Attica Group: Καθαρά κέρδη 61,22 εκατ. το 2023

Attica Group: Καθαρά κέρδη 61,22 εκατ. το 2023

Προχωράει τον πράσινο μετασχηματισμό του στόλου, επέκταση σε ξενοδοχεία

Κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 11%, υπερδιπλασιασμό των λειτουργικών κερδών και υπερτριπλασιασμό των καθαρών κερδών ανακοίνωσε για το 2023 ο ακτοπλοϊκός όμιλος Attica Group. Οι επιδόσεις αυτές δεν περιλαμβάνουν την κοινή λειτουργία με την ΑΝΕΚ, η απορρόφηση της οποίας ολοκληρώθηκε περίπου 20 μέρες πριν εκπνεύσει το έτος και η οποία αναμένεται να απεικονιστεί πλήρως κατά τη φετινή χρήση.

Τα μεγέθη αυτά τοποθετούν ήδη πάντως την Attica Group σε ένα ικανό σημείο εκκίνησης, ώστε να μπορέσει αξιοποιώντας χρηματοδοτικά εργαλεία για την πράσινη μετάβαση της ελληνικής ακτοπλοΐας, που συγκεντρώνει κατά την τρέχουσα περίοδο η κυβέρνηση και ειδικότερα ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, να ξεκινήσει τις απαραίτητες επενδύσεις ώστε ο στόλος της έως το 2030 να μπορέσει να πετύχει μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκτιμούν τραπεζικές πηγές. «Η Attica Group συνεχίζει το εκτεταμένο επενδυτικό της πρόγραμμα για την ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση του στόλου, καθώς και την εξοικονόμηση κόστους καυσίμων και περαιτέρω ψηφιοποίησης των εργασιών της», δηλώνει το μάνατζμεντ.

Κατά το 2023 ο κύκλος εργασιών και στους δύο γεωγραφικούς τομείς που δραστηριοποιείται η Attica Group, ήτοι στην ελληνική ακτοπλοΐα και στους διεθνείς πλόες, αυξήθηκε κατά 11% φτάνοντας τα 588,31 εκατ. από 530,24 εκατ. τη χρήση 2022, με αύξηση κατά 8,7% των δρομολογίων των πλοίων, κατά 6,6% του μεταφορικού έργου των επιβατών, κατά 3,1% του μεταφορικού έργου των Ι.Χ. οχημάτων και κατά 1,9% του μεταφορικού έργου των φορτηγών σε σχέση με το 2022.

Τα ενοποιημένα μεικτά κέρδη της Attica Group ανήλθαν σε 146,51 εκατ. έναντι 66,69 εκατ. το 2022. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 126,38 εκατ. έναντι 57,75 εκατ. το 2022, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε 61,22 εκατ. έναντι 17,05 εκατ. το 2022. Με δεδομένο ότι την τελευταία κανονική χρήση λειτουργίας της ΑΝΕΚ, δηλαδή το 2019, τα κέρδη EBITDA της κρητικής εταιρείας ήταν στα επίπεδα των 24 εκατ., κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως το 2024 θα κλείσει για την Attica Group με κέρδη EBITDA στα επίπεδα των 150 εκατ.

Η αύξηση δρομολογίων και πληρότητας των πλοίων, σε συνδυασμό με τη μείωση του κόστους καυσίμων, ενίσχυσε τη λειτουργική κερδοφορία.

Σύμφωνα με το μάνατζμεντ της Attica, «οι βασικοί παράγοντες που συνέβαλαν στην αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας είναι η αύξηση των δρομολογίων με παράλληλη αύξηση των πληροτήτων των πλοίων, καθώς και η μείωση του μέσου ετήσιου κόστους καυσίμων». Η Attica Group έκλεισε το 2023 με συνολικές δανειακές υποχρεώσεις 588,49 εκατ. και ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 103,38 εκατ., ενώ διαθέτει και αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης συνολικού ύψους 44,3 εκατ. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ και ως εκ τούτου ο στόλος της Attica λειτουργεί πλέον με τα εμπορικά σήματα Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και AΝΕΚ Lines, ενώ αριθμεί 43 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά, 13 ταχύπλοα και 2 φορτηγά οχηματαγωγά.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Attica Group περιλαμβάνει την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στα πλοία με στόχο τη βελτίωση της προστασίας του περιβάλλοντος και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Παράλληλα, η δραστηριότητα της ακτοπλοϊκής συνεχίζει να επεκτείνεται στον ξενοδοχειακό τομέα και σταδιακά από το 2021 προχωράει σε αγορές ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε νησιά που δραστηριοποιούνται τα πλοία της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT