Στη μάχη του φθηνού ρούχου η Zara

Στη μάχη του φθηνού ρούχου η Zara

Δημιούργησε τη Lefties για να ανταγωνιστεί τον κινεζικό όμιλο Shein

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο μεγαλύτερος εισηγμένος όμιλος του κόσμου στον χώρο της γρήγορης μόδας, Inditex, με το φημισμένο εμπορικό σήμα Zara, έχει αποδυθεί σε μια οργανωμένη αντεπίθεση για να ανταγωνιστεί τον ταχέως αναπτυσσόμενο κινεζικό όμιλο Shein. Κι επειδή ο τελευταίος λόγω των πάμφθηνων ειδών του απευθύνεται αρκετά στις νεότερες ηλικίες, εκεί ακριβώς εστιάζει και η Inditex με το εμπορικό της σήμα Lefties. Πάντως, όπως αναφέρει το Reuters, η Zara έχει καταστεί λιγότερο ανταγωνιστική στις τιμές της για να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους, στρεφόμενη σε πιο υψηλά βαλάντια. Ωστόσο, χωρίς καθόλου θόρυβο ο ισπανικός όμιλος προωθούσε και τις σειρές ένδυσης σε χαμηλές τιμές. Η Lefties, ειδικά, προσφέρει ένα τζιν 17,99 ευρώ, φορέματα με 7,99 ευρώ και τσάντες με 5,99 ευρώ. Ξεκίνησε ως εκπτωτικό κατάστημα για τα υπόλοιπα της Zara που δεν πωλούνταν και σήμερα είναι παρούσα σε 17 χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Αιγύπτου, του Μεξικού, της Ρουμανίας, της Σαουδικής Αραβίας, της Τουρκίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Φυσικά δραστηριοποιείται και στην Ισπανία και στη γειτονική Πορτογαλία, όπου οι δικές της πωλήσεις ξεπερνούσαν πέρυσι και εκείνες της Zara. Πάντως, δεδομένου ότι υπάγεται στα συνολικά αποτελέσματα του ομίλου Inditex, στοιχεία για πωλήσεις και κέρδη δεν είναι δημοσιοποιήσιμα.Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν ότι η Inditex επιδιώκει να προσελκύσει και τους καταναλωτές που έχουν λίγα χρήματα, ανεξαρτήτως με το ότι τα κέρδη της Zara διογκώθηκαν και σαφώς ξεπερνούν κατά πολύ τις πωλήσεις και τον αριθμό καταστημάτων της Lefties.

Στην Ισπανία η Lefties διατηρεί 25 καταστήματα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, και από τα 3,5 εκατ. καταναλωτές το 2019 έχει φθάσει τα 5 εκατ. το 2023, εν συγκρίσει με τα 5,2 εκατ. της Shein, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar. Συν τοις άλλοις, όπως επισημαίνει η Σουίθα Ραματσαντράν, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην Artemis Fund Managers, η οποία επενδύει στην Inditex, η παρουσία της Lefties στις αναδυόμενες αγορές φανερώνει ότι μπορεί να εξυπηρετήσει όσους δεν θέλουν να ξοδέψουν αρκετά στη Zara. Η μη εισηγμένη κινεζική Shein θεωρείται η μεγαλύτερη παγκοσμίως στον χώρο της γρήγορης μόδας, με μερίδιο στην αγορά της τάξεως του 18%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight Research. Η Lefties ακολουθεί την ίδια προσέγγιση με τη Shein στα κοινωνικά δίκτυα Instagram και TikTok με βίντεο από πολλά άτομα που ασκούν επιρροή στους χρήστες. Αντιθέτως, η Zara ακολουθεί υψηλή αισθητική στο μάρκετινγκ των κοινωνικών δικτύων.

Η Lefties προσφέρει τις δικές της συλλογές σε ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ρούχα 20 χρόνια και πλέον. «Αν και η ορατότητα που έχει δεν είναι μεγάλη, μπορεί να κάνει θαύματα, επειδή είναι η μόνη στο πεδίο των φθηνών ειδών με καλή ψηφιακή εξυπηρέτηση», επισημαίνει η Πατρίθια Θιφουέντες, επικεφαλής αναλύτρια της Bestinver Securities. Τέλος, αναφέρεται ότι στην Ισπανία η ανταγωνίστρια Primark δεν προσφέρει κατ’ οίκον παράδοση, ενώ η Shein χρειάζεται 10-12 ημέρες κι εκεί η Lefties έχει ισχυρότερη θέση, όπως επισημαίνει η κ. Θιφουέντες, προσθέτοντας ότι η Inditex εξασφαλίζει πίστωση χρόνου με το να μη δημοσιοποιεί την απόδοση της Lefties, έως ότου φθάσει στα επιθυμητά επίπεδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή