Ιταλία: Επιδοτήσεις 930 εκατ.για αγορά ηλεκτρικού οχήματος

Ιταλία: Επιδοτήσεις 930 εκατ.για αγορά ηλεκτρικού οχήματος

Εως και 13.750 ευρώ οι ενισχύσεις σε οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, που αλλάζουν αυτοκίνητα 20 ετών και άνω με ηλεκτροκίνητα

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακλύζουν τη διεθνή αγορά με τα τελευταία ηλεκτρικά τους αμάξια, η Ευρώπη τρέχει ασθμαίνοντας σε αυτή τη διαδρομή.

Η ιταλική κυβέρνηση, συγκεκριμένα, με στόχο να ενισχύσει τους σκοπούς της πράσινης μετάβασης και να τονώσει την εγχώρια παραγωγή, σχεδιάζει να δαπανήσει φέτος 930 εκατ. ευρώ, δίδοντας κίνητρα για την απόκτηση καθαρού οχήματος στα νοικοκυριά, και δη στα πιο αδύναμα οικονομικά.

Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times και το Blοomberg, η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι θέλει να παροτρύνει τους οδηγούς να αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους με ηλεκτρικά, και μάλιστα με προτίμηση σε εκείνα που κατασκευάζονται στην Ιταλία.

Συγκεκριμένα, η Ρώμη θα προσφέρει έως και 13.750 ευρώ σε οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων που αλλάζουν αυτοκίνητα 20 ετών και άνω με ηλεκτροκίνητα, σύμφωνα με πρωτότυπο έγγραφο που περιήλθε εις γνώσιν των Financial Times.

Η δεξιά κυβέρνηση της Μελόνι επιδιώκει να ενισχύσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ιταλικής κατασκευής, διότι έχει μια πολύ κακή εμπειρία από την προηγούμενη ανάλογη πρωτοβουλία. Το περίπου 80% που δαπανήθηκε στην πρώτη φάση του προγράμματος το 2022, διατέθηκε στην απόκτηση αυτοκινήτων ξένης προελεύσεως. Μεταξύ των στόχων του τωρινού πλαισίου κινήτρων, όπως καταγράφεται στο πρωτότυπο έγγραφο, είναι «η τόνωση της αγοράς αυτοκινήτων, που πραγματικά παράγονται στην Ιταλία». Το ερώτημα που εγείρεται είναι πώς θα χρηματοδοτηθεί το εν λόγω πρόγραμμα. Τα κεφάλαια θα προέλθουν από ένα ταμείο 8,7 δισ. ευρώ για την αυτοκινητοβιομηχανία που συστάθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι, το οποίο δεσμεύει έως και 1 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2030 για τη χρηματοδότηση του στόλου καθαρών αυτοκινήτων της Ιταλίας.

Συγκεκριμένα θα προσφέρονται βαθμονομημένα κίνητρα αναλόγως της ηλικίας του οχήματος που αποσύρεται και του είδους του νέου αυτοκινήτου, ήτοι εάν είναι υβριδικό ή πλήρως ηλεκτρικό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η γειτονική χώρα έχει δύο ακανθώδη προβλήματα. Πρώτον, ο στόλος της είναι από τους παλαιότερους και πιο ρυπογόνους της Γηραιάς Ευρώπης με περίπου 11 εκατ. οχήματα βάσει των προδιαγραφών Euro 3 ή χαμηλότερων. Τα εν λόγω Euro 3 μοντέλα σταμάτησαν να παράγονται πριν από 19 χρόνια. Δεύτερον, έχει από τα χαμηλότερα επίπεδα διείσδυσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εν μέρει λόγω των ανεπαρκών δικτύων φόρτισης εκτός μεγάλων πόλεων.

Μόνο το 3% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ιταλία μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου 2023 ήταν πλήρως ηλεκτρικά, σε σύγκριση με τον μέσο όρο στη Δυτική Ευρώπη του 16%, σύμφωνα με στοιχεία της Schmidt Automotive. Τέλος, αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχεδόν όλες τις άλλες αγορές –άνω του 30% στην Ισπανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και τη Γαλλία –, στην Ιταλία αυξήθηκαν μόνο 1%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή