Άρθρο Γιώργου Γιαννή στην «Κ»: Χρειάζονται νέοι οδικοί άξονες στην Αττική

Άρθρο Γιώργου Γιαννή στην «Κ»: Χρειάζονται νέοι οδικοί άξονες στην Αττική

Η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού προς τη Λ. Βουλιαγμένης και τελικώς προς το θαλάσσιο μέτωπο αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αξιοποίηση της νέας νομοθεσίας με τις προτάσεις των κατασκευαστών για νέους οδικούς άξονες με παραχώρηση λειτουργίας στην Αττική αποτελεί μια εξαιρετική λύση για την επιτάχυνση υλοποίησης των απαραίτητων συγκοινωνιακών υποδομών και ιδιαίτερα του δικτύου περιφερειακών οδικών αξόνων που χρειάζεται μετ’ επιτάσεως η Αττική. Κάποια από αυτά τα έργα συζητούνται επί δεκαετίες και κάποια είναι καινούργια. Η επιλογή και προτεραιοποίησή τους θα καθορίσει το μέλλον του συγκοινωνιακού συστήματος της πρωτεύουσας και γι’ αυτό οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν με τον βέλτιστο συνδυασμό συγκοινωνιακών, τεχνικών και οικονομικών κριτηρίων.

Η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και τελικώς προς το θαλάσσιο μέτωπο αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα για την ολοκλήρωση ακόμη ενός τμήματος του περιφερειακού οδικού δακτυλίου του Λεκανοπεδίου που πρέπει να ξεκινήσει κατά προτεραιότητα. Και μάλιστα η επέκταση αυτή πρέπει να μελετηθεί σωστά ώστε να ενταχθεί ομαλά στο σύστημα περιφερειακών δακτυλίων και των συνδέσμων τους.

Η σύνδεση της Ελευσίνας με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης αναμένεται να εξυπηρετήσει τη σημαντική διαμπερή κυκλοφορία της Πελοποννήσου από/προς την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα ανακουφίζοντας την ήδη κορεσμένη Λεωφόρο Κηφισού. Βέβαια εάν ο άξονας αυτός θα συνδέει την Ελευσίνα με τη Θήβα ή τα Οινόφυτα πρέπει να αποφασιστεί συναξιολογώντας τη ζήτηση μετακινήσεων μετά από ενδελεχείς συγκοινωνιακές μελέτες και την τεχνικοοικονομική εφικτότητα με βάση το δύσκολο ανάγλυφο των περιοχών.

Η σύνδεση του λεκανοπεδίου της Αθήνας με το λεκανοπέδιο των Μεσογείων με σήραγγα στον Υμηττό είναι επίσης απαραίτητη. Εάν η σήραγγα θα γίνει στην Ηλιούπολη συνδέοντας μόνο τα νότια προάστια ή στην Καισαριανή εξυπηρετώντας μαζικά όλο το μεγάλο κεντρικό λεκανοπέδιο πρέπει επίσης να τεκμηριωθεί σωστά. Και οπωσδήποτε πρέπει να συνδυαστεί και με τους οδικούς άξονες των Μεσογείων που πρέπει να κατασκευαστούν πριν από την επερχόμενη οικιστική ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών.

Τέλος, είναι απαραίτητο οι πρωτοβουλίες των κατασκευαστών για τα απαραίτητα οδικά έργα να συνοδευτούν και με αντίστοιχες προτάσεις για την ταχεία ολοκλήρωση των 8 γραμμών και 200 σταθμών μετρό που χρειάζεται η Αθήνα, δεδομένου ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν τη μόνη βιώσιμη λύση για την κινητικότητα στην Αθήνα.

* Ο κ. Γιώργος Γιαννής είναι συγκοινωνιολόγος, καθηγητής ΕΜΠ και διευθυντής Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή