Μάχη για πράσινο μέλλον με εκατομμύρια ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους

Μάχη για πράσινο μέλλον με εκατομμύρια ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους

Οι προσπάθειες της «Tesla της Ινδίας», αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μετά την αύξηση των πωλήσεων

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «Τesla της Ινδίας», όπως την αποκαλούν, η επιτυχημένη startup ηλεκτρικών δικύκλων Ola Electric, ύστερα από ένα δυναμικό ξεκίνημα αισθάνεται το άγχος της κορυφής. Στο τιμόνι της ο Μπάβις Αγκαρουάλ, ο «Ινδός Ελον Μασκ», φιλοδοξεί να κυκλοφορήσει εκατομμύρια ηλεκτρικά σκούτερ και να οδηγήσει τη χώρα του σε ένα πιο πράσινο μέλλον, η πραγματικότητα ωστόσο τον προσγειώνει.

Η εταιρεία του, η οποία έχει ήδη αποτιμηθεί στα 5,4 δισ. δολάρια, οδεύει προς μια εισαγωγή στο χρηματιστήριο, αφού έφτασε τις 338.000 πωλήσεις ηλεκτρικών σκούτερ σε περίπου δύο χρόνια και ο ιδρυτής της ορκίζεται να διώξει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από την Ινδία, τη μεγαλύτερη αγορά δικύκλων στον κόσμο. «Θα φύγουμε από την εποχή των παγετώνων», δήλωνε ενόψει της κυκλοφορίας των νέων σκούτερ στις 15 Αυγούστου, έκτοτε όμως «η Ola έπεσε σε λακκούβες», σημειώνει το Reuters.

Το εθνικό δίκτυο της εταιρείας, με περισσότερους από 400 κόμβους εξυπηρέτησης που συντηρούν και επισκευάζουν οχήματα, πιέζεται ασφυκτικά μετά την αύξηση των πωλήσεων. Σε περισσότερες από τις μισές εγκαταστάσεις στις μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές, από τη Βομβάη μέχρι την Μπανγκαλόρ, η ζήτηση ξεπερνάει το εργατικό δυναμικό ή την προσφορά ανταλλακτικών και οι χρόνοι αναμονής για επισκευές φθάνουν μέχρι και τις δύο εβδομάδες.

Ο 38χρονος Αγκαρουάλ αναγνώρισε προβλήματα χωρητικότητας και εξυπηρέτησης και είπε ότι η Ola ενισχύει «επιθετικά» το δίκτυο υπηρεσιών της, προσθέτοντας 100 νέα κέντρα και προσλαμβάνοντας τεχνικούς. Ενα καλό δίκτυο σέρβις είναι απαραίτητο στην Ινδία, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνήθως πιο ευαίσθητα, ενώ το οδικό δίκτυο είναι συχνά κακοσυντηρημένο.

Στόχο της κυβέρνησης Μόντι αποτελεί το 70% των πωλήσεων νέων δικύκλων να είναι ηλεκτρικά έως το 2030, ο Αγκαρουάλ όμως λέει ότι όλα τα νέα σκούτερ και οι μοτοσικλέτες που πωλούνται στην Ινδία θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2025. Δύο χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου e-scooter της, η Ola έχει καθιερωθεί ηγέτιδα στην αγορά δίτροχων ηλεκτρικών οχημάτων, με περίπου το 1/3 των πωλήσεων σε όγκο. Εχει προσελκύσει μεγάλους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Soft Bank της Ιαπωνίας και της Temasek της Σιγκαπούρης και ετοιμάζεται για εισαγωγή στο χρηματιστήριο.

Τα στοιχεία του κλάδου δείχνουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών σκούτερ σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε πάνω από 700.000 τον Μάρτιο συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, χάρη στην Ola και ανταγωνιστές όπως η Hero Electric και η TVS Motor. Αυτές οι πωλήσεις ωστόσο παραμένουν ένα κλάσμα των 5,2 εκατομμυρίων νέων σκούτερ και 10,2 εκατομμυρίων μοτοσικλετών που πωλήθηκαν στην Ινδία, μία χώρα όπου τα EV δεν είναι τόσο δημοφιλή και η υποδομή φόρτισης είναι στα σπάργανα.

Ο Αγκαρουάλ είναι αισιόδοξος για την επιχείρησή του, λέγοντας ότι τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις του απογειώθηκαν, με ένα ηλεκτρικό σκούτερ (οι τιμές του ξεκινάνε από 1.000 δολάρια) να πωλείται κάθε 10 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, απέρριψε μεγάλο μέρος της κατακραυγής για ζητήματα υπηρεσιών ως «λάσπη» από τους αντιπάλους. «Πολλά από αυτά που ακούτε και βλέπετε δεν είναι αλήθεια», τονίζει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή