Δύο μεγάλα «αγκάθια» στην αγορά καυσίμων

Δύο μεγάλα «αγκάθια» στην αγορά καυσίμων

Παρεμβάσεις από τη νέα κυβέρνηση στο ζήτημα του πλαφόν και στην παραβατικότητα αναμένει η αγορά καυσίμων. Τα δύο ζητήματα ανέδειξε στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της Eλίν, Γιάννης Αληγιζάκης, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρεμβάσεις από τη νέα κυβέρνηση στο ζήτημα του πλαφόν και στην παραβατικότητα αναμένει η αγορά καυσίμων.

Τα δύο ζητήματα ανέδειξε στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της Eλίν, Γιάννης Αληγιζάκης, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας. «Πλαφόν και παραβατικότητα στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό», υποστήριξε ο κ. Αληγιζάκης, σημειώνοντας ότι ο αριθμός των παραβατικών πρατηρίων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ξεπερνάει τα 130 κατά τις εκτιμήσεις των δύο ομοσπονδιών του κλάδου (ΟΒΕ και ΠΟΠΕΚ), ενώ παρέπεμψε και στις ανακοινώσεις της ΑΑΔΕ πέρυσι για το κλείσιμο 66 πρατηρίων, εκ των οποίων τα περισσότερα στην Αθήνα.

Οσον αφορά το πλαφόν που επέβαλε η πολιτεία το 2020 στο μεικτό περιθώριο κέρδους των πρατηρίων και εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών για την αντιμετώπιση πιθανών κερδοσκοπικών τάσεων εξαιτίας της πανδημίας, ο κ. Αληγιζάκης υποστήριξε ότι αποτελεί στρέβλωση της αγοράς καθώς περιορίζει τον ανταγωνισμό, διότι όλοι πάνε και τοποθετούνται στην ίδια τιμή. «Η πολιτεία, επικαλούμενη την ενεργειακή κρίση, τις τιμές στην αντλία και το ότι δεν πέρναγαν οι μειώσεις στον καταναλωτή, αποφάσισε να συνεχίσει την επιβολή του πλαφόν. Η ενεργειακή κρίση εξακολουθεί να υπάρχει αλλά τα δεδομένα σήμερα είναι τελείως διαφορετικά από πέρυσι. Οι τιμές κινούνται εδώ και αρκετούς μήνες σε φυσιολογικά επίπεδα. Ομως το πλαφόν εξακολουθεί να υπάρχει», τόνισε χαρακτηριστικά.

Το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους και η παραβατικότητα στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό, λέει ο επικεφαλής της Ελίν, Γ. Αληγιζάκης.

Μιλώντας στην «Κ» ο κ. Αληγιζάκης επισημαίνει ως αρνητικό το γεγονός ότι το ζήτημα της παραβατικότητας απουσιάζει από τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, ενώ όσον αφορά το πλαφόν επισημαίνει ότι «η φιλοσοφία μιας φιλελεύθερης κυβέρνησης δεν συνάδει με τρία χρόνια πλαφόν στην αγορά».

Μιλώντας για τις επιπτώσεις του πλαφόν στα οικονομικά των εταιρειών εμπορίας σημείωσε ότι η ενεργειακή κρίση έχει αυξήσει το χρηματοοικονομικό κόστος. Είχαμε τέσσερις αυξήσεις επιτοκίων, αυξήθηκε το μεταφορικό κόστος και είχαμε πληθωρισμό 9% το 2022 και 5% σήμερα, που σημαίνει ότι αυξήθηκαν μισθοί και υπηρεσίες και σε εμάς και στα πρατήρια. Καμία από αυτές τις αυξήσεις δεν αναγνωρίζεται από την πολιτεία, καμία δεν πέρασε στην τιμή του προϊόντος. Συνεπώς το μεικτό περιθώριο στην εσωτερική αγορά είναι σήμερα σαφώς μικρότερο από το περιθώριο κέρδους που το ίδιο το κράτος θεωρεί λογικό», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελίν.

Σχετικά με την πορεία της εταιρείας ο κ. Αληγιζάκης αναφέρθηκε στις επενδύσεις της τρέχουσας χρονιάς με στόχο την ανάπτυξη νέων πρατηρίων, τη σταδιακή μετατροπή πρατηρίων σε ενεργειακούς σταθμούς, τη συνέχιση του προγράμματος συνεργασίας με τη ΔΕΗ για τοποθέτηση φορτιστών σε 30 νέα σημεία, τη λειτουργία από κοινού με την BlueGrid του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού LNG-CNG στο Θριάσιο και την ανάπτυξη τριών φωτοβολταϊκών πάρκων. H Eλίν πέτυχε το 2022 ένα ιστορικό οικονομικό αποτέλεσμα χάρη στις επιδόσεις της δραστηριότητας του διεθνούς εμπορίου και σε συγκυριακούς αστάθμητους παράγοντες, όπως τα έσοδα από τα αποθέματα και η πώληση της Verd στη Μοtor Oil. Oι προοπτικές για το 2023, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, είναι θετικές, με μια κερδοφορία υψηλή αλλά μικρότερη της περυσινής χρονιάς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT