Στην τελική ευθεία οι δύο συμβάσεις για αγορά 300 λεωφορείων

Στην τελική ευθεία οι δύο συμβάσεις για αγορά 300 λεωφορείων

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει εγκρίνει τις δύο συμβάσεις, που πλέον οδεύουν προς τη Βουλή

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Βουλή οδεύουν οι δύο συμβάσεις για την προμήθεια 300 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, μετά την έγκριση που έδωσε προχθές το Ελεγκτικό Συνέδριο στη σύμβαση για την προμήθεια και των υπόλοιπων 200 απλών αστικών 12μετρων λεωφορείων (CNG) από την Industria Italiana Autobus. Λίγες ημέρες νωρίτερα, το Ανώτατο Δικαστήριο είχε δώσει και το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης που αφορά την προμήθεια 100 αρθρωτών 18μετρων λεωφορείων φυσικού αερίου, διαδικασία που έχει αναλάβει η εταιρεία Iveco, την οποία εκπροσωπεί στην Ελλάδα ο όμιλος Κοντέλλη. Υπενθυμίζεται πως τα καινούργια λεωφορεία, όταν παραληφθούν, θα ανανεώσουν τον γερασμένο στόλο του ΟΑΣΑ αλλά και του ΟΑΣΘ, κάποια εκ των οποίων μετρούν αρκετές δεκαετίες «ζωής».

Ειδικότερα, σήμερα το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας αναμένεται να ενημερώσει τη διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου για τις, προς υπογραφή, δύο αυτές συμβάσεις οι οποίες αποτελούν τμήματα ενός διαγωνισμού που ξεκίνησε από το 2021, και έπειτα από πολλές περιπέτειες (προσφυγές, άγονα τμήματα του διαγωνισμού κ.λπ.) ολοκληρώνεται. Πηγές του υπουργείου Μεταφορών λένε στην «Κ» ότι η παραλαβή τους θα ξεκινήσει μέσα στο έτος και πως η προμήθεια αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Στο μεταξύ, οι αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα φαίνεται πως αλλάζουν το χρονοδιάγραμμα για την παραλαβή των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων της κινεζικής Yutong Bus (140 Αθήνα, 110 Θεσσαλονίκη), καθώς υπάρχει περίπτωση τελικά αυτά να κυκλοφορήσουν μετά τον Απρίλιο, ήτοι προς τον Μάιο. Συνολικά, από τον συγκεκριμένο διαγωνισμό αναμένεται να έρθουν 550 καινούργια λεωφορεία από 770 που προέβλεπε αρχικά η προκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς δύο από τα πέντε τμήματά του κρίθηκαν άγονα. Παράλληλα, σε αγώνα δρόμου εξελίσσεται και η διαδικασία υλοποίησης των εργασιών που αφορούν την εγκατάσταση των φορτιστών στα 4 αμαξοστάσια των ΟΣΥ (Ρέντη, Αγ. Δημητρίου, Ρουφ και Αττικής) για τη φόρτιση των 140 νέων ηλεκτρικών οχημάτων που θα έρθουν το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για διαγωνισμό προϋπολογισμού 7,9 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), με τον συμβατικό χρόνο για την ολοκλήρωση των εργασιών να ορίζεται σε 3 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ανάδοχος του έργου είναι η ΕΥΔΡΟΜΟΣ ΑΤΕ, με προσφερόμενη τιμή 6,9 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση του Δ.Σ. των ΟΣΥ. Πληροφορίες αναφέρουν πως η συγκεκριμένη σύμβαση βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή