Πρόστιμο 100.000 ευρώ στη Hellenic Train από την Αρχή Σιδηροδρόμων

Πρόστιμο 100.000 ευρώ στη Hellenic Train από την Αρχή Σιδηροδρόμων

«Κόκκινη κάρτα» για περιστατικά που αφορούν παρασύρσεις πεζών

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που τα περιστατικά στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν έχουν τελειωμό, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) βγάζει «κόκκινη κάρτα» στη Hellenic Train και της επιβάλλει πρόστιμο 100.000 ευρώ, λόγω παραβάσεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας για περιστατικά που αφορούν παρασύρσεις πεζών. Το πρώτο συνέβη στις 4 Σεπτεμβρίου 2023 και είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό πεζής γυναίκας από την επιβατική αμαξοστοιχία 53, ενώ το δεύτερο αφορούσε τραυματισμό ατόμου σε διάβαση στα Σεπόλια από την αμαξοστοιχία 57 που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα την 1η Ιανουαρίου 2024.

Στο μεταξύ, οι διαδικασίες στον ΟΣΕ έχουν «παγώσει», ενώ ο οργανισμός είναι σχεδόν «ακέφαλος». Δηλαδή διοικητικά συμβούλια δεν πραγματοποιούνται αφού η αντιπρόεδρος υπέβαλε την παραίτησή της στις 20 Μαρτίου 2024. Παράλληλα, πηγές αναφέρουν πως εάν δεν είναι πλήρες το Δ.Σ., δεν μπορούν να προχωρήσουν έργα αλλά και… εκκρεμότητες που υπάρχουν στον οργανισμό.

Σύμφωνα με τη ΡΑΣ που διερεύνησε τα περιστατικά, η Hellenic Train δεν απέστειλε σχετικά πορίσματα διερεύνησής τους. Σε ό,τι αφορά το πρώτο συμβάν, παρότι, σύμφωνα με πόρισμα του ΟΣΕ, η παρουσία της πεζής εντός της γραμμής χαρακτηρίζεται παράνομη καθώς σε εκείνο το σημείο όπου συνέβη το ατύχημα δεν υπάρχει διάβαση, διαπιστώθηκαν παραβάσεις από τη Hellenic Train. Αυτές αφορούν τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών, δηλαδή ως προς το πρώτο ατύχημα, διαπιστώθηκε πως στο συμπληρωματικό πιστοποιητικό του μηχανοδηγού δεν αναγραφόταν ως ώφειλε το τροχαίο υλικό επί του οποίου επιτρέπεται να μηχανοδηγεί.

Παράλληλα, και στις δύο αμαξοστοιχίες που ενεπλάκησαν στα παραπάνω ατυχήματα επιβαλλόταν η παρουσία δύο μηχανοδηγών, αφού παραβιάστηκε η διάταξη που ορίζει πως σε τμήματα της γραμμής όπου η επιτρεπόμενη ταχύτητα υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα και οι αμαξοστοιχίες δεν επιτηρούνται από το ETCS, αυτές χρειάζεται να στελεχωθούν από δύο μηχανοδηγούς. Πάντως, η ΡΑΣ τονίζει στην απόφασή της πως οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις αλλά και οι διαχειριστές υποδομής (ΟΣΕ) «εξασφαλίζουν και ελέγχουν ότι οι άδειες και τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών, που απασχολούν αμέσως ή εμμέσως, είναι έγκυρα», βάσει και της νομοθεσίας. Ετσι, με βάση τα παραπάνω, επιβλήθηκε στη Hellenic Train πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ λόγω «υποτροπής» παράλληλα με σύσταση για συμμόρφωση με τους κανονισμούς, ενώ η ΡΑΣ απειλεί και με την επιβολή προστίμου ή άλλων μέτρων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Την ίδια στιγμή, και ενώ το υπουργείο Μεταφορών «πιέζει» τη ΡΑΣ να διερευνηθούν συμβάντα, η Αρχή καλεί σε ακρόαση τη Hellenic Train αλλά και τον ΟΣΕ για το περιστατικό παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη από το προσωπικό έλξης της αμαξοστοιχίας 1313 (Κιάτο – Πειραιάς) στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στον σταθμό Αχαρνών. Το συγκεκριμένο περιστατικό έλαβε μεγάλες διαστάσεις, με τη Hellenic Train, όπως αναφέρει η ΡΑΣ, να ενημερώνει πως τα στοιχεία του ταχογράφου της αμαξοστοιχίας… δεν υπάρχουν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή