Η πράσινη κυριαρχία της Κίνας

Η πράσινη κυριαρχία της Κίνας

Οι κινεζικές επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία αυξήθηκαν πέρυσι 40%, στα 890 δισ. δολάρια

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας εμπορικός πόλεμος Κίνας και Δύσης για τα πράσινα αγαθά δεν ενδείκνυται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, αλλά πιθανώς να επιβραδύνει την υπερθέρμανση. Οσο το Πεκίνο πλημμυρίζει τον κόσμο με φθηνά πράσινα αγαθά, οι πλούσιες χώρες και ορισμένες αναδυόμενες θα θέτουν εμπορικούς φραγμούς.

Η ενεργειακή μετάβαση θα καθυστερήσει διότι θα πληρώσουν περισσότερα για την καθαρή τεχνολογία από ό,τι διαφορετικά. Ομως, η πληθώρα ηλεκτρικών οχημάτων, ηλιακών συλλεκτών, μπαταριών και άλλων παρόμοιων προϊόντων θα την επισπεύσει αλλού. Θεωρητικά, ο βέλτιστος τρόπος για να μην καίγεται ο πλανήτης θα ήταν το υψηλό τίμημα στο διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Η τιμολόγησή του είτε είναι χαμηλότατη είτε ανύπαρκτη. Εν τω μεταξύ, κάθε κράτος επιθυμεί ένα κομμάτι από τις ταχέως αναπτυσσόμενες πράσινες βιομηχανίες.

Η Κίνα κυριαρχεί ήδη στις «τρεις νέες» βιομηχανίες, τα φωτοβολταϊκά, τα ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες. Αυτό αποδίδεται στις επιδοτήσεις, στην καλή της μεταποίηση και στις οικονομίες κλίμακας. Οι κινεζικές επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία αυξήθηκαν πέρυσι 40%, στα 890 δισ. δολάρια. Η τιμή των ηλιακών συλλεκτών μειώθηκε 42% πέρυσι και 50% των μπαταριών. Η Κίνα εξήγε για λίγο την πλεονάζουσα παραγωγή σε ηλιακούς συλλέκτες, διατηρώντας το 88% της αγοράς εκτός συνόρων.

Η ίδια διαδικασία ξεκινάει τώρα με τις μπαταρίες, οι οποίες κατείχαν το 28% της αγοράς εκτός Κίνας πέρυσι, και τα ηλεκτρικά οχήματα, που είχαν το 11%. Αλλες χώρες, που προηγουμένως έχασαν τις βιομηχανίες χάλυβα, αλουμινίου και ηλιακής ενέργειας από την Κίνα, αντιδρούν γρηγορότερα τώρα, λέει η Γουέντι Κάτλερ, πρώην αναπληρώτρια αντιπρόσωπος εμπορίου των ΗΠΑ και τώρα στο Ινστιτούτο Κοινωνικής Πολιτικής Ασίας. Η Ε.Ε. ξεκίνησε έρευνα για αντιντάμπινγκ κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία ανησυχούν επίσης, όπως και οι βιομηχανοποιημένες αναδυόμενες, Τουρκία, Ινδία και Βραζιλία.

Το μεγαλύτερο σημείο ανάφλεξης θα είναι μεταξύ Ουάσιγκτον – Πεκίνου. Οι πράσινες επιδοτήσεις της Ουάσιγκτον και οι υφιστάμενοι δασμοί 27,5% στις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων ίσως να μην επαρκούν να σταματήσουν μια εισροή οχημάτων από την Κίνα, όπως τονίζει η Κάτλερ. Εν τω μεταξύ, μια πληθώρα κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, ηλιακών συλλεκτών και μπαταριών θα ωθούσε τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών στον υπόλοιπο κόσμο.

Κοιτάξτε τις ΑΠΕ. Ο κόσμος μπορεί να παράγει 1.262 γιγαβάτ έως το 2030, αλλά θα εγκαταστήσει μόνον 498 γιγαβάτ. Εάν η διαθεσιμότητα ήταν 800 γιγαβάτ, τότε η παραγωγή με γαιάνθρακα της Κίνας θα μειωνόταν 20% έως το 2030 και η παραγωγή με ορυκτά από τις Ν. Αμερική, Αφρική, Νοτιοανατολική Ασία και Μ. Ανατολή θα ελαττωνόταν 25% συνολικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT