Πρόστιμα 1,67 εκατ. σε δύο ακόμη πολυεθνικές εταιρείες

Πρόστιμα 1,67 εκατ. σε δύο ακόμη πολυεθνικές εταιρείες

Σε Johnson & Johnson Ελλάς και Colgate Palmolive για αθέμιτη κερδοφορία

Πρόστιμα σε δύο ακόμη πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες, όπως και οι δύο προηγούμενες, δραστηριοποιούνται στις κατηγορίες των ειδών ατομικής υγιεινής, ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, καθώς και στην κατηγορία των ειδών άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.ά.) επέβαλε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης. Μετά τη Unilever και την Procter & Gamble, σειρά είχαν χθες οι εταιρείες Johnson & Johnson Ελλάς και Colgate Palmolive, στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 1 εκατ. ευρώ και 672.000 ευρώ, αντιστοίχως, για αθέμιτη κερδοφορία, καθώς από τους ελέγχους των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης διαπιστώθηκε ότι παραβίασαν τη νομοθεσία που προβλέπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους.

Οι υπερβάσεις του πλαφόν αφορούν, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, δεκάδες κωδικούς προϊόντων. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι οι δύο παραπάνω εταιρείες δεν συμμετέχουν μέχρι στιγμής στην πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» και μένει να δούμε εάν θα το πράξουν το επόμενο διάστημα.

Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έλεγχοι σε τέσσερις τουλάχιστον μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στις κατηγορίες των απορρυπαντικών, του καφέ, των δημητριακών πρωινού και των καθαριστικών σπιτιού – εντομοκτόνων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται έλεγχοι και σε ελληνικές εταιρείες, κυρίως του κλάδου των τροφίμων. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», υπό πολύ στενό έλεγχο βρίσκεται πολύ γνωστή εταιρεία του κλάδου των αλεύρων.

Συνεχίζονται οι έλεγχοι σε τουλάχιστον τέσσερις πολυεθνικές, αλλά και σε ελληνικές εταιρείες.

«Είναι πλέον σαφέστατο προς όλες τις πλευρές ότι οποιαδήποτε παράβαση δεν γίνεται ανεκτή. Οι έλεγχοι των υπηρεσιών μας είναι συνεχείς και αδιάλειπτοι και σε όλες τις περιπτώσεις, όπου διαπιστώνονται παρανομίες, επιβάλλονται πρόστιμα. Η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να χτυπήσει την αισχροκέρδεια στη ρίζα της και να ενισχύσει με όλους τους δυνατούς τρόπους τη λειτουργία της αγοράς και τον υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των νοικοκυριών και όλων των συμπολιτών μας. Για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως και για το υπουργείο Ανάπτυξης, η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας είναι ύψιστη προτεραιότητα», δήλωσε χθες, με αφορμή τα νέα πρόστιμα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Το γεγονός ότι στο στόχαστρο και αυτή τη φορά βρέθηκαν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις κατηγορίες των απορρυπαντικών – καθαριστικών και ειδών ατομικής υγιεινής, φροντίδας και ομορφιάς κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Κατ’ αρχάς, στις κατηγορίες αυτές τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς έχουν πολυεθνικές εταιρείες και, δεύτερον, πρόκειται για κατηγορίες προϊόντων στις οποίες φέτος έχουν σημειωθεί οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana, οι τιμές των απορρυπαντικών – καθαριστικών σπιτιού αυξήθηκαν στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 κατά 12,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Πρόκειται για την κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής από τις συνολικά 11 που αποτελούν τις κατηγορίες των λεγόμενων ταχυκίνητων αγαθών (fast moving consumer goods, τα αγαθά που αγοράζονται πιο συχνά από τους καταναλωτές κατά την επίσκεψή τους στο σούπερ μάρκετ). Το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 8,5% οι τιμές στην κατηγορία των ειδών ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, κατά 8,2% οι τιμές των ειδών ατομικής υγιεινής και κατά 7% οι τιμές των άλλων ειδών νοικοκυριού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή