Τα παγκόσμια σχέδια επέκτασης της BYD

Τα παγκόσμια σχέδια επέκτασης της BYD

Θέλει να παράγει από ηλεκτρικά λεωφορεία μέχρι τρένα και ενεργειακά συστήματα και να δημιουργήσει μονάδες παραγωγής εκτός Κίνας

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, οι χαμηλού κόστους μπαταρίες νέας γενιάς και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά της BYD αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο όλων των νέων ηλεκτρικών οχημάτων (ΕV) που πωλούνται στη χώρα. Η φιλοδοξία του κολοσσού ωστόσο ξεπερνάει πλέον τα αυτοκίνητα, όπως και τα σύνορα της Κίνας. Οι βλέψεις του κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες, ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα μέχρι πολύπλοκη τεχνητή νοημοσύνη και λογισμικό για τον έλεγχο και τη σύνδεση συστημάτων μεταφοράς και ισχύος.

Καθώς ο πλανήτης προσπαθεί να εγκαταλείψει τα ορυκτά καύσιμα, ο ιδρυτής της εταιρείας Γουάνγκ Τσουανφού θέλει να μετατρέψει την BYD σε παγκόσμιο εργοστάσιο πράσινων τεχνολογιών. Και έχει λόγους να αισθάνεται σίγουρος, καθώς η εταιρεία του ανταγωνίζεται την Tesla του Ελον Μασκ για την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια αγορά ΕV. Πρώην καθηγητής μεταλλουργίας και πλέον ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Κίνας, ίδρυσε την BYD το 1995 με έμφαση αρχικά στις μικρές μπαταρίες λιθίου για τα πρώτα κινητά τηλέφωνα, Motorola και Nokia. Στη συνέχεια στις αρχές της δεκαετίας του 2000 στράφηκε στην καθαρή τεχνολογία, παράγοντας μεγαλύτερες μπαταρίες, καθώς και ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία.

Πέρυσι η εταιρεία κατέγραψε έσοδα 83,2 δισ. δολαρίων από πωλήσεις μόλις 3 εκατ. οχημάτων, σημειώνοντας πενταπλάσια αύξηση από το 2018. Και πλέον το στρατηγικό στοίχημα του Γουάνγκ –ότι δηλαδή η ζήτηση για πράσινες τεχνολογίες θα αυξηθεί– έχει ευθυγραμμιστεί με τις προσπάθειες του Πεκίνου να εξαλείψει τη ρύπανση, να μειώσει την εξάρτηση από το ξένο πετρέλαιο και εσχάτως –υπό τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ– να απελευθερώσει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Η ταχεία ανάπτυξη της BYD άλλωστε έπαιξε κομβικό ρόλο στην μετεξέλιξη της Κίνας σε υπερδύναμη καθαρής τεχνολογίας. Ο ίδιος ο Γουάνγκ βλέπει ευκαιρίες σε Νοτιοανατολική Ασία, Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή και Ευρώπη και παραμένει πιστός στο σχέδιό του να επεκταθεί σε αυτές τις αγορές.

Ο όμιλος BYD έχει μερίδιο σε ορυχεία σε τουλάχιστον έξι χώρες σε τρεις ηπείρους, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη πρόσβαση στο λίθιο, το βασικό υλικό για τις μπαταρίες της. Παράγει επίσης τα δικά του τσιπ υπολογιστών, έχει τη δική του κατασκευαστική για την ανέγερση νέων εργοστασίων και αναπτύσσει το δικό του λογισμικό για όλο και πιο εξελιγμένα οχήματα και ενεργειακά συστήματα. Επίσης είναι σε θέση να στρατολογεί από τα εκατομμύρια των αποφοίτων στις επιστήμες και την τεχνολογία που ξεχύνονται από τα κινεζικά πανεπιστήμια κάθε χρόνο. Το επόμενο βήμα για την BYD είναι να πετύχει αυτό που μόνο λίγες κινεζικές εταιρείες έχουν καταφέρει: τη μετάβαση από τις εξαγωγές στην επέκταση της μεταποίησης εκτός Κίνας. Βασικό εμπόδιο, οι ενστάσεις της Δύσης και οι αυξανόμενες έρευνες για τις κρατικές στρεβλώσεις στην κινεζική οικονομία.

Σύμφωνα με έρευνα από το Kiel Institute for the World Economy, η BYD προσείλκυσε κρατικές επιδοτήσεις που σχετίζονται με EV ύψους 3,4 δισ. ευρώ από το 2018 έως το 2022. Ο κολοσσός αντιμετωπίζει τέλος προκλήσεις και εντός συνόρων. Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου έχει γίνει υπερανταγωνιστική με φόντο την επιβράδυνση της οικονομίας, τον πόλεμο τιμών και τα νέα, χαμηλού κόστους αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από τους τεχνολογικούς ομίλους Huawei και Xiaomi.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT