Στο σφυρί περιουσιακά στοιχεία της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού Ελλάδος

Στο σφυρί περιουσιακά στοιχεία της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού Ελλάδος

Η θυγατρική των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είχε πτωχεύσει από το 2010

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί να έχουν περάσει δεκατέσσερα χρόνια από την πτώχευσή της, όμως οι εκποιήσεις περιουσιακών στοιχείων της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού Ελλάδος (ΕΤΥΕ) συνεχίζονται. Η εταιρεία, που αποτελούσε θυγατρική των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με βασικό αντικείμενο την κατασκευή των βαγονιών του ΟΣΕ, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης το 2010. Ολα αυτά τα χρόνια, όμως, δεν κατέστη εφικτή η εκποίηση του συνόλου της πτωχευτικής περιουσίας της εταιρείας και συγκεκριμένα πάγιων κινητών αξίας 74.200 ευρώ. Ετσι από την ερχόμενη Δευτέρα, και την ίδια ημέρα κάθε εβδομάδα, θα εκποιούνται τα εν λόγω κινητά περιουσιακά στοιχεία, με τιμή πρώτης εκκίνησης της τάξεως των 50.000 ευρώ.

Η ΕΤΥΕ είχε ιδρυθεί το 2002 λίγο μετά την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική HDW (περιήλθε στον έλεγχο της ThyssenKrupp ύστερα από μερικά χρόνια), με στόχο να μεταβιβασθούν σε αυτήν οι υπό εξέλιξη –τότε– προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ αφενός κοινοπραξιών, στις οποίες μετείχαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, και αφετέρου του ΟΣΕ και των ΗΣΑΠ. Οι συμφωνίες αυτές είχαν ως αντικείμενο την κατασκευή και παράδοση στους αντισυμβαλλόμενους σιδηροδρομικών οχημάτων διαφόρων τύπων, «δηλαδή ενός ιδιαίτερου βιομηχανικού προϊόντος το οποίο, σε όλη την Ευρώπη, κατασκευάζεται από εξειδικευμένα εργοστάσια», όπως αναφέρει παλαιότερη απόφαση του Αρείου Πάγου.

Ωστόσο, η στρατηγική για την ΕΤΥΕ άλλαξε λόγω και των συσσωρευμένων ζημιών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που άγγιζαν τα 180 εκατ. ευρώ. «Η εταιρεία εστιάζει τις προσπάθειές της στην κατασκευή πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων, εξετάζει το ενδεχόμενο ναυπήγησης επιλεγμένων τύπων εμπορικών πλοίων και διατηρεί το ενδιαφέρον της για τον τομέα των επισκευών, αποβλέποντας τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά», αναφερόταν σε επιστολή προς τους εργαζομένους του τότε διευθύνοντος συμβούλου τον Φεβρουάριο του 2006.

Προς αυτή την κατεύθυνση αποσχίστηκε ο κλάδος του τροχαίου υλικού και δημιουργήθηκε αυτόνομη εταιρεία, και γι’ αυτόν τον σκοπό τον Σεπτέμβριο του 2006 η μητρική, δηλαδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είχε εκμισθώσει στην ΕΤΥΕ οικόπεδο έκτασης 62.300 τετραγωνικών μέτρων έναντι μηνιαίου μισθώματος της τάξεως των 48.000 ευρώ. Εκείνη την περίοδο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πούλησαν στην Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος τα κινητά πράγματα, των οποίων τμήμα οδηγείται προς εκποίηση με τιμή εκκίνησης 50.000 ευρώ έναντι συνολικού τιμήματος 3,1 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT