Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 85 εκατ. έως το 2026

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 85 εκατ. έως το 2026

Στόχος, η αύξηση της δυναμικότητας των εργοστασίων της και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις συνολικού ύψους 85 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την τριετία 2024-2026 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με στόχο αφενός την αύξηση της δυναμικότητας των εργοστασίων της και αφετέρου τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της. Μέσα στο 2024, μάλιστα, αναμένεται να είναι έτοιμη μία από τις μεγάλες επενδύσεις που θα υπηρετήσουν τον στόχο της βιώσιμης ανάπτυξης, και δη η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στην Πάτρα, όπου βρίσκεται το ένα από τα δύο εργοστάσια της εταιρείας.

Στόχος της εταιρείας, όπως έχει τεθεί από τον μητρικό όμιλο, τη Heineken, είναι το 2030 μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγική διαδικασία, ενώ ο στόχος για το 2040 είναι το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Σημειώνεται ότι ήδη η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει επιτύχει μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% σε σύγκριση με το 2018. Επιπλέον, έχει επιτύχει την ανάκτηση των αποβλήτων κατά 99,6%, ενώ το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο.

Την ίδια ώρα, πάντως, παραμένει σε σημαντικά υψηλά επίπεδα το κόστος παραγωγής, γεγονός που οδηγεί την εταιρεία σε νέες ανατιμήσεις το 2024. Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2023 η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις που μεσοσταθμικά έφτασαν το 8%. Αν και χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένο ποσοστό αυξήσεων των τιμών, αυτές εκτιμάται ότι θα είναι αρκετά μικρότερες από εκείνες που έγιναν το 2023. Ερωτηθείς σχετικά με το κόστος παραγωγής, ο κ. Δανιηλίδης επισήμανε ότι τα υλικά συσκευασίας ήταν πολύ ακριβότερα το 2023 σε σύγκριση με το 2022, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα ήταν η τιμή του κριθαριού που προμηθεύτηκε η εταιρεία το 2022 για τις ανάγκες της παραγωγής του 2023.

Πρόσθεσε δε ότι το ενεργειακό κόστος είχε αυξομειώσεις το 2023 και ουδείς γνωρίζει πώς θα διαμορφωθεί το 2024. Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς μπίρας το 2023, αυτή αναμένεται να κλείσει με οριακή αύξηση του όγκου πωλήσεων. Καθοριστικό ρόλο για την πορεία των πωλήσεων τη φετινή χρονιά διαδραμάτισαν οι καιρικές συνθήκες, με το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου, δίμηνο κατά το οποίο επικράτησαν χαμηλές θερμοκρασίες και σημειώθηκαν έντονες βροχοπτώσεις, να προκαλεί σημαντική μείωση των πωλήσεων. Μικρότερο ρόλο, από την άλλη, διαδραμάτισαν οι πληθωριστικές πιέσεις, κάτι που αποδίδεται στις πολλές προσφορές στην κατηγορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT