Τα ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα εκτόξευσαν τα κέρδη του ΟΛΠ

Τα ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα εκτόξευσαν τα κέρδη του ΟΛΠ

Φθάνουν με πλοία στον Πειραιά και προωθούνται στις ευρωπαϊκές αγορές

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διακίνηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων κινεζικής κατασκευής που φτάνουν με εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά και επαναπροωθούνται στην Ευρώπη πλήρως συναρμολογημένα μέσω του car terminal, όπως και τα έσοδα από την υποπαραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στη ΣΕΠ Α.Ε., αλλά και η κρουαζιέρα οδήγησαν τον κύκλο εργασιών του οργανισμού λιμένος Πειραιώς στο εννεάμηνο σε νέα επίπεδα-ρεκόρ.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% στα 164,6 εκατ., τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) κατά 32,5% στα 99,87 εκατ. και τα καθαρά κέρδη κατά 39,9% στα 65,88 εκατ. Αυτά δείχνουν θαυμαστά οικονομικά μεγέθη που δημοσίευσε η εισηγμένη και τα οποία στηρίζονται σε μη ελεγμένα από ορκωτούς λογιστές στοιχεία. Ο συνολικός δανεισμός μειώθηκε κατά 4,7% στα 97,9 εκατ., ενώ το καθαρό ταμείο αυξήθηκε κατά 9,2% στα 74,8 εκατ.

Μια προσεκτικότερη ματιά στα στοιχεία δείχνει πως το αντάλλαγμα που έλαβε στο εννιάμηνο από τη ΣΕΠ Α.Ε. αυξήθηκε στα 63,2 εκατ. από 60 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τα έσοδα από τον προβλήτα Ι, που διαχειρίζεται ο ίδιος ο ΟΛΠ, αυξήθηκαν κατά 4,1 εκατ. στα 34,8 εκατ., παρά το γεγονός πως ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε σε αυτόν υποχώρησε κατά 20,4%.

Τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ στο 9μηνο αυξήθηκαν 39,9% και τα EBITDA 32,5%.

Και εδώ «κρύβεται» το αυξημένο έσοδο που έχει πλέον το λιμάνι του Πειραιά από τα εισαγόμενα στην Ευρώπη, ηλεκτροκίνητα κυρίως, κινεζικά οχήματα. Λόγω σημαντικής έλλειψης διαθέσιμης μεταφορικής δυναμικότητας στα συμβατικά οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν τακτικές γραμμές από την Ασία στην Ευρώπη, οι μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να στείλουν τα αυτοκίνητά τους ειδικά συσκευασμένα σε εμπορευματοκιβώτια. Αυτά πρέπει κατά την εκφόρτωσή τους στον Πειραιά να αποσυσκευαστούν και να ολοκληρωθεί η απαραίτητη διαδικασία για παράδοσή τους στο γειτονικό car terminal του ΟΛΠ όπου με φορτηγά και τρένα θα κατευθυνθούν πλέον έτοιμα στις ευρωπαϊκές αγορές.

Το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινήτων στη συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αυξήθηκε από 0,1% το 2019 σε 2,8% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, σύμφωνα με τη Schmidt Automotive Research. Ωστόσο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα και το μερίδιό τους σε αυτή την αγορά αυξήθηκε από 0,5% το 2019 σε 3,9% το 2021. Περίπου 450.000 κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εξήχθησαν στην Ευρώπη τους πρώτους επτά μήνες του 2023. Το μερίδιο της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά έφτασε το 8% για αυτή την περίοδο. Με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να καλπάζουν και τα μεγάλα οχηματαγωγά που ειδικεύονται στις μετακινήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σε έλλειψη, η διακίνησή τους με εμπορευματοκιβώτια, σε κάθε ένα εκ των οποίων μπορούν να χωρέσουν δύο Ι.Χ. εάν οι τροχοί τους ταξιδέψουν, για παράδειγμα, πάνω στο καπό, θεωρείται η πλέον αξιόπιστη εναλλακτική. Ετσι, παρά τη μείωση των συνολικών κινήσεων στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση εσόδων αλλά και στο εγχώριο φορτίο μεταφόρτωσης οχημάτων περίπου κατά 35,6% (από 88.299 σε 119.735).

Παράλληλα, έχουν αυξηθεί και τα τιμολόγια για τη διακίνηση οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ενώ έκρηξη σημειώθηκε στους επιβάτες κρουαζιέρας που αυξήθηκαν κατά 81,5% σε σχέση με το περυσινό εννιάμηνο σε 1,14 εκατ. άτομα. Η κρουαζιέρα στον Πειραιά ευνοήθηκε κυρίως από την αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) από 340 σε 455 (+33,8%), ενώ η αύξηση των επιβατών homeport είναι περίπου 129,3% (από 378.899 σε 627.017 επιβάτες).

Σημαντικές αυξήσεις κατέγραψε όμως και η ακτοπλοΐα. Η επιβατική κίνηση στο λιμάνι αυξήθηκε στο εννιάμηνο κατά 7,3% στα 13,137 εκατ. επιβάτες, ενώ η διακίνηση οχημάτων αυξήθηκε κατά 2,8% στα 2,297 εκατ. οχήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή