Ενισχύεται ο ψηφιακός βοηθός του Gov.gr

Ενισχύεται ο ψηφιακός βοηθός του Gov.gr

Ο περιορισμός της γραφειοκρατίας στο ελληνικό Δημόσιο και η περαιτέρω ψηφιοποίηση της κρατικής μηχανής ανήκουν στους στόχους του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο περιορισμός της γραφειοκρατίας στο ελληνικό Δημόσιο και η περαιτέρω ψηφιοποίηση της κρατικής μηχανής ανήκουν στους στόχους του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου.

Οπως ανέφερε ο ίδιος στο συνέδριο EmTech Europe που συνδιοργάνωσαν η «Καθημερινή» και το MIT Technology Review την Τετάρτη και Πέμπτη 17 και 18 Ιανουαρίου, μέχρι το τέλος της χρονιάς δρομολογείται η κατάργηση σειράς πιστοποιητικών με στόχο να μειωθούν τα βήματα που απαιτούνται για να διεκπεραιωθεί η συναλλαγή ενός πολίτη με το Δημόσιο. Ενδεικτικά, όσον αφορά τη διαδικασία εγγραφής ενός σπουδαστή στο πανεπιστήμιο για την οποία, όπως σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου, «σήμερα αναζητείται εκτυπωμένη αίτηση, φωτογραφία, πιστοποιητικό γέννησης», στόχος είναι να απλουστευτεί και να διεκπεραιώνεται μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού (Gov.gr Wallet) που θα περιλαμβάνει το σύνολο των εν λόγω εγγράφων.

Για το ψηφιακό πορτοφόλι σχεδιάζεται η ένταξη και νέων υπηρεσιών και λειτουργιών, όπως η κάρτα αιμοδότη, με απώτερο στόχο αυτό να καταστεί μια πολυλειτουργική εφαρμογή. Αναφερθείς στο «MyAuto», μία από τις εφαρμογές (App) που προστέθηκε πρόσφατα στο ψηφιακό πορτοφόλι και καταγράφει υψηλή ζήτηση, τόνισε ότι σε λίγο διάστημα θα είναι δυνατόν, μέσω αυτής, να εντοπίζονται τα ανασφάλιστα οχήματα.

Παράλληλα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης πρόκειται να ενισχύσει τον ψηφιακό βοηθό της πύλης Gov.gr (mAIgov) με νέες λειτουργίες, όπως η απάντηση σε ερωτήματα που θέτουν οι πολίτες. Σε αυτά ανήκουν, για παράδειγμα, η αναζήτηση πληροφοριών για εφημερεύοντα ή διημερεύοντα φαρμακεία ή το κλείσιμο ραντεβού για την έκδοση ταυτότητας. Επίσης, μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που υποβάλλουν πολίτες στο Gov.gr αφορά τη λήψη πληροφοριών για τα νέα τιμολόγια ρεύματος. Οπως σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου, ενδεχομένως από τον Μάρτιο οι πολίτες θα μπορούν να έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν ενεργειακό πάροχο με ένα μήνυμα στο κινητό τους χωρίς να απαιτείται να πραγματοποιήσουν περισσότερες διαδικασίες. «Θα ακολουθήσουν τηλεπικοινωνίες και ασφαλιστικές υπηρεσίες», ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT