«Σύννεφα» στις αεροπορικές παρά την υψηλή ζήτηση για ταξίδια

«Σύννεφα» στις αεροπορικές παρά την υψηλή ζήτηση για ταξίδια

Απίθανο να συνεχισθούν και το 2024 τα μεγάλα κέρδη, καθώς οι δαπάνες των εταιρειών αυξάνονται διαρκώς

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το φετινό καλοκαίρι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες μπορεί να διαπιστώσουν ότι λιγότερα αεροπλάνα ισοδυναμούν με περισσότερα κέρδη. Τα προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας για την Airbus και την Boeing, πέραν των ενδελεχών ελέγχων από τις ρυθμιστικές Αρχές για την τελευταία, σημαίνει ότι πελάτες, όπως η ιρλανδική Ryanair, δεν θα παραλάβουν τόσα αεροσκάφη όσα θα ήθελαν. Αυτό στη συνέχεια θα μπορούσε να μεταφραστεί και σε ακριβότερα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και διευρυμένα περιθώρια καθαρού κέρδους για τους αερομεταφορείς που μπορούν να κρατήσουν τα περιζήτητα δρομολόγια.

Τα αεροπλάνα, λοιπόν, είναι περιορισμένα. Ενδέχεται η Airbus να παραδώσει λιγότερα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας φέτος εν συγκρίσει με το 2019 λόγω κωλυμάτων στην προμηθευτική αλυσίδα. Εν τω μεταξύ, η ανταγωνίστριά της Boeing εμφάνισε μειωμένες πωλήσεις κατά 50% τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2023, επειδή οι ρυθμιστικές Αρχές ενίσχυσαν τους ελέγχους στις εγκαταστάσεις της. Η Ryanair δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει να παραλάβει 40 νέα αεροσκάφη Boeing μέχρι τα μέσα Ιουλίου, σε σύγκριση με τα προηγούμενα σχέδια για 57 έως τα τέλη Απριλίου. Ορισμένα αεροπλάνα της Airbus είναι επίσης καθηλωμένα ώστε να υποβληθούν σε επιθεώρηση κινητήρα.

Η ζήτηση, ωστόσο, καλά κρατεί. Οι τουρίστες έχουν σε μεγάλο βαθμό απαλλαγεί από τους φόβους τους για ύφεση στην οικονομία και για ενδεχόμενο πόλεμο. Την περασμένη εβδομάδα, σε κλίμα αισιοδοξίας η βρετανική easyJet ανέφερε ότι οι καλοκαιρινές κρατήσεις φέτος είναι υψηλότερες από πέρυσι με κριτήριο και τον όγκο και την αξία. Η δυναμική ζήτηση και η ασθενική προσφορά σημαίνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να χρεώνουν περισσότερα. Αυτό θα είναι ανακούφιση για τους αερομεταφορείς, οι οποίοι έχουν αντιμετωπίσει εδώ και καιρό ένα πλεόνασμα αεροπλάνων και δρομολογίων σε ολόκληρη τη Γηραιά Ηπειρο, με αποτέλεσμα να περισταλούν τα περιθώρια κέρδους και να βυθιστεί η αποτίμηση των μετοχών τους.

Ακόμη και το 2023, μια ομάδα πέντε μεγάλων αεροπορικών εταιρειών είδε την αναλογία μελλοντικής αποτίμησης της μετοχής προς κέρδη να υποχωρεί από 12 σε περίπου 6, χρησιμοποιώντας εκτιμήσεις αναλυτών του χρηματιστηρίου του Λονδίνου. Το ερώτημα που εγείρεται για τους επενδυτές είναι αν θα συνεχιστούν τα μεγάλα κέρδη το 2024. Αυτό φαίνεται απίθανο.

Οι δαπάνες διογκώνονται σε ολόκληρο τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για τη μείωση ρύπων, των αυξήσεων των μισθών και του κόστους συντήρησης λόγω του ότι παλαιότερα αεροσκάφη παραμένουν εν ενεργεία για μεγαλύτερο διάστημα από ό,τι στο παρελθόν. Τέλος, ακόμη ένας ανασχετικός παράγοντας κερδοφορίας είναι οι απεργίες. Η γερμανική Lufthansa ανέφερε προ ημερών ότι λόγω της κατάστασης αυτής τα κέρδη της του α΄ τριμήνου έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 350 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή