Νέα γενιά, νέοι κανόνες στα κοινωνικά δίκτυα

Νέα γενιά, νέοι κανόνες στα κοινωνικά δίκτυα

Ο χρόνος που δαπανούν οι άνθρωποι στα κοινωνικά δίκτυα μειώθηκε σε ετήσια βάση το 2023, πρώτη φορά μετά το 2012

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανεξαρτήτως των όποιων αλλαγών η εξέλιξη της τεχνολογίας μπορεί να επιφέρει, ένα πράγμα θα μείνει ίδιο κι απαράλλακτο και το 2024.

Η γενιά Α –τα παιδιά δηλαδή τα οποία γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας 2010-2020– πρόκειται να θελήσει να διαφοροποιηθεί από τους γονείς, όπερ σημαίνει να δαπανά λιγότερο χρόνο στο Διαδίκτυο.

Αναφορικά με τις εταιρείες τώρα, οι οποίες βασίζονται στα δεδομένα τους, η ζωή δυσκολεύει. Τα μέλη της νεότατης αυτής γενιάς ίσως να έχουν ένα πρότυπο στα ελαφρώς μεγαλύτερα παιδιά, που αρνούνται έναν ολοκληρωτικά ψηφιακό κόσμο.

Σε παγκόσμια κλίμακα η ποσότητα του χρόνου που δαπανούν οι άνθρωποι στα κοινωνικά δίκτυα μειώθηκε σε ετήσια βάση το 2023 πρώτη φορά μετά το 2012, οπότε και η εταιρεία καταναλωτικών ερευνών GWI ξεκίνησε να συλλέγει στοιχεία. Η τελευταία έρευνα διεκπεραιώθηκε με τη συμμετοχή 950.000 χρηστών.

Η γενιά Ζ, η οποία γεννήθηκε από το 1997 έως το 2007, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής. Ενα τρίτο όσων έλαβαν μέρος στην έρευνα απάντησαν ότι προσπαθούν ενεργά να περιορίσουν τη χρήση κοινωνικών δικτύων, στρεφόμενοι αντ’ αυτών σε πραγματικές φιλίες και χόμπι στον κανονικό κόσμο.

Συν τοις άλλοις, πέραν της μείωσης της έκθεσης στην οθόνη, η επόμενη γενιά του Ιντερνετ θα προσπαθεί να κερδίσει περισσότερα από όσα επενδύει.

Οσοι άργησαν να αυξήσουν τη χρήση του Διαδικτύου, με προθυμία δέχονται πλέον την έμμεση συμφωνία, που συνέβαλε στην άνοδο των κοινωνικών δικτύων, στο πλαίσιο της οποίας οι εταιρείες παρέχουν υπηρεσίες μηνυμάτων και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δωρεάν, ώστε να συλλέγουν δεδομένα γι’ αυτούς και να τα πωλούν σε διαφημιζομένους.

Οι νεότερες γενιές θα γίνουν επιθετικότερες και θα απαιτήσουν αλλαγές. Η άνοδος των εργαλείων της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, που έχουν εκπαιδευθεί να μιμούνται την ανθρώπινη συμπεριφορά, απλώς θα επισπεύσει την αναδίπλωση.

Τεχνολογικοί κολοσσοί τύπου Alphabet και OpenAI βρίσκονται αντιμέτωποι με αγωγές από συγγραφείς και καλλιτέχνες/ιδες, που ισχυρίζονται ότι παράτυπα οι πρώτοι υφάρπαξαν τα πνευματικά τους δικαιώματα από το Διαδίκτυο για να εκπαιδεύσουν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης. Νεοφυείς εταιρείες, όπως οι Caden και Datacy, διατείνονται ότι μπορούν να βοηθήσουν στην αναδιαμόρφωση αυτών των συσχετισμών, επιτρέποντας στους χρήστες να πωλούν απευθείας τα πολύτιμα δεδομένα τους στις εταιρείες.

Η Meta, μητρική του Instagram, και το Χ παρουσίασαν νέα εργαλεία φέτος για διευκόλυνση της πληρωμής των δημιουργών περιεχομένου στις πλατφόρμες τους.

Εάν, όμως, οι τεχνολογικοί κολοσσοί δεν αποζημιώνουν, η γενιά Α θα χρησιμοποιεί εργαλεία για μη δημοσιοποίηση των προσωπικών στοιχείων. Η Κόκο Μοκόι, με επιρροή στο ΤikTok και 1 εκατ. θιασώτες και πλέον, παραδέχεται πως τα ψηφιακά άβαταρ θα γίνουν δημοφιλή μεταξύ νεαρών χρηστών, ώστε να αποκρύπτουν την ταυτότητά τους στα κοινωνικά δίκτυα. Ορισμένοι γονείς επίσης δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους.

Ο ίδιος ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, λόγου χάρη, κρύβει τα πρόσωπα των δικών του παιδιών όταν αναρτά δημοσίως φωτογραφίες τους.

Καθώς η γενιά Α μεγαλώνει, τόσο πιο πιθανό είναι τα μέλη της να κάνουν ακριβώς ό,τι και ο Ζούκερμπεργκ και όχι ό,τι θα επιθυμούσε η εταιρεία του Meta Platforms, ώστε να συλλέγει προσωπικά δεδομένα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή