματα έκδοσης συντάξεων για το πώς λειτουργούσαν και ποια προβλήματα υπήρχαν. Σε αυτόν συμμετείχαν τόσο ο επικεφαλής της ομάδας Μ. Κεφαλογιάννης όσο και εργαζόμενοι του ΕΦΚΑ και στελέχη της PwC. Εάν, για παράδειγμα, υπήρχε ένα πρόβλημα στην ανατολική Μακεδονία – Θράκη και δεν προχωρούσε η έκδοση συντάξεων με βάση τον αναμενόμενο ρυθμό, αμέσως ζητούσαν report με όλα τα στοιχεία της αμέσως προηγούμενης ημέρας. Εβλεπαν τα στοιχεία, μιλούσαν με τους ανά τοπική διεύθυνση επικεφαλής, διαπίστωναν το πρόβλημα, «έσπαγαν το κεφάλι τους» και έβρισκαν λύση κι έδιναν ραντεβού σε μια εβδομάδα να δουν τι έχει γίνει, πώς έχει προχωρήσει το θέμα. Γινόταν δηλαδή διάγνωση προβλημάτων και συντονισμός της διαχείρισης.

Και ο τρίτος άξονας αφορά τη διαχείριση και τον συντονισμό της καθημερινότητας. Η ομάδα έργου, σε στενή συνεργασία με τις γενικές διευθύνσεις συντάξεων και τη διοίκηση του ΕΦΚΑ με επικεφαλής τον Παναγιώτη Δουφεξή, έχοντας βρει τις λύσεις που απαιτούνταν στον δεύτερο άξονα, τις περνούσε στα χέρια των υπευθύνων του φορέα για να τις επικοινωνήσουν στο σύνολο των τοπικών διευθύνσεων, προκειμένου να εφαρμοστεί καθολικά ως γενικός κανόνας.

Ολη αυτή η δυναμική διαδικασία κατεγράφη σε ένα εγχειρίδιο, το οποίο θα παραδοθεί στα χέρια της διοίκησης του ΕΦΚΑ, ως γέφυρα μεταξύ του παλαιού και του νέου ΕΦΚΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή