Τα επόμενα βήματα για την παραχώρηση της Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Τα επόμενα βήματα για την παραχώρηση της Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Υπογράφεται σύμβαση, αυξάνονται τα διόδια. Στα 1,496 δισ. ευρώ το τίμημα

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά τις 5 Μαρτίου και όχι αργότερα από το τέλος του ίδιου μήνα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Στο θέμα αναφέρθηκε ο ιδρυτής, βασικός μέτοχος και επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης, χωρίς όμως να δώσει συγκεκριμένες ημερομηνίες, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης. Τόνισε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση αλλά υπογράμμισε παράλληλα πως υπάρχουν ακόμα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής, τα οποία εξαρτώνται, με βάση τον διαγωνισμό και τη σύμβαση, από το Δημόσιο. 

Εφόσον το Δημόσιο ολοκληρώσει όλες τις προαπαιτούμενες για τη συναλλαγή υποχρεώσεις, ή υπάρξει κάποιου άλλου είδους προβλεπόμενος συμβιβασμός, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα καταβάλει το τίμημα των 1,496 δισ. ευρώ για την παραχώρηση και θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επικεφαλής σε κοινοπραξία μαζί με την Egis Projects (75%-25%), ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής στις 26 Αυγούστου του 2021. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Kαθημερινής», εκ των βασικών προαπαιτούμενων που εκκρεμούν είναι η αύξηση της τιμής των διοδίων από 0,3 λεπτά ανά χιλιόμετρο σε 0,4 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αλλά και η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων που προβλέπονται. Εκκρεμεί η πιστοποίηση των σηράγγων της Εγνατίας Οδού και κάποια άλλα θέματα όπως η παράδοση του ολοκληρωμένου εγχειριδίου του έργου, δηλαδή του βιβλίου που περιγράφει αναλυτικά, χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο, πού βρίσκεται το καθετί.

Οσον αφορά στην αύξηση των διοδίων εκτιμάται πως σε κάποιο από τα επόμενα υπουργικά συμβούλια θα ακολουθήσει η πράξη υπουργικού συμβουλίου (ΠΥΣ) που εξουσιοδοτεί τον υπουργό Υποδομών και τον υπουργό Οικονομικών να υπογράψουν την απόφαση αύξησής τους. Για το θέμα των μετωπικών σταθμών διοδίων όμως η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική. Εχουν ολοκληρωθεί όλοι εκτός από δύο, οι οποίοι ωστόσο δεν αναμένεται να κατασκευασθούν. Τούτο σημαίνει πως η παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση κατά τον ίδιο σε γενικές γραμμές τρόπο με τον οποίο αποζημιώνεται η παραχωρησιούχος της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας για τη μη κατασκευή μετωπικού σταθμού διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης, αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.

Παράλληλα το Δημόσιο προβλέπεται πως θα αποδώσει στην παραχωρησιούχο 60 εκατομμύρια για να κάνει η ίδια κάποια έργα που έπρεπε να γίνουν. Ορισμένα εξ αυτών έχουν ήδη προχωρήσει από τη σημερινή εταιρεία διαχείρισης, καθώς έχουν παρέλθει δύο και πλέον χρόνια από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Επομένως και εδώ απαιτείται μία συνεννόηση η οποία πάντως αναμένεται να ολοκληρωθεί χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.

Το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας μαζί με τρεις κάθετους άξονες. Δηλαδή ο άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου, μήκους 658 χλμ. και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα-Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας με μήκος 225 χιλιομέτρων και οι τρεις. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή της Εγνατίας όπως και των τριών καθέτων οδικών αξόνων, που έχει δεσμευθεί να αναβαθμίσει η παραχωρησιούχος, για χρονική περίοδο 40 ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT