ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ΕΔΕΥ οι διεθνείς δραστηριότητες μεταφοράς φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ

stin-edey-oi-diethneis-drastiriotites-metaforas-fysikoy-aerioy-tis-depa-2376226

Στην Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ) μεταφέρονται οι δραστηριότητες για την ανάπτυξη και κατασκευή των διεθνών έργων μεταφοράς φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ, σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο. Με την ίδια τροπολογία εισάγεται σύντομη διαδικασία μεταφοράς εξειδικευμένου προσωπικού από τη ΔΕΗ στον ΔΕΔΔΗΕ, ενόψει του μετασχηματισμού του διαχειριστή.

Η μεταφορά θα γίνεται με απόφαση των διοικητικών συμβουλίων των δύο εταιρειών, έπειτα από αίτηση των ενδιαφερομένων που θα υποβληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Με μία δεύτερη τροπολογία προβλέπεται η αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ζημιάς που επιφέρουν κατά το τέλος του κύκλου ζωής τους οι σταθμοί ΑΠΕ. Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς δραστηριότητες της ΔΕΠΑ, η τροπολογία προβλέπει τη μεταφορά του 65% των μετοχών της «ΔΕΠΑ Διεθνών Εργων», που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, στην ΕΔΕΥ καθώς επίσης και τη δυνατότητα της τελευταίας να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την απόκτηση και του υπόλοιπου 35% των μετοχών που ανήκουν σήμερα στα Ελληνικά Πετρέλαια. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, επιδιώκεται ο σταδιακός μετασχηματισμός της ΕΔΕΥ σε ένα μοντέλο πιο ευέλικτο και σύγχρονο, σύμφωνο με τις καλές πρακτικές των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν εμπειρία στην εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων. Σε αυτή τη φάση εισάγονται οι απαραίτητες αλλαγές για να οδηγήσουν την ΕΔΕΥ στην επόμενη ημέρα, της υποδοχής της «ΔΕΠΑ Διεθνών Εργων», που δραστηριοποιείται σε συναφές αντικείμενο και απαιτεί ανάλογη τεχνογνωσία.

Η ΕΔΕΥ που είναι αρμόδια για την τήρηση των συμβάσεων παραχώρησης δικαιωμάτων υδρογονανθράκων στη χώρα διαθέτει ενεργητικό της τάξης των 12,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 εμφάνισε κέρδη μετά φόρων 4,3 εκατ. ευρώ.

Στα ταμεία της εταιρείας εισέρχονται για λογαριασμό του Δημοσίου τα δικαιώματα (royalties) των συμβάσεων εκμετάλλευσης και τα έσοδα από στρεμματικές αποζημιώσεις. Με την ψήφιση της τροπολογίας στην ΕΔΕΥ περνάνε τα έργα διασύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας (ΙGI), Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) και ο αγωγός EastMed.