Υπογραφή σύμβασης για 100 λεωφορεία αερίου

Υπογραφή σύμβασης για 100 λεωφορεία αερίου

Αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας το επόμενο έτος

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα στο 2025 αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Αθήνας το σύνολο των 100 αρθρωτών, 18μετρων λεωφορείων φυσικού αερίου, που αποτελούν τμήμα του διαγωνισμού για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων και την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Ο «πολύπαθος» αυτός διαγωνισμός αφορούσε αρχικά την προμήθεια 770 καινούργιων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ωστόσο τρία χρόνια μετά την προκήρυξή του έχουν κατακυρωθεί 3 από τα 5 τμήματα του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να προβλέπεται το επόμενο διάστημα η παραλαβή 550 οχημάτων. Παράλληλα ακολουθούν άλλα 750 πράσινα οχήματα, μέρος δεύτερου διαγωνισμού, που θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Χθες υπεγράφη η σύμβαση για την προμήθεια των 100 λεωφορείων φυσικού αερίου από την εταιρεία Iveco, την οποία στην Ελλάδα εκπροσωπεί ο όμιλος Κοντέλλη, με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να θέτει ως στόχο τη δρομολόγηση της προμήθειας 1.300 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος της 4ετίας. Εκτός από τα 100 καινούργια λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, στην τελική ευθεία βρίσκεται και η υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια επιπλέον 200 λεωφορείων φυσικού αερίου μήκους 12 μέτρων, διαδικασία την οποία έχει αναλάβει η Industria Italiana Autobus.

Η σύμβαση, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να υπογραφεί σε περίπου δύο εβδομάδες. Σε ό,τι αφορά τα 250 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Yutong Bus, πληροφορίες λένε πως ήδη έχει φτάσει επί ελληνικού εδάφους το πρότυπο λεωφορείο επί του οποίου γίνονται οι έλεγχοι, ενώ τον Μάιο αυτά αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας (140) και της Θεσσαλονίκης (110).

Ενώ η παραλαβή των ηλεκτρικών λεωφορείων είναι ζήτημα κάποιων ημερών, οι εργασίες για την εγκατάσταση των φορτιστών στα τέσσερα αμαξοστάσια των ΟΣΥ εξελίσσονται σε αγώνα δρόμου, με τον ανάδοχο να ανακηρύσσεται μόλις πριν από μικρό χρονικό διάστημα.

Σήμερα στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν περίπου 1.200 οχήματα (τρόλεϊ και θερμικά λεωφορεία). Κάποια ανήκουν στον στόλο των ΟΣΥ, ενώ άλλα, περίπου 170, στα ΚΤΕΛ. Παράλληλα, στον στόλο των ΟΣΥ έχουν προστεθεί μέσω leasing περίπου 297 λεωφορεία, των οποίων η ηλικία φτάνει περίπου τα 12 έτη. Μάλιστα, πηγές λένε πως πρόκειται για τη νεότερη γενιά λεωφορείων που κυκλοφορούν στην Αθήνα. Οι τρεις συμβάσεις leasing, που υπεγράφησαν έπειτα από ενστάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ισχύουν έως τον Απρίλιο του 2025, με τον ΟΑΣΑ να αξιολογεί αργότερα, με βάση τις ανάγκες του, εάν θα προβεί στην αγορά τους. Στο μεταξύ, τα λεωφορεία που αποκτώνται μέσω leasing θα έχουν παρουσία τουλάχιστον μία δεκαετία στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών, αφού οι ΟΣΥ προετοιμάζουν νέο διεθνή διαγωνισμό προκειμένου να μισθώσουν έως το 2034 300 –καινούργια αυτή τη φορά– λεωφορεία. Το ετήσιο κόστος αυτής της προμήθειας ανέρχεται σε 20,6 εκατ. ευρώ, με το υπουργείο Μεταφορών να έχει εγκρίνει, με απόφασή του, την ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης (2025-2034), συνολικού ποσού 181,1 εκατ. ευρώ, για την ανάθεση με διεθνή διαγωνισμό δημόσιας σύμβασης για τις «υπηρεσίες μίσθωσης δεκαετούς διάρκειας 300 καινούργιων αστικών λεωφορείων».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή