Μικρή η επιστροφή των Κινέζων ταξιδιωτών

Μικρή η επιστροφή των Κινέζων ταξιδιωτών

Η απουσία τους στέρησε από τον παγκόσμιο τουρισμό έσοδα 129 δισ. δολαρίων

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί ο παγκόσμιος τουρισμός να έχει ανακάμψει σε πολύ μεγάλο βαθμό από το τεράστιο πλήγμα της πανδημίας, υπάρχει όμως μία κατηγορία ταξιδιωτών που δεν επέστρεψε ποτέ στα εστιατόρια με νουντλς της Ταϊπέι ή στις μπουτίκ του Παρισιού. Οι Κινέζοι έκαναν 170 εκατ. ταξίδια στο εξωτερικό το 2019, ξοδεύοντας 248 δισ. δολάρια, καθώς αγόραζαν από αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή σε ξενοδοχεία έως ρούχα και αξεσουάρ από τα brands της πολυτέλειας. Πρακτικά, αυτοί ευθύνονταν για το 14% των δαπανών σε ταξίδια στο εξωτερικό ανά τον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία του World Travel and Tourism Council.

Μετά τον κορωνοϊό, οι ξενοδόχοι, οι καταστηματάρχες και οι τουριστικοί πράκτορες που τους περίμεναν απογοητεύθηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέλυσε το Bloomberg, οι θέσεις στις πτήσεις που φεύγουν από την Κίνα για το εξωτερικό αντιστοιχούν σήμερα μόλις στο 60% των επιπέδων του 2019. Μάλιστα, 45 ξένοι προορισμοί δεν έχουν πια άμεση αεροπορική σύνδεση με την Κίνα.

Η απουσία των Κινέζων στερεί από τον παγκόσμιο τουρισμό έσοδα 129 δισ. δολαρίων, δείχνει η έρευνα. Οι λόγοι για αυτή τη μείωση είναι διάφοροι. Η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας είναι κάθε άλλο παρά δυναμική, με αποτέλεσμα οι Κινέζοι καταναλωτές να προτιμούν πιο φθηνές διακοπές εντός συνόρων. Οι πολιτικές εντάσεις έχουν καθυστερήσει την αποκατάσταση των τουριστικών δεσμών. Οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Γάζα έχουν κάνει τα μακρινά ταξίδια πιο περίπλοκα. Και στα μάτια του κινεζικού κοινού, που δίνει σημασία στην ασφάλεια, τα ταξίδια στο εξωτερικό μοιάζουν λιγότερο ελκυστικά.

Είναι όμως και αποτέλεσμα της πολιτικής του προέδρου Σι Τζινπίνγκ. Καθώς η οικονομία δυσκολεύεται, οι Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν δώσει προτεραιότητα στον τοπικό τουρισμό έναντι των μακρινών ταξιδιών. Για παράδειγμα, έδωσαν τη δυνατότητα για ψώνια duty-free στο νησί Hainan και άνοιξαν νέους συναυλιακούς χώρους. Η κυβέρνηση προωθεί επίσης τα ταξίδια σε συγκεκριμένους προορισμούς, όπως στη Σαουδική Αραβία, που αποτελεί σημαντικό εταίρο της Κίνας στο project One Belt One Road.

«Η γεωπολιτική έχει επηρεάσει τους διεθνείς προορισμούς στους οποίους πηγαίνουν οι Κινέζοι», λέει ο Ντάνκαν Ρίγκλεϊ, επικεφαλής οικονομολόγος για την Κίνα στην Pantheon Macroeconomics.

Στην Ευρώπη, τα στοιχεία του Bloomberg δείχνουν ότι τουλάχιστον το ένα τέταρτο των πόλεων που είχαν απευθείας πτήσεις προς την Κίνα, σήμερα δεν έχουν πια τέτοια πρόσβαση. Ανάμεσα στις πόλεις αυτές είναι η Πράγα, το Οσλο και η Νίκαια. Αντίστοιχη είναι και η μείωση των κινεζικών πόλεων που συνδέονται με απευθείας πτήσεις με την Ευρώπη.

Η Σάρα Σαν, η οποία λειτουργεί ένα κατάστημα duty-free κοντά στο Παλάτι των Βερσαλλιών, είπε στο Bloomberg ότι πολλά καταστήματα στο Παρίσι εξακολουθούν να γράφουν ζημίες, γιατί έκαναν μεγάλες δαπάνες περιμένοντας την επιστροφή των Κινέζων τουριστών, η οποία δεν ήρθε ποτέ.

«Οι Κινέζοι είναι πολύ απρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα σε περίπτωση που σημειωθεί και άλλο σοκ. Γι’ αυτούς που μπορούν ακόμα να πληρώσουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, τα οικονομικά τους έχουν συρρικνωθεί. Θα ανοίξουν το πορτοφόλι τους μόνο όταν ένα προϊόν έχει μεγάλη διαφορά τιμής ή πραγματικά δεν είναι διαθέσιμο στην Κίνα», εξηγεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή