Ομιλος Φουρλή: Αύξηση EBITDA κατά 156% το πρώτο τρίμηνο

Ομιλος Φουρλή: Αύξηση EBITDA κατά 156% το πρώτο τρίμηνο

Διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. – Στα 122 εκατ. ανήλθε ο κύκλος εργασιών

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση πωλήσεων και μείωση ζημιών έκλεισε το α΄ τρίμηνο του 2024 για τον όμιλο Φουρλή, ενώ σημαντική ενίσχυση κατέγραψαν τα λειτουργικά και τα μεικτά κέρδη του ομίλου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν το α΄ τρίμηνο του 2024 σε 122 εκατ. ευρώ έναντι 116,6 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 4,7%.

Το μεικτό κέρδος του ομίλου ανήλθε σε 57,5 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024 από 51,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023, με το περιθώριο μεικτού κέρδους του ομίλου να διαμορφώνεται σε 47,1% έναντι περιθωρίου 44,4% πέρυσι.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κυρίως στο ισχυρό μεικτό περιθώριο κέρδους (49,1%) στον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), καθώς και στη βελτίωση του περιθωρίου μεικτού κέρδους τόσο στον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα Intersport) σε 43% από 41,9%, όσο και στον κλάδο υγείας και ευεξίας (καταστήματα Holland & Barrett) σε 50,9% από 50,2% πέρυσι.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου αυξήθηκαν κατά 156% φτάνοντας τα 6,5 εκατ. ευρώ κατά το α΄ τρίμηνο του 2024 από 2,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ενώ το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε σε 5,4% από 2,2% πέρυσι.

Το περιθώριο μεικτού κέρδους του ομίλου διαμορφώθηκε σε 47,1% έναντι περιθωρίου 44,4% πέρυσι.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 2,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,3 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023.

Ο όμιλος παρουσίασε ζημίες προ φόρων ύψους 3,1 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024 από ζημίες 5,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023, και ζημιές μετά από φόρους ύψους 2,5 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2024 από ζημιές 4,3 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023.

Οι πωλήσεις ειδικά από τη λιανική δραστηριότητα του ομίλου (χωρίς δηλαδή την επίδραση της Trade Estates) διαμορφώθηκαν σε 116,2 εκατ. ευρώ από 112 εκατ. ευρώ πέρυσι, αυξημένες κατά 3,7%. Οι πωλήσεις από το ηλεκτρονικό κανάλι του ομίλου αντιπροσωπεύουν το 17% των συνολικών πωλήσεων λιανικής έναντι 14% το α΄ τρίμηνο του 2023.

Οι πωλήσεις των ΙΚΕΑ, εξαιρουμένης της επίδρασης της Trade Estates που ενοποιείται πλήρως στον συγκεκριμένο κλάδο επί του παρόντος, αυξήθηκαν κατά 4,6% το α΄ τρίμηνο του 2024 φτάνοντας τα 78,2 εκατ. ευρώ, από 74,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, λόγω αύξησης όγκου πωλήσεων. Οι πωλήσεις των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 56% των πωλήσεων της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, αυξήθηκαν κατά 6%, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων ΙΚΕΑ από τις διεθνείς αγορές αυξήθηκαν κατά 3%.

Οι πωλήσεις λιανικής αθλητικών ειδών (καταστήματα Intersport), εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις εταιρείες The Athlete’s Foot (TAF) και Intersport Turkey (ITR), από τις οποίες έχει αποεπενδύσει ο όμιλος, αυξήθηκαν 1,1% κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2024 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2023. Η συγκράτηση του πληθωρισμού είχε θετικό αντίκτυπο στα λειτουργικά έξοδα, ο οποίος όμως αντισταθμίστηκε από τα υψηλότερα έξοδα μάρκετινγκ.Οι πωλήσεις από τη λιανική υγείας και ευεξίας ανήλθαν σε 0,4 εκατ. ευρώ έναντι 0,1 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023. Εντός του 2023 άνοιξαν έξι καταστήματα Holland & Barrett, ενώ μέχρι το τέλος του α΄ εξαμήνου του 2024 θα ανοίξουν άλλα τέσσερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT