Ανακάμπτει δυναμικά ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα

Ανακάμπτει δυναμικά ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα

Περισσότερα από 500 πλοία κατέπλευσαν πέρυσι στην Ελλάδα για εργασίες

Αργά αλλά σταθερά οι αριθμοί των πλοίων και ο όγκος του έργου της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα μεγεθύνονται δημιουργώντας προσδοκίες ότι η χώρα μπορεί να ξαναγίνει κόμβος επισκευής πλοίων της Ανατολικής Μεσογείου. Η ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς αλλά και στο Νεώριο Σύρου και στα υπό εξυγίανση Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά είναι εμφανής.

Στον Πειραιά ελλιμενίστηκαν για επισκευές πέρυσι 270 πλοία όλων των μεγεθών, ενώ στη Σύρο και την Ελευσίνα περισσότερα από 170 ποντοπόρα πλοία. Σύντομα αναμένεται να αποκτήσει αξιόλογα μεγέθη και το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά –στο οποίο κατέπλευσαν αυτό το διάστημα για εργασίες δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια ελληνικών συμφερόντων–, ενώ δεν είναι διόλου αμελητέος ο όγκος της δραστηριότητας σε άλλα ναυπηγεία, όπως σε μονάδες στη Σαλαμίνα κ.α. Υπολογίζεται πως περισσότερα από 500 μεγάλα πλοία πραγματοποίησαν ναυπηγοεπισκευές στην Ελλάδα πέρυσι. Πριν από 10 χρόνια αυτοί οι αριθμοί ήταν αδιανόητοι.

Επενδύσεις από Cosco

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η εταιρεία που ελέγχει τον ΟΛΠ, Cosco Shipping, προχωρεί σε επενδύσεις συνολικού ύψους 55 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευή με τελευταία την προμήθεια δύο ναυπηγικών γερανών, συνολικής αξίας περίπου 8 εκατ. ευρώ, που θα εκφορτωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα στις θέσεις 1 και 2 στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, για την οποία προορίζονται. Πρόκειται για σύγχρονους και τεχνολογικά εξελιγμένους γερανούς που διαθέτουν ανυψωτικές ικανότητες 40 τόνων και μπορούν να εξυπηρετούν εργασίες επισκευής για πλοία μέχρι 55 μέτρα ύψος. «Αυτό ουσιαστικά σηματοδοτεί μια νέα εποχή, τερματίζοντας την ιστορία πολλών δεκαετιών στη ζώνη Περάματος, η οποία δεν διέθετε γερανούς στην αποβάθρα, αλλά βασιζόταν για τη λειτουργία του ναυπηγείου αποκλειστικά σε κινητούς γερανούς», αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση του ΟΛΠ.

Ανεβάζουν ταχύτητα ΟΛΠ, Νεώριο Σύρου, Ελευσίνα, Σκαραμαγκάς και Σαλαμίνα.

Η κινεζική μητρική εταιρεία έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει στη ναυπηγοεπισκευή επενδύσεις 55 εκατ., εκ των οποίων 38 εκατ. έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί συνολικά επενδύσεις 50 εκατ., είτε ολοκληρωμένες είτε υπό εξέλιξη.

Οι επενδύσεις αυτές ήδη αποδίδουν: το 2023 τα κέρδη EBITDA από τη ναυπηγοεπισκευή στον ΟΛΠ αυξήθηκαν στα 5,9 εκατ. από 3,3 εκατ. το 2019. Στον τομέα των δεξαμενών, 154 πλοία εξυπηρετήθηκαν το 2023 έναντι 133 το 2022, σημειώνοντας αύξηση 15,8%. Συμπληρωματικά, οι συνολικές ημέρες πληρότητας αυξήθηκαν κατά 10% (από 1.304 σε 1.439 ημέρες).

Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης σημειώθηκε μείωση 3,6% στον αριθμό πλοίων που εξυπηρετήθηκαν, με 270 πλοία το 2023 έναντι 280 το προηγούμενο έτος, καθώς τα έργα αναβάθμισης των υποδομών κατά τη διάρκεια της χρονιάς μείωσαν τη διαθεσιμότητα των επισκευαστικών θέσεων σε όλη τη ζώνη.

Πρόκειται για θέσεις ελλιμενισμού και χερσαίων χώρων για την επισκευή πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (ΝΕΖ), στον προβλήτα Δραπετσώνας και στον προβλήτα «της ΔΕΗ». Η διαθεσιμότητα θέσεων είναι άλλωστε ζήτημα που αποτελεί συχνά σημείο τριβής και με τους μισθωτές εκτάσεων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, αφού περιορίζει τον όγκο των πλοίων που μπορούν να εξυπηρετηθούν, όπως ισχυρίζονται. Σημειώνεται πως στη ΝΕΖ ιδιωτικές εταιρείες μισθώνουν τμήματα χερσαίων εκτάσεων του ΟΛΠ και δραστηριοποιούνται ανεξάρτητα, καταβάλλοντας ενοίκιο στον ΟΛΠ.

Ο ΟΛΠ διαχειρίζεται πέντε δεξαμενές, συμπεριλαμβανομένων τριών πλωτών δεξαμενών και δύο μόνιμων, κτιστών, δεξαμενών ανέλκυσης με ανυψωτική ικανότητα έως και 22.000 τόνους, και δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων με συνολικό μήκος έως και 240 μέτρων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT