Χριστούγεννα: Μετοχές, βίλες και αμπελώνες στη λίστα δώρων των κροίσων

Χριστούγεννα: Μετοχές, βίλες και αμπελώνες στη λίστα δώρων των κροίσων

Τι χαρίζουν οι πολυεκατομμυριούχοι για τις γιορτές των Χριστουγέννων

3' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μερικές ημέρες πριν από τα περυσινά Χριστούγεννα, η Nικόλ Πόλαρντ Μπέιμι, ιδρύτρια της εταιρείας luxury styling Lalaluxe, δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από έναν πελάτη της. Ηθελε μια Himalayan Birkin με διαμάντια, τυλιγμένη και έτοιμη για τις γιορτές.

Η Πόλαρντ Μπέιμι στράφηκε στο διεθνές δίκτυο των εμπόρων με το οποίο συνεργάζεται και εξασφάλισε τη σπάνια τσάντα Hermès, που πωλείται αντί 750.000 δολαρίων. Την έβαλε σε ένα αεροπλάνο συνοδεία ασφάλειας και τα Χριστούγεννα βρισκόταν κάτω από ένα δέντρο.

«Για το άτομο που έχει τα πάντα, γιατί να μην έχει και διαμάντια στην τσάντα του;» εξηγεί η Πόλαρντ Μπέιμι στο Business Insider. Η επαγγελματίας του πολυτελούς lifestyle, που εδρεύει στο Λος Αντζελες, χρεώνει 600 δολάρια την ώρα και ένα ποσοστό της τελικής τιμής αγοράς γι’ αυτές τις υπηρεσίες.

Αλλωστε, οι δισεκατομμυριούχοι ανταλλάσσουν δώρα όπως κάνουν όλοι. Απλά τα δικά τους κοστίζουν πολύ ακριβότερα και θέλουν ίσως περισσότερη σκέψη. Τι μπορείς να πάρεις σε κάποιον που έχει τα πάντα; «Θέλουν απλά να δουν το καλύτερο από τα καλύτερα», λέει η Eλίζαμπεθ Μπράουν, της εταιρείας concierge Knightsbridge. «Πραγματικά δεν υπάρχει μπάτζετ, θέλουν απλά αυτό που θέλουν και στόχος τους είναι να το κάνουν πραγματικότητα».

Σύμφωνα με την Πόλαρντ Μπέιμι, τα brands που ζητούν περισσότερο οι πολυεκατομμυριούχοι πελάτες της είναι Chanel, Rolex και Hermès. Ειδικά οι τσάντες Birkin αντιμετωπίζονται από αυτούς τους ανθρώπους σαν συλλεκτικά είδη.

Ο Ουίνστον Τσέστερφιλντ, ιδρυτής της Barton, μιας λονδρέζικης εταιρείας συμβούλων που εστιάζει στους εύπορους πελάτες, ξέρει μια συλλέκτρια Hermès που κάθε χρόνο παίρνει για δώρο από τον σύζυγό της μία τσάντα σε άλλο χρώμα. Μαζί, της χαρίζει διάφορα πολυτελή είδη στην ίδια απόχρωση.

Πράγματα που μπορούν να εξατομικευτούν βρίσκονται επίσης ψηλά στις λίστες των επιθυμιών, όπως για παράδειγμα οι βαλίτσες Goyard, που μπορεί να κοστίζουν πάνω από 10.000 δολάρια.

Πολύ συχνά, τα δώρα σχετίζονται με τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα του παραλήπτη. Οικογένειες που απολαμβάνουν τις πεζοπορίες μπορεί να κάνουν ο ένας στον άλλο τον καλύτερο εξοπλισμό από ακριβά brands όπως Moncler και Loro Piana. Ανθρωποι που εκτιμούν το καλό φαγητό φέρνουν με ειδική πτήση ξίδι βαλσαμικό από την Ιταλία.

Αλλοι, βέβαια, προχωρούν ένα βήμα πιο πέρα. Οπως ένας πελάτης της Knightsbridge Circle που αγόρασε έναν αμπελώνα στην Τοσκάνη αντί 5 εκατ. δολαρίων για να τον κάνει δώρο σε ένα λάτρη των κρασιών. Μαζί με τον αμπελώνα πήρε μία έπαυλη στην οποία είχε μείνει κάποτε ο Ναπολέων, με τις δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής μελιού και ελαιολάδου. Για κάτι τέτοια, οι πελάτες της Knightsbridge Circle πληρώνουν ετήσια συνδρομή 50.000 δολαρίων.

Πολύ συχνά, τα δώρα σχετίζονται με τα χόμπι του παραλήπτη· άνθρωποι που εκτιμούν το καλό φαγητό φέρνουν με ειδική πτήση ξίδι βαλσαμικό από την Ιταλία.

Για τους λάτρεις των αλόγων, τέτοια γραφεία μπορεί να κανονίσουν μια πτήση με ιδιωτικό αεροπλάνο σε κάποιον κορυφαίο στάβλο και στη συνέχεια μια συνάντηση με τους τζόκεϊ.

Οι δισεκατομμυριούχοι απολαμβάνουν την ευκαιρία να συναντήσουν και να μάθουν από τους καλύτερους, είτε πρόκειται για ένα μάθημα μαγειρικής με έναν σεφ με αστέρι Michelin ή για ένα σετ μαζί με έναν διάσημο dj. Για τέτοιες εμπειρίες, το κόστος μπορεί συχνά να είναι εξαψήφιο.

Και βέβαια, για τους πολύ πλούσιους, ισχύει απολύτως το ρητό «ο χρόνος είναι χρήμα». Η συνδρομή σε κάποια υπηρεσία ιδιωτικών τζετ είναι ένα συχνό δώρο ανάμεσά τους.

Αλλά την ίδια στιγμή, όπως συμβαίνει με όλους τους καταναλωτές, πολλοί δισεκατομμυριούχοι δεν θέλουν πια άλλα δώρα, αλλά προτιμούν να δωρίσουν κάποια εμπειρία.

«Οι άνθρωποι φαίνεται να είναι λίγο κουρασμένοι με αυτό που ονομάζουμε “σκληρή πολυτέλεια”», σημειώνει ο Τσέστερφιλντ στο Business Insider. Μια εύπορη κυρία είπε στον σύζυγό της ότι δεν θέλει άλλα κοσμήματα, αφότου πέρασε μήνες ολόκληρους κλεισμένη στο σπίτι της, παραγγέλνοντας πολυτελή είδη από το Ιντερνετ στην πανδημία.

Κάποιοι πελάτες νοικιάζουν ιδιωτικά νησιά στην Καραϊβική για τις γιορτές ή βίλες στην Κένυα και στην Τανζανία, που κοστίζουν έως και 40.000 δολάρια τη βραδιά, με την ελπίδα να δουν καμηλοπαρδάλεις καθώς τρώνε το πρωινό τους.

Ενας άλλος πελάτης της Πόλαρντ Μπέιμι θα ταξιδέψει στο Διάστημα για τις γιορτές, κάτι το οποίο η ειδικός του lifestyle αποκαλεί «την απόλυτη επίδειξη στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων».

Βέβαια, δεν σκέφτονται όλοι οι δισεκατομμυριούχοι έτσι. Ο Γουόρεν Μπάφετ συνήθιζε να δίνει σε κάθε μέλος της οικογένειάς του 10.000 δολάρια σε μετρητά, αλλά όταν έμαθε ότι τα ξόδευαν όλα, άλλαξε πρακτική: πλέον δωρίζει σε κάποιους μετοχές και σε άλλους σοκολατάκια. Ο Μπιλ Γκέιτς συστήνει βιβλία για τις γιορτές.

Και σε μια εύπορη οικογένεια που γνωρίζει ο Τσέστερφιλντ κάνουν Secret Santa (ανταλλαγή δώρων με κλήρωση) με όριο δαπανών τα 10 δολάρια ανά άτομο. «Πιστεύουν ότι έχει να κάνει περισσότερο με το να περάσουν χρόνο μαζί. Εχουν γίνει λιγότερο υλιστές», τονίζει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή