Οι μετοχές της Νέας Οικονομίας

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερες από 100.000 διανομές την ημέρα πραγματοποιούσε κατά τη διάρκεια των εορτών το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο της αμερικανικής Αmazoστη Γερμανία. Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο βιβλιοπωλείο greekbooks.gr πώλησε περισσότερα από 1.500 βιβλία μέσα στον Δεκέμβριο, μήνας που υπήρξε ο καλύτερος της χρονιάς με έσοδα περί τα 10 εκατ. δραχμές (29.350 ευρώ). O κ. Γιάννης Σφηνιάς, διευθύνων σύμβουλος της Greek Geeks A.E. που λειτουργεί το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο εκτιμά ότι φέτος υπήρξε και στην Ελλάδα σημαντική αύξηση των πωλήσεων μέσω του Διαδικτύου, παρά το γεγονός ότι η σχετική αγορά παραμένει μικρή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες που λειτουργούν ηλεκτρονικά καταστήματα ανά τον κόσμο έχουν ήδη ανακοινώσει ότι υπήρξε σημαντική άνοδος των πωλήσεών τους κατά τη διάρκεια των εορτών, η οποία στηρίχθηκε κυρίως στις μεγάλες εκπτώσεις που προσέφεραν. Τα συγκεκριμένα νέα έρχονται σε μια περίοδο έντονων προβλημάτων για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο και προσέφεραν «ανάσα» στις μετοχές της Νέας Οικονομίας.

Η αμερικανική εταιρεία ερευνών comScore Networks ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι οι πωλήσεις μέσω Internet στις ΗΠΑ κατά την περίοδο των εορτών προσέγγισαν τα 10,5 δισ. δολάρια παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2000. H ίδια εταιρεία εκτιμά ότι οι πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 40% το τελευταίο τρίμηνο του 2001, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο. Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στα είδη ένδυσης και τα αξεσουάρ (περί το 50%), ενώ κατά 35% αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων.

Σημειώνεται ότι λίγο νωρίτερα η Forrester Research είχε προβλέψει πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των εορτών δεν θα ξεπεράσουν τα οκτώ δισ. δολάρια. Ομως μόνο η υπηρεσία ΜSτης Microsoft κατέγραψε πωλήσεις περί τα 5,6 δισ. δολάρια την περίοδο των εορτών, ενώ η γνωστή «πύλη» (portal) Yahoo! ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της αγόρασαν προϊόντα αξίας άνω των 10,3 δισ. δολαρίων. H Yahoo! είναι σήμερα η κεντρική πλατφόρμα για την υποστήριξη περισσότερων από 10.000 ηλεκτρονικών πολυκαταστημάτων.

Η America OLine (AOL) επισημοποίησε τα στοιχεία για το σύνολο του 2001 σύμφωνα με τα οποία οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν κατά 67% έναντι του 2000 και διαμορφώθηκαν σε 33 δισ. δολάρια. O μεγαλύτερος παροχεύς υπηρεσιών πρόσβασης στο Internet διεθνώς ανακοίνωσε, επίσης, ότι το 79% των 33 εκατομμυρίων συνδρομητών της πραγματοποίησε αγορά μέσω του Διαδικτύου κατά το τελευταίο εξάμηνο.

Ενα άλλο στοιχείο που προκύπτει από τις έρευνες των τελευταίων ημερών είναι ότι οι γυναίκες είναι πλέον συχνότεροι πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Εκτιμάται ότι ο μέσος Αμερικανός πελάτης ηλεκτρονικού καταστήματος δαπάνησε πέρυσι περί τα 400 δολάρια έναντι 330 δολαρίων το 2000. Περίπου 29 εκατομμύρια άνθρωποι αγόρασαν προϊόντα μέσω Διαδικτύου κατά τη φετινή περίοδο των εορτών, ενώ πέρυσι ο αριθμός τους δεν είχε ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια.

Η Ελλάδα, βεβαίως, βρίσκεται μακράν από τα συγκεκριμένα μεγέθη, με τα περισσότερα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα να απέχουν -σε οργάνωση και υπηρεσίες- από τους διεθνείς ανταγωνιστές τους. Από μια πρόσφατη έρευνα του περιοδικού Infotainment Arena προκύπτει ότι λίγα ελληνικά καταστήματα στο Διαδίκτυο προσφέρουν τις εξελιγμένες υπηρεσίες των μεγάλων ομίλων του εξωτερικού, όπως το personalizatio(προσωποποίηση υπηρεσιών), η διασύνδεση με σύστημα διαχείρισης πελατών (CRM) ή με σύστημα επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) και ο άμεσος έλεγχος της πιστωτικής κάρτας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT