Επτά «μνηστήρες» διεκδικούν το 67% του λιμένα Βόλου

Επτά «μνηστήρες» διεκδικούν το 67% του λιμένα Βόλου

Εως τις 22 Αυγούστου η υποβολή οικονομικών δεσμευτικών προσφορών

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις 22 Αυγούστου εκπνέει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την εξαγορά του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. (ΟΛΒ Α.Ε.). Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πρόκειται να δοθεί παράταση, ενώ από τα οκτώ σχήματα που έχουν προκριθεί στην τρέχουσα τελική φάση του διαγωνισμού επτά εμφανίζονται ενεργά.

Ο ανταγωνιστικός ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει ο Βόλος για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, με δεδομένη τη γεωγραφική του θέση και τη γειτνίασή του με υπάρχουσες αλλά και αναπτυσσόμενες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, έχει προσελκύσει ισχυρό αγοραστικό ενδιαφέρον. Αυτός είναι και ο λόγος που μεταξύ των οκτώ υποψηφίων σχημάτων που έχουν προκριθεί είναι και η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης», η πλειοψηφία της οποίας ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων της οικογενείας Ιβάν Σαββίδη. Η λειτουργία του Βόλου ως πύλη προς τα Βαλκάνια είναι αυτή που έχει προσελκύσει τη βουλγαρική Advance Properties, συμφερόντων της εφοπλιστικής οικογένειας Domuschiev, με επενδύσεις σε 107 θυγατρικές και 4 συνδεδεμένες εταιρείες σε 26 χώρες και δραστηριότητες σε φαρμακευτικά, ναυτιλία (Navibulgar), διαχείριση λιμένων (2 τερματικοί σταθμοί λιμένων στο Μπουργκάς) αλλά και ακίνητα και media.

Στον αγώνα διεκδίκησης συμμετέχει και η καταριανή QTerminals που αποτελεί κρατικό βραχίονα των εισαγωγών και εξαγωγών του Κατάρ. Στην αγορά συνδέουν τη συμμετοχή της και με την προοπτική ανάπτυξης τερματικού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Βόλο. Υπενθυμίζεται ότι έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες ελληνικές ρυθμιστικές αρχές σχέδια για ανάπτυξη σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Argo FSRU) στον Βόλο. Αλλη μία ξένη εταιρεία στον διαγωνισμό είναι η εδρεύουσα στη Μάλτα, Mariner Capital, συμφερόντων της οικογενείας Hili, η οποία εκμεταλλεύεται μεσαίου μεγέθους λιμάνια (Αλβανία, Λετονία, Ιταλία) και έχει και ναυτιλιακές δραστηριότητες και logistics. Στους παραπάνω 4 ομίλους αντιπαρατίθενται 4 σχήματα ελληνικού ενδιαφέροντος: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μια κοινοπραξία θυγατρικών της Goldair, κοινοπραξία των Intrakat και TΕΚΑΛ και κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος. Πρόκειται για βιομηχανία συμφερόντων της οικογενείας Μάνεση, η οποία λειτουργεί χαλυβουργία στο Βελεστίνο και χρησιμοποιεί το λιμάνι τόσο για την εισαγωγή πρώτης ύλης (scrap) όσο και για εξαγωγές χάλυβα.

Η γεωγραφική θέση του λιμένα, υφιστάμενες και υπό ανάπτυξη μεταφορικές υποδομές ενισχύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η Ηγουμενίτσα

Εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων αναμένεται να κυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας που έχει περάσει στον έλεγχο του ομίλου Γκριμάλντι έναντι τιμήματος 84 εκατ. Υπενθυμίζεται πως ο ίδιος επενδυτής αναδείχθηκε ως προτιμητέος επενδυτής με τίμημα 81 εκατ. για την απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης θα υποβληθεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο άμεσα.

Την ίδια ώρα, το ΤΑΙΠΕΔ που θα διατηρήσει υπό τον έλεγχό του και θα αναπτύξει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, προσέλαβε ως σύμβουλο για την κατάρτιση του business plan τον πολυεθνικό όμιλο Steer Group και σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία και για την κατάρτιση της περιβαλλοντικής μελέτης, ενώ θα ακολουθήσει το master plan. Υπενθυμίζεται πως το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να «τρέξει» επενδύσεις άνω των 24 εκατ. στις υποδομές και εξοπλισμό του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που έχει καταστεί υψίστης γεωπολιτικής σημασίας πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μετά και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT