Ο τζίρος της ευεξίας ξεπέρασε το ΑΕΠ της Γερμανίας

Ο τζίρος της ευεξίας ξεπέρασε το ΑΕΠ της Γερμανίας

Υπολογίζεται ότι το 2022 έφτασε στα 5,6 τρισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα 5,6 τρισ. δολάρια υπολογίζεται ότι έφθασε ο τζίρος της παγκόσμιας βιομηχανίας της ευεξίας το 2022, σύμφωνα με έρευνα του Global Wellness Institute. Μάλιστα ο οργανισμός υπολογίζει ότι οι business του wellness θα εμφανίσουν ανάπτυξη 57% έως το 2027 για να φτάσουν στα 8,5 τρισ. δολάρια, δηλαδή δύο φορές πάνω από το ΑΕΠ της Γερμανίας.

«Μας ξαφνιάζει η ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας της ευεξίας και πόσο γρήγορα ανέκαμψε από την πανδημία», λέει η Κάθριν Τζόνστον, αναλύτρια του GWI, σύμφωνα με το Bloomberg.

Πάντως, στην αγορά κυκλοφορούν διάφορες εκτιμήσεις για το μέγεθος της βιομηχανίας της ευεξίας, με τη McKinsey & Co. να το υπολογίζει το 2021 στο 1,5 τρισ. δολάρια.

Βασική αιτία για τις διαφορές αυτές είναι η ασάφεια ως προς το τι ακριβώς περιλαμβάνει η βιομηχανία της ευεξίας. Για την έκθεσή του, το GWI όρισε την ευεξία σαν την «ενεργή επιδίωξη δραστηριοτήτων, επιλογών και lifestyles που οδηγούν σε μία κατάσταση ολιστικής υγείας». Στη μελέτη, ο οργανισμός χωρίζει την ευεξία σε διάφορες κατηγορίες, με την προσωπική υγεία και ομορφιά να είναι η μεγαλύτερη και να αποτιμάται σε 1,08 τρισ. δολάρια. Σε αυτή την υποκατηγορία εντάσσονται τα καλλυντικά, τα κομμωτήρια και οι επιχειρήσεις μανικιούρ.

Εκτιμάται ότι ο κλάδος θα εμφανίσει ανάπτυξη 57% έως το 2027.

Αμέσως μετά ακολουθεί η κατηγορία της υγιεινής διατροφής και της απώλειας βάρους, με τζίρο 1,07 τρισ. δολαρίων, στον οποίο μάλιστα δεν περιλαμβάνεται η ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας, όπως είναι το Ozempic. Ο τουρισμός της ευεξίας ανέρχεται στα 651 δισ. δολάρια, ενώ άλλες κατηγορίες είναι η άσκηση (π.χ. τα γυμναστήρια), η δημόσια υγεία καθώς και τα φάρμακα.

Ο τζίρος της ευεξίας ξεπέρασε το ΑΕΠ της Γερμανίας-1

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου ήταν αυτή της δημόσιας υγείας, της πρόληψης και της εξατομικευμένης ιατρικής, όπου τα συνολικά έσοδα έφτασαν στα 611 δισ. δολάρια το 2022, από 358 δισ. το 2019. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι εξετάσεις για COVID-19 και για καρκίνο. Ενας από τους μικρότερους κλάδους της βιομηχανίας αυτής είναι η ευεξία στον εργασιακό χώρο, που περιλαμβάνει προγράμματα των επιχειρήσεων για την καλύτερη υγεία και ευημερία των υπαλλήλων τους. Σε αντίθεση με τους περισσότερους άλλους κλάδους, αυτή η αγορά βρίσκεται σε συρρίκνωση από το 2019, καθώς από τα 52,2 δισ. δολάρια έχει πέσει στα 50,6 δισ. δολάρια, σε μια εποχή που πολλοί εργαζόμενοι δουλεύουν από το σπίτι και οι εταιρείες προσπαθούν να περικόψουν το κόστος.

Αντίθετα, σε ανάπτυξη βρίσκεται ο τομέας της ευεξίας στη βιομηχανία της φιλοξενίας, όπου οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον τουρισμό της ευεξίας και τη ζήτηση για σπα. «Κάθε μεγάλο brand κινείται με βάση το σκεπτικό ότι η ευεξία είναι το νέο πεδίο μάχης για τα πολυτελή ξενοδοχεία», λέει στο Bloomberg η Ινγκε θέρον, ιδρύτρια της Facegym. «Ενώ προηγουμένως όλοι ρωτούσαν τι είδους εστιατόριο έχεις, τώρα το θέμα είναι το τι κάνεις στον χώρο του σπα. Δεν αρκεί να έχεις μια μεγάλη πισίνα, το θέμα είναι πόσο έξυπνους γιατρούς και επιστήμονες έχεις στο προσωπικό σου», λέει.

Οσο για το ποιος ξοδεύει τα περισσότερα για την ευεξία, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι δαπάνες σε κατά κεφαλήν επίπεδο ανέρχονται σε 5.108 δολάρια τον χρόνο στις ΗΠΑ, έναντι 1.596 δολαρίων στην Ευρώπη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή