Σε τροχιά μείωσης τιμών μπαίνουν Nestle και Danone

Σε τροχιά μείωσης τιμών μπαίνουν Nestle και Danone

Προσπαθούν να ξανακερδίσουν καταναλωτές που στράφηκαν σε μάρκες ιδιωτικής ετικέτας

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσπάθειες να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα τους κάνουν η Nestle και η Danone, μειώνοντας τις αυξημένες τιμές τους, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται από τα επίπεδα που ώθησαν πολλούς να στραφούν σε μάρκες ιδιωτικής ετικέτας.

Η Nestle ανέφερε ότι οι αυξήσεις των τιμών τα τελευταία δύο χρόνια πίεσαν πολλά νοικοκυριά, με αποτέλεσμα να στραφούν σε φθηνότερες επιλογές ή να αγοράσουν λιγότερα αγαθά.

Η ελβετική εταιρεία αναμένει πως τα έσοδά της θα αυξηθούν περίπου κατά 4% το 2024 σε οργανική βάση, τη στιγμή που πέρυσι αυξήθηκαν 7,2%, με τους επενδυτές να απογοητεύονται από τις εν λόγω προοπτικές. Ως εκ τούτου η μετοχή της Nestle υποχώρησε έως και 5,3% στο χαμηλότερο επίπεδο σε σχεδόν τέσσερα χρόνια χθες το πρωί. Να σημειωθεί ότι η μετοχή της Nestle σημείωσε πτώση 14% τον περασμένο χρόνο, ενώ της ανταγωνίστριας Danone είχε κέρδη 12%.

Η Nestle αντιμετώπισε επίσης προβλήματα στις πωλήσεις σε χώρες όπου υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι, καθώς ορισμένοι καταναλωτές μποϊκοτάρισαν τις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ.

Τόσο η Nestle όσο και η Danone κατάφεραν να αυξήσουν την κερδοφορία το 2023 και αναμένουν άλλη μια μέτρια αύξηση φέτος. Τα αυξανόμενα κέρδη των καταναλωτικών εταιρειών έχουν τροφοδοτήσει ελέγχους από τις κυβερνήσεις σε ορισμένες χώρες σχετικά με τις πρακτικές τιμολόγησης.

Η Danone ανέφερε ότι οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου αυξήθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες εν μέσω χαλάρωσης του πληθωρισμού.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της για αύξηση πωλήσεων μεταξύ 3% και 5% για το 2024, με μέτρια βελτίωση στην κερδοφορία.

Κινούμενη στη στρατηγική που επιλέγει και η Nestle, η γαλλική εταιρεία λαμβάνει επίσης μέτρα για να κάνει τους καταναλωτές να αγοράσουν ξανά περισσότερα από τα προϊόντα της.

«Επενδύσαμε πολλά το 2023 για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε να επαναφέρουμε τον όγκο από το 2024 και μετά», δήλωσε ο Chief Financial Officer, Γιούργκεν Εσερ, στο Bloomberg.

Η Danone διεύρυνε το περιθώριο κέρδους της από τις δραστηριότητες –ένα μέτρο του μεικτού περιθωρίου– κατά 140 μονάδες βάσης το 2023.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή