«Λερναία Υδρα» τα e-shops που εξαπατούν καταναλωτές

«Λερναία Υδρα» τα e-shops που εξαπατούν καταναλωτές

Τους τελευταίους 7-8 μήνες έχουν «κατέβει» περί τα 50-60 sites ηλεκτρονικών καταστημάτων, ύστερα από σχετικές ενέργειες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τη Λερναία Υδρα μοιάζουν ορισμένες φορές τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) τα οποία εξαπατούν τους καταναλωτές και δεν παραδίδουν παραγγελίες. Χθες, λοιπόν, το υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε πρόστιμο 120.000 ευρώ σε ηλεκτρονικό κατάστημα που εδρεύει στη Λάρισα και ταυτόχρονα διέκοψε τη λειτουργία του site του, έτσι ώστε να προστατευθούν οι καταναλωτές. Μόνο που ήδη η ίδια εταιρεία που λειτουργούσε το site δημιούργησε γρήγορα άλλο, με παρεμφερές όνομα και ίδιο αντικείμενο με το προηγούμενο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το γεγονός ότι πρόκειται για την ίδια εταιρεία προκύπτει από τα στοιχεία που υπάρχουν στο νέο site, ότι δηλαδή έχει δημιουργηθεί από την εταιρεία στην οποία επιβλήθηκαν οι σχετικές κυρώσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως αυτή αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το αρμόδιο υπουργείο. Τα στοιχεία επικοινωνίας του νέου ηλεκτρονικού καταστήματος (ταχυδρομική διεύθυνση και τηλέφωνο) είναι επίσης ακριβώς ίδια με αυτά που είχε εκείνο στο οποίο το υπ. Ανάπτυξης έβαλε λουκέτο.

Η ύπαρξη του νέου καταστήματος είναι εις γνώσιν των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, αλλά απαιτούνται περίπου 2 ημέρες για να προβεί σε διακοπή της λειτουργίας αυτού, ενώ απαιτείται σχετική εντολή από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Το γεγονός ότι ανήκει εμφανώς στην ίδια εταιρεία διευκολύνει την κατάσταση, διότι σε διαφορετική περίπτωση η διαδικασία διακοπής της λειτουργίας του θα ήταν χρονοβόρα, καθώς, αφού είναι καινούργιο, δεν έχουν γίνει ακόμη καταγγελίες γι’ αυτό.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι παραβάσεις που εντοπίστηκαν ήταν οι ακόλουθες:

• Η μη παράδοση των παραγγελιών προϊόντων στον συμφωνημένο χρόνο παράδοσης και η μη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τον οριστικό χρόνο εκτέλεσης της παραγγελίας μετά την παρέλευση της προθεσμίας.

• Η μη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλαν οι καταναλωτές για την αγορά των αγαθών, τα οποία ουδέποτε παρέλαβαν μετά από καταγγελία της σύμβασης και ακύρωση της παραγγελίας.

• Η παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με τη διαθεσιμότητα των αγαθών, ενώ στην πραγματικότητα η επιχείρηση δεν ήταν σε θέση να εκτελέσει τις παραγγελίες.

• Η δυσχερής έως αδύνατη επικοινωνία με την επιχείρηση.

Η δυνατότητα να διακόπτεται η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος παρέχεται από τον νόμο στις υπηρεσίες τον τελευταίο χρόνο, γεγονός που έχει οδηγήσει σε αρκετές σχετικές αποφάσεις για την προστασία των καταναλωτών. Τους τελευταίους 7-8 μήνες έχουν «κατέβει» περί τα 50-60 sites ηλεκτρονικών καταστημάτων, ύστερα από σχετικές ενέργειες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή