Boeing: Aναζητεί νέο «τιμονιέρη» για να βγει από την κρίση

Boeing: Aναζητεί νέο «τιμονιέρη» για να βγει από την κρίση

Μέχρι το τέλος του έτους αποχωρούν ο CEO και ο πρόεδρος του ομίλου

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδόν τρεις μήνες μετά το πολυσυζητημένο ατύχημα σε ένα Boeing 737 MAX της Alaska Airlines, η απώλεια εμπιστοσύνης του κοινού και των επενδυτών, αλλά και το πλήγμα στη φήμη της εταιρείας προκάλεσαν ευρεία διοικητική αναδιάρθρωση. Ο Ντέιβ Καλχούν, ο οποίος διορίστηκε πριν από τέσσερα χρόνια με στόχο να επιλύσει την κρίση που πυροδότησαν δύο απανωτές συντριβές αεροσκαφών 737 Max, θα παραιτηθεί από διευθύνων σύμβουλος στο τέλος του έτους. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Λάρι Κέλνερ, θα αποχωρήσει τον Μάιο.

Τη σκυτάλη παραλαμβάνει ο Στιβ Μόλενκοπφ, πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ασύρματης τεχνολογίας Qualcomm, ο οποίος διορίστηκε στο διοικητικό συμβούλιο το 2020 και θα ηγηθεί της αναζήτησης του νέου CEO. Ο Σταν Ντιλ, επικεφαλής του τμήματος εμπορικών αεροπλάνων από το 2019, συνταξιοδοτείται επίσης και αντικαθίσταται από τη Στέφανι Πόουπ, η οποία είναι διευθύνουσα σύμβουλος λειτουργίας για λιγότερο από τρεις μήνες. Νούμερο 2 πλέον στέλεχος της εταιρείας η Πόουπ, που εργάζεται στην Boeing επί δύο δεκαετίες, θεωρείτο μέχρι πρόσφατα η προφανής διάδοχος του Καλχούν, υπερισχύοντας άλλων κορυφαίων στελεχών. Σύμφωνα με τους Financial Times διεκδικεί την «καυτή καρέκλα» του Καλχούν, μαζί με δύο ακόμη ονόματα, αν και πλέον δεν είναι το φαβορί, όπως πριν από μερικούς μήνες.

Ο Ντέιβ Καλχούν, ο οποίος έλαβε 65 εκατ. δολ. τα τρία πρώτα χρόνια του ως διευθύνων σύμβουλος, θα παραιτηθεί.

Πρόκειται για τον Ντέιβιντ Γκίτλιν, διευθυντικό στέλεχος της Boeing και διευθύνοντα σύμβουλο της Carrier, η οποία κατασκευάζει συστήματα θέρμανσης και ψύξης, έναν άνθρωπο που έχει υπόβαθρο στην αεροδιαστημική και είχε θητεύσει στην Collins Aerospace και την United Technologies. Και τον Πάτρικ Σάναχαν, επικεφαλής της Spirit AeroSystems, του προβληματικού προμηθευτή της Boeing, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις για μια πιθανή εξαγορά της εταιρείας που κατείχε μέχρι το 2005.

Ο Σάναχαν πέρασε τρεις δεκαετίες στην Boeing και βοήθησε να επανέλθει η γραμμή συναρμολόγησης του 787 Dreamliner, όταν είχε πληγεί από σειρά καθυστερήσεων. Για κάποιους είναι το «τέλειο αουτσάιντερ». «Γνωρίζει την Boeing και τώρα γνωρίζει τους ανθρώπους που παράγουν ατράκτους και που φαίνονται ότι θα είναι ξανά μέρος της Boeing», λέει ο βετεράνος της βιομηχανίας Ανταμ Πιλάρσκι, ο οποίος τον Ιανουάριο αμφισβήτησε πόσο καιρό θα μπορούσε να αντέξει ο Καλχούν.

Το διοικητικό συμβούλιο της Boeing έχει αποδυθεί λοιπόν σε αγώνα δρόμου για την αναζήτηση του ανθρώπου που θα αναλάβει το τιμόνι της προβληματικής εταιρείας αεροναυπηγικής, μετά την ταραχώδη θητεία του Καλχούν, με πολλά στελέχη του κλάδου και αναλυτές να προβλέπουν ότι ο κολοσσός δεν αποκλείεται να καταφύγει σε εξωτερική λύση.

Αντιμετωπίζοντας αυξανόμενες πιέσεις από αεροπορικές εταιρείες, ρυθμιστικές αρχές και επενδυτές, η Boeing ανακοίνωσε μια ευρύτερη από το αναμενόμενο αλλαγή, με αιχμή την αποχώρηση Καλχούν. Ο διάδοχός του θα κληθεί να αντιμετωπίσει πολλά ζητήματα, όπως τη βελτίωση της κουλτούρας ασφάλειας της εταιρείας, ζητήματα ποιότητας και αξιοπιστίας αλλά και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ρυθμιστικών αρχών, των πελατών και του κοινού.

Η Boeing θα πρέπει επίσης να επιτύχει τους στόχους για να αυξήσει την παραγωγή και να ενισχύσει τις ταμειακές ροές, καθώς προσπαθεί να μειώσει το χρέος και να καλύψει έδαφος έναντι της ευρωπαϊκής ανταγωνίστριας Airbus. Ο Καλχούν, ο οποίος έλαβε 65 εκατ. δολάρια τα τρία πρώτα χρόνια του ως διευθύνων σύμβουλος, είπε στο CNBC ότι ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Boeing θα είχε και αυτός άποψη για το ποιος θα έπρεπε να τον διαδεχθεί, λέγοντας ότι θα προκρίνει κάποιον που «έχει ξεκάθαρα εμπειρία στον κλάδο μας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή