Τέλος εποχής για τα διαμάντια της De Beers

Τέλος εποχής για τα διαμάντια της De Beers

Η Anglo American ανακοίνωσε την πώληση του 85% της εταιρείας.

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ξεθωριάζουν» οι πολύτιμοι λίθοι της De Beers, της σημαντικότερης εταιρείας διαμαντιών στον κόσμο, που αντιμετωπίζει πλέον πολλαπλές κρίσεις. Σε μια ιδιαίτερα αρνητική συγκυρία, με τις πωλήσεις της να μειώνονται 18% και τα τεχνητά διαμάντια να εκτοξεύονται, η De Beers δέχεται τη χαριστική βολή από τη μεγαλύτερη εταιρεία ορυχείων του κόσμου. Μετά την απόρριψη της νέας πρότασης εξαγοράς από την ΒΗΡ, η Anglo American ανακοίνωσε ριζική αναδιάρθρωση. Εκτός από την πώληση των κλάδων άνθρακα, νικελίου και πλατίνας, η βρετανική εταιρεία εξόρυξης θα εκχωρήσει το 85% της De Beers (η Μποτσουάνα, όπου βρίσκονται τα πλουσιότερα ορυχεία διαμαντιών, κατέχει το υπόλοιπο). Η ΒΗΡ έχει προθεσμία μέχρι τις 29 Μαΐου για να καταθέσει νέα προσφορά. Ο,τι κι αν συμβεί, η αλλαγή ιδιοκτησίας της De Beers σηματοδοτεί ένα τέλος εποχής και ίσως τη μεγαλύτερη αναταραχή στον κλάδο από το 2000, όταν ο κολοσσός εγκατέλειψε την πολιτική να ελέγχει τις τιμές των διαμαντιών με τη διαχείριση της προσφοράς.

Ο κολοσσός Anglo Αmerican δύσκολα θα μπορούσε να επιλέξει χειρότερο χρόνο για να πουλήσει την επιχείρηση. Τα έσοδα της De Beers μειώθηκαν κατά ένα τρίτο πέρυσι και η Anglo μείωσε την αξία της επένδυσης κατά 1,6 δισ. δολάρια, στα 7,6 δισ., σε μια τάση που η εταιρεία αποδίδει στην ασθενή ζήτηση στην Αμερική και την Κίνα. Ακόμη πιο ανησυχητική όμως είναι η απειλή που δέχεται από τα τεχνητά διαμάντια. Οι πέτρες που καλλιεργούνται στο εργαστήριο είναι ουσιαστικά πανομοιότυπες με αυτές που εξορύσσει η De Beers από το έδαφος – αλλά κοστίζουν περίπου το 1/5. Αυτές οι λαμπερές δημιουργίες αποτελούν πλέον κομμάτια της επιχείρησης διαμαντιών. Σύμφωνα με τον αναλυτή του κλάδου, Πολ Ζιμνίσκι, θα αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο της αξίας των πωλήσεων κοσμημάτων με διαμάντια παγκοσμίως φέτος, ενώ στις ΗΠΑ σχεδόν τα μισά από τα διαμαντένια δαχτυλίδια αρραβώνων που πωλήθηκαν φέτος περιέχουν μια πέτρα που καλλιεργείται στο εργαστήριο. Ο δανέζικος κολοσσός κοσμημάτων Pandora, είδε τις πωλήσεις τεχνητών διαμαντιών να αυξάνονται κατά 87% από έτος σε έτος.

Πόσο φοβισμένοι λοιπόν θα πρέπει να είναι οι υποψήφιοι αγοραστές της De Beers; Οι απαισιόδοξοι κινδυνεύουν να εφαρμόσουν υπερβολικό ορθολογισμό στην παράλογη επιχείρηση της πώλησης δαχτυλιδιών σε ερωτευμένους. Για να σωθεί όμως η De Beers πρέπει να τους πείσει να διακρίνουν ανάμεσα σε δύο δυσδιάκριτα διαμάντια. Αυτό είναι ένα μεγάλο άλμα από το να τους πείσει να ξοδέψουν χιλιάδες δολάρια για μία πέτρα. Οσο φθηνότερα τα τεχνητά διαμάντια όμως σε σχέση με τα αυθεντικά, τόσο λιγότερο ελκυστικά θα μπορούσαν να αποδειχθούν στους αγοραστές, που θεωρούν την τιμή ενός δαχτυλιδιού μέτρο της αγάπης τους ή βλέπουν τα κοσμήματα ως οικογενειακά κειμήλια.

Η De Beers πρέπει να επενδύσει εκ νέου στο μάρκετινγκ. Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα ξόδευε αφειδώς σε διαφημίσεις που υπερασπίζονταν την τιμή των διαμαντιών γενικά, όχι μόνο αυτών που πωλούσε η ίδια. Οποιος αγοράσει την εταιρεία, λοιπόν, πρέπει να είναι ικανός να «εμπορεύεται θαύματα», καθώς και να λειτουργεί ένα ορυχείο. Εκτός από την ΒΗΡ που ενδιαφέρεται κατά βάση για την εταιρεία του χαλκού, λίγοι είναι πιθανόν να ενδιαφέρονται. Μεταξύ των χρηματοοικονομικών επενδυτών, τα κρατικά επενδυτικά ταμεία από τη Μέση Ανατολή είναι φαβορί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT