ΟΛΠ: κέρδη-ρεκόρ το 2023 με ώθηση από την κρουαζιέρα

ΟΛΠ: κέρδη-ρεκόρ το 2023 με ώθηση από την κρουαζιέρα

Αυξήθηκαν κατά 26,3%, στα 66,8 εκατ. – Πρόταση για μέρισμα 1,34 ευρώ

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 12,9% στα 219,8 εκατ. και καθαρά κέρδη 26,3% υψηλότερα στα 66,8 εκατ. ενέγραψε για τη χρήση του 2023 o Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς λόγω κυρίως της ραγδαίας ανάκαμψης της κρουαζιέρας, της ενίσχυσης του τομέα διαχείρισης οχημάτων και δευτερευόντως της ακτοπλοΐας και της ναυπηγοεπισκευής. Στον αντίποδα στάσιμη πρακτικά παρέμεινε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που μεταβλήθηκε οριακά θετικά, μόλις κατά 2%, εξαιτίας γεωπολιτικών προβλημάτων όπως η μείωση των διακινουμένων από το Σουέζ φορτίων λόγω των επιδόσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.

Πρόκειται για αποτελέσματα ρεκόρ στην ιστορία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που επέτρεψαν άλλωστε στο διοικητικό συμβούλιο να προτείνει μέρισμα ανά μετοχή αυξημένο κατά 29% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, στο 1,34 ευρώ.

Η συνολική διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 68,6%, ενώ αυξημένοι κατά 12,4% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 761 κατάπλους (έναντι 677). Αύξηση καταγράφηκε στα πλοία και στους επιβάτες homeport. Η αύξηση επιβατών homeport ήταν 110,4% (από 378.899 σε 797.234), με τα πλοία που χρησιμοποιούν το λιμάνι ως λιμάνι αφετηρίας να είναι 571 από το σύνολο των 761.

Στον τομέα διαχείρισης οχημάτων (car terminal) καταγράφηκε μεγαλύτερη από την αναμενόμενη αύξηση της εγχώριας ζήτησης αυτοκινήτων κατά 31,4% σε 153.381, ενώ τα μεταφορτωθέντα προς το εξωτερικό αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 30% από 234.238 σε 163.920.

Στον τομέα της ακτοπλοΐας, το 2023 η διακίνηση επιβατών κατέγραψε αύξηση 7,9% στους 16.158.776, ενώ αύξηση 3,8% καταγράφηκε και στον τομέα διακίνησης οχημάτων στα 2.878.422.

Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, σημειώθηκε αύξηση 15,8% στους δεξαμενισμούς (από 133 πλοία το 2022 σε 154) αλλά μείωση του αριθμού των πλοίων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη κατά 3,6% (από 280 το 2022 σε 270). Παρά τη μείωση, καταγράφηκε αύξηση εσόδων που οφείλεται στη μακρύτερη παραμονή των πλοίων στη Ζώνη.

Οι τρεις σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων είχαν συνολική διακίνηση 5.100.920 TEUs σημειώνοντας αύξηση 2%, η οποία οδήγησε και πάλι το λιμάνι του Πειραιά να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση ανάμεσα στα κορυφαία εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιου Ζενγκάνγκ, τόνισε ότι οι επενδύσεις της COSCO Shipping «θα συνεχιστούν ώστε ο Πειραιάς να διατηρεί την υψηλή του θέση ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT