Η Ε.Ε. χρειάζεται δασμούς 50% για να φρενάρει τα κινεζικά Ι.Χ.

Η Ε.Ε. χρειάζεται δασμούς 50% για να φρενάρει τα κινεζικά Ι.Χ.

Τι δείχνει έρευνα για τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η υπόθεση της επιβολής δασμών ως τροχοπέδη στις αναρίθμητες εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι απλή για την Ευρωπαϊκή Ενωση. Σύμφωνα με τα πορίσματα μελέτης, την οποία εκπόνησε η Rhodium Group, για να είναι αποτελεσματική η εν λόγω διαδικασία πρέπει να εφαρμοστούν επιβαρύνεις σχεδόν 50%. Η δε έρευνα των Βρυξελλών περί των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός εβδομάδων, αλλά οι ερευνητές της Rhodium Group διατείνονται ότι οποιαδήποτε τιμωρητική ενέργεια ίσως αποβεί πολύ άτολμη για να αποτρέψει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.

«Αναμένουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιβάλει δασμούς 15%-30%. Εντούτοις, ακόμη κι αν οι δασμοί διαμορφωθούν στα υψηλότερα επίπεδα αυτού του εύρους, ορισμένοι κατασκευαστές στην Κίνα θα εξακολουθούν να δημιουργούν άνετα περιθώρια κέρδους στα εξαγόμενα στην Ευρώπη αυτοκίνητά τους, διότι έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα κόστους παραγωγής», αναφέρει η έκθεση. «Δασμοί της τάξης του 40% με 50%, αλλά κι ακόμη βαρύτεροι θα ήταν πιθανώς απαραίτητοι ειδικά για καθετοποιημένες εταιρείες τύπου BYD, ώστε να καταστήσουν την ευρωπαϊκή αγορά μη ελκυστική για τους Κινέζους εξαγωγείς ηλεκτρικών οχημάτων».

Το μοντέλο Seal U της BYD, για παράδειγμα, πωλείται 20.500 ευρώ στην Κίνα και 42.000 ευρώ στην Ε.Ε. Το εκτιμώμενο κέρδος είναι 1.300 και 14.300 ευρώ αντίστοιχα, δίνοντας ένα ισχυρό κίνητρο για εξαγωγές, επισημαίνει η Rhodium. Στις εν λόγω εισαγωγές στην Ε.Ε. ήδη επιβάλλεται δασμολόγιο 10%, όπερ ισοδυναμεί με σχεδόν 2.100 ευρώ ανά μονάδα. «Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, ακόμη κι ένας δασμός 30% θα εξακολουθούσε να αφήνει στην εταιρεία 15% κέρδος επιπλέον (4.700 ευρώ) από την Ε.Ε. σε σχέση με την Κίνα», ανέφερε η Rhodium. Η BYD θα μπορούσε ακόμη και να μειώσει τις τιμές της για να πετύχει τον στόχο της να καταλάβει το 5% της αγοράς της Ε.Ε. έως το 2025 και το 10% έως το 2030.

Η έρευνα των Βρυξελλών περί των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επομένων εβδομάδων.

Η Rhodium υπολόγισε ότι ο μέσος τιμωρητικός δασμός σε όλους τους τομείς, όπου η Ε.Ε. έχει εντοπίσει επιδοτήσεις, είναι 19%, εάν οι επηρεαζόμενες εταιρείες συνεργαστούν, όπως έκαναν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD, SAIC και Geely. Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι διερευνούν την κρατική βοήθεια τον Οκτώβριο μετά την αύξηση των εισαγωγών κινεζικών οχημάτων, η οποία αύξηση απείλησε τους εγχώριους παραγωγούς κατά τη μετάβασή τους από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά. Εν τω μεταξύ, οι εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένων και μη Κινέζων κατασκευαστών με εργοστάσια εκεί, αυξήθηκαν από 1,6 δισ. δολάρια το 2020 σε 11,5 δισ. δολάρια το 2023.

Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων υπερτετραπλασιάστηκε εκείνη την περίοδο στο 8% και φέτος αναμένεται να φθάσει στο 11% και στο 20% της ευρωπαϊκής αγορά το 2027, βάσει προβλέψεων της ΜΚΟ Μεταφορές και Περιβάλλον. Τέλος, αναφέρεται ότι οι γερμανικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα και πωλούν στην Ε.Ε., είναι επίσης εκτεθειμένες σε υψηλότερους δασμούς, καθώς η Rhodium υπογραμμίζει ότι δασμοί 15%, λόγου χάριν, θα εξάλειφαν τα κέρδη για τις εξαγωγές της Tesla από την Κίνα στην Ε.Ε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT