Πώς η «Φουρλής» θα επιτύχει τον στόχο για ετήσιο τζίρο 750 εκατ.

Πώς η «Φουρλής» θα επιτύχει τον στόχο για ετήσιο τζίρο 750 εκατ.

Τα άμεσα σχέδια του ομίλου για IKEA, Intersport και Holland & Barrett

3' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεργασίες μέσω δικαιόχρησης (franchising) για ανάπτυξη καταστημάτων Intersport σε μικρότερες πόλεις, αυτόνομη ανάπτυξη της κατηγορίας athleisure (αθλητικά είδη υπόδησης κυρίως αλλά και ένδυσης που φοριούνται όχι για άθληση, αλλά ως καθημερινά, casual), είσοδος της Holland & Barrett στη Ρουμανία, αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη των μικρών ΙΚΕΑ (city stores) περιλαμβάνει ο επενδυτικός σχεδιασμός του ομίλου Φουρλή για το επόμενο διάστημα.

Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι επενδύσεις και στους δύο υποστηρικτικούς της λιανικής επιχειρηματικούς βραχίονες του ομίλου, την Trade Logistics και την Trade Estates, με την τελευταία να αποενοποιείται από τον όμιλο μέχρι το τέλος του 2024. Μέσω των παραπάνω σχεδίων η διοίκηση του ομίλου Φουρλή, η οποία μάλιστα προχώρησε σε αλλαγή του λογοτύπου του ομίλου για πέμπτη φορά στην 75 ετών ιστορία του, θεωρεί ότι ο στόχος που έχει θέσει για ετήσιο τζίρο 750 εκατ. ευρώ και ποσοστό προ τόκων και φόρων κερδοφορίας στο 8%, από περίπου 4% που είναι σήμερα, είναι απολύτως εφικτός.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος του ομίλου Βασίλης Φουρλής και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Βαλαχής, παρουσιάζοντας σε συνέντευξη Τύπου τη στρατηγική του ομίλου, τον Ιούλιο ολοκληρώνεται η μετατροπή του εμπορικού πάρκου στο αεροδρόμιο των Σπάτων από χώρο που φιλοξενεί σήμερα το ΙΚΕΑ σε retail hub στο οποίο θα φιλοξενούνται πέραν του ΙΚΕΑ και άλλα καταστήματα λιανικής του ομίλου, αλλά και κατάστημα τρίτης εταιρείας λιανικής, από τις πλέον γνωστές. Σύντομα, εξάλλου, θα λειτουργήσει στη Λάρισα νέο retail hub, ενώ για τον Νοέμβριο του 2024 και το καλοκαίρι του 2025 προγραμματίζεται αντιστοίχως η έναρξη λειτουργίας των νέων ΙΚΕΑ σε Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης.

Επόμενο μεγάλο κατάστημα ΙΚΕΑ θα είναι αυτό που θα αναπτυχθεί στο εμπορικό πάρκο του Ελληνικού, το οποίο προγραμματίζεται για το 2027. Την ίδια ώρα, ο όμιλος σχεδιάζει την ανάπτυξη εντός της επόμενης τριετίας 6 μικρών IKEA (city stores) και στις τρεις χώρες στις οποίες αναπτύσσει το σήμα (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία). Πάντως, ο σχεδιασμός για την κατασκευή city store στο κέντρο της Αθήνας έχει εγκαταλειφθεί με βασική αιτία τα δυσανάλογα υψηλά ενοίκια. Για τον λόγο αυτό βολιδοσκοπούνται περιφερειακές αγορές της Αττικής, καθώς και επαρχιακές πόλεις.

Η μεγάλη ανάπτυξη της κατηγορίας του athleisure δεν περνάει απαρατήρητη, με τον όμιλο να εξετάζει τη δημιουργία εξειδικευμένης δραστηριότητας.

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της λιανικής αθλητικών ειδών (Intersport) μετά την ολοκλήρωση της ανακαίνισης των καταστημάτων στην Ελλάδα, θα δοθεί πλέον περισσότερη έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Την ίδια ώρα, ο όμιλος εξετάζει δύο ακόμη στρατηγικές ανάπτυξης της εν λόγω δραστηριότητας: πρώτον, σε περιοχές που δεν έχουν τον κρίσιμο όγκο για την ανάπτυξη μεγάλων καταστημάτων Intersport, να ενταχθούν στο δίκτυο, μέσω δικαιόχρησης, παραδοσιακοί λιανέμποροι της κατηγορίας. Οι τελευταίοι, άλλωστε, έχουν υποστεί σημαντικό πλήγμα μετά την απόφαση που έλαβαν πριν από λίγα χρόνια οι Nike και Adidas να προμηθεύουν τα προϊόντα τους σε μικρό αριθμό μεγάλων πελατών, μεταξύ αυτών και στην Ιntersport, αφήνοντας εκτός εμπορεύματος στην ουσία μικρότερα καταστήματα αθλητικών ειδών.

Δεύτερον, λόγω της μεγάλης ανάπτυξης της κατηγορίας του athleisure, στην οποία δραστηριοποιούνται και μέσω ξεχωριστών σημάτων μεγάλοι ανταγωνιστές της Intersport, όπως η JD Sports και η Sport Vision, ο όμιλος Φουρλή δεν αποκλείει τη δημιουργία εξειδικευμένης δραστηριότητας. Ας σημειωθεί ότι λόγω και της ανάπτυξης του athleisure και της στροφής στο λεγόμενο casual ντύσιμο, ακόμη και σε επίσημες εκδηλώσεις, η κατηγορία συνολικά των αθλητικών ειδών ανέρχεται πλέον στην Ελλάδα σε 600-700 εκατ. ευρώ, όπως επεσήμανε ο κ. Β. Φουρλής, από 250 εκατ. ευρώ που ήταν πριν από 3-4 χρόνια.

Ο σχεδιασμός για την τρίτη δραστηριότητα λιανικής, τα καταστήματα Holland & Barrett, περιλαμβάνει την ανάπτυξη τεσσάρων ακόμη καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2024, τα οποία θα προστεθούν στο δίκτυο των οκτώ που ήδη λειτουργούν. Παράλληλα, ετοιμάζεται η ανάπτυξη του σήματος στη Ρουμανία, ενώ σε επόμενη φάση δεν αποκλείεται η λειτουργία shop-in-shop εντός καταστημάτων Intersport, καθώς το χαρτοφυλάκιο της Holland & Barrett περιλαμβάνει και προϊόντα για αθλητική διατροφή.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την Trade Logistics, ο κ. Φουρλής προανήγγειλε τη συνεργασία με μεγάλη εταιρεία λιανικής, η οποία θα χρησιμοποιεί το υπερσύγχρονο logistics center του ομίλου στα Οινόφυτα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT