Στο αμαξοστάσιο 94 ηλεκτρικά λεωφορεία ελλείψει φορτιστών

Στο αμαξοστάσιο 94 ηλεκτρικά λεωφορεία ελλείψει φορτιστών

Πληρώθηκαν, παρελήφθησαν, δοκιμάστηκαν, αλλά θα μείνουν μέχρι το φθινόπωρο στα αμαξοστάσια επειδή δεν υπάρχουν ακόμη αρκετοί φορτιστές. Ο λόγος για 94 από τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία που προμηθεύτηκαν οι ΟΣΥ

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάποιοι μήνες θα χρειαστούν ώστε να τεθεί σε κυκλοφορία το σύνολο των 140 καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων, με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών να δίνουν ραντεβού για… τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Μέχρι τότε αυτά θα κυκλοφορούν σε… δόσεις.

«Και τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας. Εξ αυτών, τα 46 λεωφορεία σήμερα –για πρώτη φορά– εξυπηρετούν τους πολίτες. Και τις επόμενες εβδομάδες, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί», διεμήνυε σε ανακοίνωσή του την προηγούμενη Παρασκευή το υπουργείο Μεταφορών. Από τα 140 δηλαδή λεωφορεία μπορούν τώρα να κυκλοφορούν τα 46, με τα υπόλοιπα 94 να… βρίσκονται «παρκαρισμένα» στα αμαξοστάσια.

Ο λόγος; Δεν έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως το έργο της μόνιμης εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης. Δηλαδή, ενώ οι ΟΣΥ έχουν προμηθευτεί 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, η μόνιμη εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης που θα επέτρεπε την ομαλή λειτουργία και κυκλοφορία τους στους δρόμους της Αθήνας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Από τα 140 οχήματα που έχουν αγοραστεί, μόλις 46 εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.

Στο μεταξύ, καθώς τα λεωφορεία έφταναν επί ελληνικού εδάφους και για να βρεθεί τρόπος αυτά να βγουν σε κυκλοφορία, οι ΟΣΥ έφτιαξαν μία προσωρινή εγκατάσταση 10 φορτιστών σε 5 αμαξοστάσια για να υποστηρίξουν τη φόρτισή τους, υποδομή ωστόσο που δεν επαρκεί για τη φόρτιση όλων. Μέσω αυτής της προσωρινής εγκατάστασης βγήκαν για ένα μήνα σε δοκιμαστική λειτουργία 32 εκ των 140 ηλεκτρικών λεωφορείων. Αυτά τα δοκιμαστικά δρομολόγια ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες, πραγματοποιώντας διαδρομές χωρίς επιβάτες σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας.

Στο μεταξύ, τις καθυστερήσεις του έργου της μόνιμης εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης, που αφορά την εγκατάσταση 70 φορτιστών βραδείας φόρτισης με δύο υποδοχές σε 4 αμαξοστάσια των ΟΣΥ για την ομαλή φόρτιση και των 140 λεωφορείων, αποδίδει το υπουργείο Μεταφορών στις διευκρινίσεις που ζητήθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. «Το έργο στη Θεσσαλονίκη χρειάζεται 35 ημέρες μέχρι να ολοκληρωθεί. Στην Αθήνα μας καθυστέρησε 1,5 μήνα το Ελεγκτικό Συνέδριο (σχόλια, διευκρινίσεις) και άρα είμαστε 1,5 μήνα πίσω από τη Θεσσαλονίκη», λένε πηγές του υπουργείου Μεταφορών. Ωστόσο, ακόμη και η προκήρυξη του διαγωνισμού καθυστέρησε, με την καταληκτική ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών –έπειτα από μετάθεση της αρχικής ημερομηνίας– να ορίζεται στις αρχές Ιανουαρίου 2024. Βάσει και της προκήρυξης, ο χρόνος ολοκλήρωσης της προμήθειας και εγκατάστασης ορίζεται σε 3 μήνες από την προκήρυξη του έργου.

Στο αμαξοστάσιο 94 ηλεκτρικά λεωφορεία ελλείψει φορτιστών-1
Οι ΟΣΥ έφτιαξαν μία προσωρινή εγκατάσταση 10 φορτιστών σε 5 αμαξοστάσια για να υποστηρίξουν τη φόρτιση των 140 λεωφορείων, υποδομή ωστόσο που δεν επαρκεί για τη φόρτιση όλων. [ΙΝΤΙΜΕ]

Πάντως, οι ΟΣΥ δεν φαίνεται να συμμερίζονται όλα τα παραπάνω. Πηγές της εταιρείας λένε πως η κυκλοφορία των 46 ηλεκτρικών λεωφορείων «δεν σχετίζεται με τις φορτίσεις, είναι γιατί θέλουμε να κάνουμε μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Δεν σημαίνει ότι με τις προσωρινές εγκαταστάσεις φόρτισης υπολειπόμαστε σε φορτίσεις». Μάλιστα, υποστηρίζουν πως μέσα στην εβδομάδα ο αριθμός των λεωφορείων θα αυξηθεί και μέχρι τέλος Ιουνίου, με βάση την πρόχειρη εγκατάσταση και ό,τι παραδίδει ο ανάδοχος, θα μπορούν να βγαίνουν σε ομαλή λειτουργία και τα 140. «Δεν θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα και τα 140 στον δρόμο, σε κάποια γίνονται συντηρήσεις, υπάρχουν εφεδρείες κ.λπ.».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT