Καθυστερούν τα έργα αποκατάστασης του ΟΣΕ

Καθυστερούν τα έργα αποκατάστασης του ΟΣΕ

Οκτώ μήνες μετά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, οι fast track διαγωνισμοί δεν έχουν προκηρυχθεί

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αφετηρία βρίσκονται ακόμη τα έργα πλήρους αποκατάστασης του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία, που κυριολεκτικά πνίγηκε στη λάσπη έπειτα από τις καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας «Daniel».

Περίπου οκτώ μήνες μετά τις πλημμύρες που έπληξαν τη Θεσσαλία, οι fast track διαγωνισμοί για την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου ακόμη δεν έχουν προκηρυχθεί, ενώ το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής έως το τέλος του 2025 φαίνεται πως μετατίθεται για αργότερα. Υπήρχε βέβαια και μια «παύση» 2,5 μηνών, αφού μέχρι σχετικά πρόσφατα ο ΟΣΕ πρακτικά παρέμενε ακέφαλος, καθώς το Δ.Σ. του δεν ήταν πλήρες και δεν μπορούσε να συνεδριάσει για να λάβει κρίσιμες αποφάσεις. Προς το παρόν, τμήματα του σιδηροδρόμου εξυπηρετούνται με λεωφορεία, ενώ στο τμήμα Δομοκού – Λάρισας, που αποτελεί μέρος του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η γραμμή έχει αποκατασταθεί προσωρινά.

Από την πλευρά του ο ΟΣΕ υποστηρίζει πως οι μελέτες αλλά και τα τεύχη δημοπράτησης για τους διαγωνισμούς έχουν ολοκληρωθεί και πως εκκρεμούν κάποιες διαδικασίες που αφορούν τη δέσμευση πίστωσης των ποσών για υλοποίηση των έργων. «Υπολογίζουμε οι διαγωνισμοί να ξεκινήσουν λίγο πριν ή μετά τις εκλογές. Προς τέλη Μαΐου ή πρώτο δεκαπενθήμερο Ιουνίου», εκτιμούν πηγές του οργανισμού. Πρόκειται για τρεις εργολαβίες που αφορούν την αποκατάσταση της υποδομής και της επιδομής στα τμήματα Δομοκού – Λάρισας, Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας. Παράλληλα, ένας τέταρτος διαγωνισμός αφορά την εγκατάσταση συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης και ETCS, τα οποία επίσης πνίγηκαν στον «βούρκο» του «Daniel», ενώ δύο διαγωνισμοί ύψους περίπου 1,2 εκατ. ευρώ αφορούν την αποκατάσταση των ζημιών στην τουριστική γραμμή του Πηλίου (τρενάκι του Πηλίου) αλλά και στον ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου. Συνολικά το κόστος ξεπερνά τα 450 εκατ. ευρώ (16,5 εκατ. ευρώ είναι το κόστος της προσωρινής αποκατάστασης με κονδύλια που έχουν ήδη πιστωθεί).

Τα έργα αποκατάστασης έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, με τον ΟΣΕ να τονίζει πως δεν υπάρχει καμία εμπλοκή στη χρηματοδότηση. «Το τέλος του 2025 για την αποκατάσταση των έργων στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα, που τώρα εξυπηρετείται με μονή σιδηροδρομική γραμμή χωρίς σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση (Δομοκός – Λάρισα), εκτιμούμε πως δεν το προλαβαίνουμε. Το χρονοδιάγραμμα όμως δεν θα ξεφύγει πέρα από το πρώτο 4μηνο του 2026», υποστηρίζουν για την ώρα πηγές του ΟΣΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT