Τι ψάχνουν και με ποιους συναντήθηκαν οι Κορεάτες στην Αθήνα

Τι ψάχνουν και με ποιους συναντήθηκαν οι Κορεάτες στην Αθήνα

Η αποθήκευση ενέργειας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κορεατικής αποστολής υπό τη Hyundai Corporation

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την περασμένη Τρίτη 20 Ιουνίου η διοίκηση της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Hyundai Motors έκανε γνωστό κατά την ενημέρωση επενδυτών ότι θα αυξήσει σχεδόν κατά δύο τρίτα τις επενδύσεις της σε ηλεκτροκίνηση, ενώ θα προχωρήσει στην αναδιάρθρωση της προβληματικής δραστηριότητάς της στην Κίνα. Η ίδια ημέρα αποτέλεσε τη δεύτερη κατά σειρά, κατά την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στελέχη της Hyundai Corporation που ελέγχει η Hyundai Motors, όπως και εκπρόσωποι μερικών ακόμη κορεατικών βιομηχανιών, βρέθηκαν στην Αθήνα.

O λόγος της τριήμερης επίσκεψης της υψηλόβαθμης επιχειρηματικής αντιπροσωπείας κορεατικών εταιρειών, της οποίας ηγούνταν η Hyundai Corporation και συμμετείχαν η κατασκευάστρια εξοπλισμού ηλεκτρικής ενέργειας Hyosung Heavy Industries Corp., η παραγωγός μπαταριών –κατάλληλων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα XEV– e-TESS και η τεχνολογική εταιρεία GTM, ήταν η συνάντηση με εκπροσώπους των ομίλων Mytilineos και Κοπελούζου, του ναυτιλιακού Ομίλου Τσάκος, της ελληνικής θυγατρικής του αμερικανικού παρόχου λύσεων καθαρής ενέργειας Ameresco, του παρόχου υπηρεσιών εγκατάστασης και διαχείρισης σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων Eneres και της αλυσίδας λιανικής ΑΒ Βασιλόπουλος. Οι Κορεάτες είχαν διαδικτυακή σύσκεψη και με τον δήμαρχο Κυθήρων.

Ο στόχος των συγκεκριμένων επαφών, όπου το «παρών» έδωσε και ο Γιάννης Χορόζογλου, σύμβουλος διοίκησης του ομίλου οινοπνευματωδών ποτών Alexandrion –δρομολογεί την ανάπτυξη εργοστασίου αιθυλικής αλκοόλης στην Καβάλα και σχεδιάζει επενδύσεις και στις ΑΠΕ– σχετίζεται με τη διερεύνηση στρατηγικών συνεργασιών στον τομέα αποθήκευσης ενέργειας στην Ελλάδα. Παράλληλα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι κορεατικές εταιρείες εξετάζουν την υλοποίηση επενδύσεων από κοινού με ελληνικούς ομίλους σε έργα που οι τελευταίοι αναπτύσσουν, κατ’ αρχάς, εκτός Ελλάδας. Για τους Κορεάτες, που τα τελευταία χρόνια εάν δεν εγκαταλείπουν την Κίνα συρρικνώνουν την εκεί δραστηριότητά τους λόγω της οικονομικής και πολιτικής αστάθειας της χώρας του Δράκου, η Ελλάδα αποτελεί πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Προς την κατεύθυνση αυτή διερευνούν το ενδεχόμενο επενδύσεων στην ανάπτυξη έργων αποθήκευσης ενέργειας σε έργα ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας, δηλαδή με ισχύ άνω του 1 MW, όπως και μικρότερου μεγέθους, σε επίπεδο δηλαδή κατοικίας ή επιχείρησης.

Επίσης, θα ενδιαφέρονταν για την υλοποίηση επενδύσεων σε υποδομές ηλεκτροκίνησης και φόρτισης πλοίων, όπως και σε συμπληρωματικά ενεργειακά συστήματα στη ναυτιλία. Ενα ακόμη δυνητικό πεδίο δραστηριοποίησης των εταιρειών από την Ανατολική Ασία περιλαμβάνει την προμήθεια ηλεκτρικών σκούτερ και τη δημιουργία σταθμών αλλαγής μπαταρίας, όπου δηλαδή ο οδηγός ενός ηλεκτρικού δικύκλου πραγματοποιεί στάση για να αλλάξει μπαταρία πριν συνεχίσει τη διαδρομή. Το επιχειρηματικό σχέδιο των κορεατικών επιχειρήσεων περιλαμβάνει και την υλοποίηση έργων πράσινης ενέργειας στα ελληνικά νησιά, με πυλώνες την ηλεκτροκίνηση, όπως και την παραγωγή και αποθήκευση καθαρής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο.

Μακροπρόθεσμα, οι επιχειρήσεις της Κορέας έχουν στα σχέδιά τους και την κατασκευή, από κοινού με Ελληνα εταίρο, εργοστασίου συναρμολόγησης και κατασκευής μπαταριών στην Ελλάδα, αν και με τα τωρινά δεδομένα αυτού του είδους τα έργα απαιτούν μακρά διαδικασία χωροθέτησης και αδειοδότησης. Τα επιχειρηματικά σχέδια των κορεατικών επιχειρήσεων υπακούν στους στόχους που θέτουν οι επιχειρήσεις εντός και εκτός Ελλάδας για ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους με χρονικό ορίζοντα το 2030. Ετσι, η σταδιακή αντικατάσταση με ηλεκτροκίνητα οχήματα του στόλου, μέσω του οποίου μια αλυσίδα λιανικής διανέμει τα προϊόντα της, ενισχύει τις προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι τυχαίο που η Hyundai Motors πρόκειται να δαπανήσει έως το 2030 περίπου 26 δισ. ευρώ για την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σε 2 εκατ.

Παράλληλα η ενεργειακή μετάβαση, που βασίζεται όχι μόνο στην καθαρή ενέργεια που παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές, αλλά και σε σύγχρονα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, τροφοδοτεί τη ζήτηση για τα τελευταία. Ως αποτέλεσμα, οι μπαταρίες που προορίζονται για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας –όχι αποκλειστικά για την αυτοκινητοβιομηχανία– διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή αυτονομία μιας χώρας, στηρίζοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροδότηση από ΑΠΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT