Τεχνητή νοημοσύνη και 5G αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων και κατοικιών

Τεχνητή νοημοσύνη και 5G αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων και κατοικιών

Πώς θα παρέχουν προσωποποιημένη πληροφόρηση σε ενοίκους και οδηγούς. Οι επενδύσεις της Hellas Direct σε καινοτόμους εφαρμογές

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο παρελθόν, για να ασφαλίσει κάποιος το αυτοκίνητο ή το σπίτι θα έπρεπε να επισκεφθεί τον ασφαλιστικό του πράκτορα. Αυτό άλλαξε τα τελευταία χρόνια, οπότε η κατάρτιση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου μπορεί να γίνει και μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή ή «έξυπνου» τηλεφώνου. Ακόμη πιο μεγάλες αλλαγές, όμως, αναμένονται στο κοντινό μέλλον. Ο ασφαλιστής δεν θα είναι μόνο ψηφιακός, αλλά θα παρέχει και προσωποποιημένη πληροφόρηση για οτιδήποτε θα πρέπει να γνωρίζει ένας ένοικος κατοικίας ή οδηγός οχήματος. Τη μετεξέλιξη του ασφαλιστικού κλάδου σε «έξυπνου», με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και νέων τεχνολογιών, θεωρεί προδιαγεγραμμένη το ταμείο «Φαιστός», το οποίο απέκτησε πρόσφατα συμμετοχή στην Hellas Direct.

Πρόκειται για την ψηφιακή ασφαλιστική εταιρεία που ίδρυσαν το 2012 ο Αλέξης Πανταζής και ο Αιμίλιος Μάρκου, έχοντας έως σήμερα αντλήσει, μέσω δύο γύρων χρηματοδότησης, 86 εκατ. ευρώ. Ο τελευταίος γύρος, ύψους 30 εκατ. ευρώ, προήλθε από το «Φαιστός» που επενδύει σε τεχνολογίες που βασίζονται στα δίκτυα 5G, και το fund ETF Partners. Πλέον με ενισχυμένη ρευστότητα οι συνιδρυτές της Hellas Direct σχεδιάζουν τους προσεχείς μήνες καινοτόμους εφαρμογές βασισμένες στην ανάλυση δεδομένων (data analytics) τα οποία έχει αποκαλέσει ως το «νέο πετρέλαιο» ο Βρετανός μαθηματικός Κλάιβ Χάμπι.

Η αναλογία αυτή εφάπτεται, ίσως, περισσότερο στα ελληνικά δεδομένα, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι Κύπριοι Αλέξης Πανταζής και Αιμίλιος Μάρκου, που έχουν εργαστεί για μεγάλες επενδυτικές τράπεζες, τοποθετούν σε 100 δισ. ευρώ την αξία των οικοσυστημάτων κινητικότητας και κατοικίας, σε όρους επένδυσης που μπορεί να αφορά, για παράδειγμα, την αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων ή την ανακαίνιση κατοικίας.

«Στην Ελλάδα ο στόλος των οχημάτων είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας τα 17 χρόνια. Για να αγγίξει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 12 ετών, εκτιμούμε ότι απαιτούνται επενδύσεις 34 δισ. ευρώ για την απόκτηση καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων τα επόμενα δέκα χρόνια. Υπολογίζουμε ακόμη πως 1,8 εκατ. έως 2 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο θα εμφανίζουν βλάβη, ενώ τα περιστατικά ρυμούλκησης ανέρχονται, ετησίως, σε περίπου 1,1 έως 1,3 εκατ. Αυτό προκαλεί απρόβλεπτο κόστος για τον καταναλωτή 1 δισ. ευρώ τον χρόνο, χωρίς να λάβουμε υπόψη τις μη αναστρέψιμες επιπτώσεις των τροχαίων δυστυχημάτων», σημειώνει ο κ. Μάρκου, εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct.

Με το υπόβαθρο αυτό, η εταιρεία επενδύει στην ανάπτυξη προηγμένων αλγορίθμων και τεχνολογιών με κοινό παρονομαστή τα δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G), με στόχο να παράσχει προσωποποιημένη πληροφόρηση. «Κλειδί» για την επίτευξη του στόχου αυτού, δηλαδή την περαιτέρω ψηφιοποίηση της ασφάλισης αυτοκινήτων, αποτελούν η πλατφόρμα Gov.gr και η εφαρμογή MyAuto. Κι αυτό επειδή, όπως εξηγεί ο Αλέξης Πανταζής, εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct, θα καταστεί εφικτή η άντληση από τις εταιρείες στον χώρο του αυτοκινήτου δεδομένων, όπως το αποτέλεσμα του τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η άδεια οδήγησης ή βασικά τραπεζικά δεδομένα αντίστοιχα αυτών που διατηρούν μέσω της εφαρμογής KYC (Know Your Customer) τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Η κατάλληλη επεξεργασία των στοιχείων αυτών θα επιτρέψει στους παίκτες του κλάδου του αυτοκινήτου να δημιουργήσουν το «DNA του οχήματος», όπως αναφέρουν οι κ. Πανταζής και Μάρκου. Να αναπτύξουν δηλαδή σειρά προϊόντων που αφορούν από τη χρηματοδότηση, την ασφάλιση, τη συντήρηση μέχρι την ανάλυση της οδηγικής συμπεριφοράς και την έγκαιρη προειδοποίηση για πιθανό ατύχημα.

«Αν λάβουμε υπόψη ότι ένας στους δύο οδηγούς στην Ελλάδα δεν πραγματοποιεί τεχνικό έλεγχο διότι ξεχνάει τις προθεσμίες, γίνεται αντιληπτή η χρησιμότητα μιας εφαρμογής ενημέρωσης των χρηστών», διευκρινίζουν οι συνιδρυτές της Hellas Direct. Ανάλογες ενημερώσεις μπορούν να λαμβάνουν οι χρήστες για επικίνδυνα καιρικά ή φυσικά φαινόμενα, αλλά και για λύσεις χρηματοδότησης για την αντικατάσταση του αυτοκινήτου τους με πιο σύγχρονα μοντέλα.

Αντίστοιχα, η ασφάλιση κατοικίας έχει πολύ μεγάλα περιθώρια ψηφιοποίησης, με την Hellas Direct να τοποθετεί σε 70 δισ. ευρώ τον δυνητικό τζίρο από την ενεργειακή αναβάθμιση και ευρύτερη ανακαίνιση περίπου 6,3 εκατ. ακινήτων. Οι εταιρείες του κλάδου θα είναι σε θέση, μέσω της επεξεργασίας των απαιτούμενων δεδομένων, να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις αναβάθμισης, που λαμβάνουν υπόψη το ακριβές μέγεθος της επιφάνειας, το εκτιμώμενο κόστος και τις ενεργειακές ανάγκες ενός ακινήτου.

Ευρύτερα η ασφάλιση ως υπηρεσία, όπου οι καταναλωτές θα αποκτούν ένα συμβόλαιο και ταυτόχρονα θα εξασφαλίζουν πρόσβαση σε εξατομικευμένη πληροφόρηση, αποτελεί την «επόμενη γενιά» των ασφαλιστικών προϊόντων, σύμφωνα με τους επικεφαλής της Hellas Direct. Σημειώνεται ότι η εταιρεία εμφάνισε το 2023 κύκλο εργασιών 170 εκατ. από περίπου 52 εκατ. το 2022, οπότε δεν είχε ξεκινήσει η δραστηριότητα στη ρουμανική αγορά. Φέτος ο τζίρος από την ελληνική αγορά τοποθετείται σε 75-80 εκατ. ευρώ, με τον αριθμό των πελατών της εταιρείας στην Ελλάδα να ανέρχεται σε 400.000.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT