ΗΣΑΠ: Με αργούς ρυθμούς η ανακαίνιση 14 συρμών

ΗΣΑΠ: Με αργούς ρυθμούς η ανακαίνιση 14 συρμών

Οι καθυστερήσεις που καταγράφονται προκαλούν αμφιβολίες για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που η Κομισιόν ενέκρινε τη χρηματοδότηση για την ανακαίνιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ που κυκλοφορούν ήδη από τη δεκαετία του 1980 μεταξύ Πειραιά και Κηφισιάς, η παραλαβή του πρώτου αναβαθμισμένου συρμού της γραμμής 1, τον Φεβρουάριο του 2025, όπως λέει το ήδη αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα του έργου, δείχνει μακρινός στόχος.

Πληροφορίες λένε πως δεν υπάρχει αξιόλογη πρόοδος στις εργασίες ανακατασκευής των 14 συρμών, με πηγές να εκτιμούν πως ενδέχεται να καθυστερήσει η υλοποίησή τους εξαιτίας και ορισμένων προβλημάτων που φέρεται να υπάρχουν στη συνεργασία μεταξύ του αναδόχου, της ισπανικής εταιρείας CAF, και του υπεργολάβου, του ομίλου Κιολεΐδη, που αναλαμβάνει την εκτέλεση των εργασιών στο εργοστάσιό του στον Βόλο.

Πηγές των ΣΤΑΣΥ, πάντως, λένε πως ο χρόνος για την παραλαβή του πρότυπου συρμού, του λεγόμενου ομοιώματος, πιέζει, αφού αυτός πρέπει να παραδοθεί προς τον Ιούλιο του 2024, εκφράζοντας ανησυχία για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο πρώτος αναβαθμισμένος συρμός θα παραληφθεί τον Φεβρουάριο του 2025 και τμηματικά –κάθε δύο με τρεις μήνες, μέχρι το τέλος του 2025– αναμένεται να παραληφθεί το σύνολο των αναβαθμισμένων συρμών.

Στο μεταξύ, σε εκκρεμότητα βρίσκεται και η υπογραφή της τροποποιημένης σύμβασης μεταξύ των ΣΤΑΣΥ αλλά και της αναδόχου ισπανικής εταιρείας, καθώς αυτή πρέπει πρώτα να λάβει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η έκδοση της απόφασης αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες, μετά και την αποστολή διευκρινίσεων στο ανώτατο δικαστήριο από την πλευρά των ΣΤΑΣΥ. Υπενθυμίζεται πως η αρχική σύμβαση του έργου, ύψους 65,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έχει υπογραφεί το 2022, ωστόσο τον περασμένο Δεκέμβριο οι ΣΤΑΣΥ ενέκριναν το αίτημα της ισπανικής εταιρείας για αύξηση του συμβατικού τιμήματος κατά 9,5%, στα 71,7 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Η ισπανική εταιρεία ζήτησε αύξηση του προϋπολογισμού διότι η πανδημία, η ενεργειακή κρίση αλλά και ο πόλεμος στην Ουκρανία είχαν ως συνέπεια να αυξηθεί το κόστος των πρώτων υλών. Παράλληλα, η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ ανταποκρίθηκε θετικά και στο αίτημα της εταιρείας για παράταση των τελικών χρόνων παράδοσης όλων των συρμών για τον Δεκέμβριο του 2025 αντί για τον Σεπτέμβριο. Κατά τα λοιπά, η Κομισιόν ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου, με το συνολικό επιλέξιμο κόστος να φθάνει τα 12,3 εκατ. ευρώ από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του Ταμείου Συνοχής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT